Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Configurar e realizar ensaios mediante as técnicas de análise térmica e reoloxía máis adecuadas en cada caso, dentro do ambito dos materiais complexos |
A5 |
Comprender a relación entre a estrutura e as propiedades dos materiais |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
B13 |
Actitude orientada á análise |
B21 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos do láser e da interacción láser materia
Coñecer os procesos de tratamento de materiais con láser
Coñecer os procesos de análise de materiais con láser |
AI1 AI5
|
BI2 BI3 BI4 BI8 BI13 BI21
|
CI2 CI4 CI6 CI7 CI8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
Irradiacción láser do material e subsecuentes efectos térmicos.
Tratamentos mediante quecemento láser. Métodos instrumentais baseados no láser para análise e caracterización de materiais. |
1. Fundamentos do láser |
1.1 Mecanismos básicos
1.2 Optica e guiado de haces láseres
1.3 Tipos de láseres |
2. Tratamento térmico mediante láser |
2.1 Fenómenos de interacción
2.2 Transferencia de calor
2.3 Tipos de tratamentos térmicos |
3. Análise mediante láser |
3.1 Fundamentos sobre a espectroscopia láser
3.2 Técnicas de espectroscopia láser
3.3 Espectroscopia de plasmas inducidos por láser |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
B2 B3 B4 B8 B13 C2 C4 C6 C7 C8 |
2 |
12 |
14 |
Prácticas de laboratorio |
A1 B2 B4 B8 B13 C6 |
4 |
12 |
16 |
Sesión maxistral |
A1 A5 B21 C2 |
8 |
10 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
O traballo realizarase sobre unha técnica específica utilizando artigos científicos |
Prácticas de laboratorio |
Sesión práctica no laboratorio de Aplicacións Industriais do Láser |
Sesión maxistral |
Presentacións con diapositivas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Discusión sobre como enfocar o traballo.
Non se acepta dispensa académica. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
B2 B3 B4 B8 B13 C2 C4 C6 C7 C8 |
Calidade do informe científico do tema proposto |
100 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación na 2ª oportunidade e na convocatoria adiantada son os mesmos que os da 1ª
oportunidade. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial NON
ten dispensa académica de exención de asistencia para as Prácticas de
laboratorio, aínda que se lle darán facilidades en canto ás datas de
realización previa comunicación. Os criterios e actividades de avaliación para
este alumnado serán os mesmos que para o resto de alumnos. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
D.A. Cremers (2006). Handbook of Laser-induced Breakdown Spectroscopy. Wiley
A.M. Prokhorov (1990). Laser Heating of Metals. Adam Hilger
W. Demtröder (1996). Laser spectroscopy basic concepts and instrumentation. Springer
C.D. Davis (1996). Lasers and Electro-Optics. Cambridge |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", realízanse as seguintes recomendacións: -Facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural -A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: •Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos •En caso de ser necesario realizalos en papel: -Non se empregarán plásticos -Realizaranse impresións a dobre cara. -Empregarase papel reciclado. -Evitarase a impresión de borradores. En xeral, farase un uso sostible dos recursos e evitaranse na medida do posible impactos negativos sobre o medio natural. Ademais, terase en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria incorporarase a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Detectaranse situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|