Identifying Data 2023/24
Subject (*) Motion Capture Code 730529020
Study programme
Máster Universitario en Deseño, Desenvolvemento e Comercialización de Videoxogos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Enxeñaría Industrial 2
Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Lugris Armesto, Urbano
E-mail
urbano.lugris@udc.es
Lecturers
Castro Pena, Luz
Lugris Armesto, Urbano
E-mail
maria.luz.castro@udc.es
urbano.lugris@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description O obxectivo é que o alumnado coñeza os distintos dispositivos, técnicas e procesos realizar e utilizar a captura de movemento. O alumnado aprenderá o proceso completo, desde como se calibra e axusta un sistema de captura, como realizar captura de animación tanto facial como corporal, como limpar e filtrar as animacións obtidas e como aplicalas dentro dun motor de videoxogos.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A21 CE21 - Coñecer a tecnoloxía dos dispositivos de captura de movemento
A22 CE22 - Aplicar os dispositivos de captura de movemento para crear e integrar animacións corporais e faciais en motores de videoxogos
A37 CE37 - Crear personaxes animados coa personalidade e comportamento definidos a partir do deseño dun videoxogo
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B6 CG1 - Capacidade de organización e planificación, especialmente na formulación de traballos conducentes á creación dos contidos audiovisuais dixitais que compoñen un videoxogo
B7 CG2 - Capacidade de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnolóxico e no campo da creación de contidos dixitais interactivos
B8 CG3 - Coñecementos informáticos, en especial os relativos ao uso de tecnoloxías e programas de última xeración no campo de estudo
B10 CG5 - Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas con que deben enfrontarse
C2 CT2 - Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C6 CT6 - Capacidade de enfrontarse a situacións novas e utilizar o coñecemento, tecnoloxía e información dispoñibles para resolver os problemas cos que debe de enfrontarse
C7 CT7 - Comprender e valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico na profesión e no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C8 CT8 - Coñecemento e utilización das novas tecnoloxías necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecemento dos distintos dispositivos, técnicas e procesos para realizar e utilizar a captura de movemento AJ21
BJ1
CJ7
CJ8
Calibrar e axustar o sistema de captura, realizar captura facial e corporal, limpar e filtrar animacións e utilizalas dentro dun motor de videoxogos AJ21
AJ22
AJ37
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ6
BJ7
BJ8
BJ10
CJ2
CJ6
CJ7
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
Hardware de captura Antecedentes
Sistemas ópticos
Sistemas inerciais
Calibración Colocación de cámaras
Calibración
Captura corporal Modelos cinemáticos e coordenadas
Protocolos de marcadores
Captura facial Métodos de captura facial
Tracking de cámara Métodos de tracking de cámara
Filtrado e preparación Etiquetaxe de marcadores
Postprocesado de traxectorias
Filtrado

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A21 A22 A37 B2 B4 B6 B7 B10 C2 C6 14 0 14
Supervised projects A22 A37 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B10 C2 0 54 54
Seminar A21 C7 4 0 4
Guest lecture / keynote speech A21 B1 B8 C7 C8 1 0 1
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Prácticas nas que o alumnado aprenderá a axustar e calibrar o sistema, adquirir un movemento e aplicarllo a un personaxe
Supervised projects Desenvolvemento do proceso completo, de forma autónoma, desde a captura á animación dun personaxe
Seminar Charla dun experto na materia
Guest lecture / keynote speech Explicación das diferentes tecnoloxías de captura de movemento e a súa aplicación aos videoxogos

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Supervised projects
Description
Todas as prácticas serán realizadas baixo a tutela do profesor. Tamén se poderán resolver dúbidas durante o horario de titorías.

No caso de estudantes con dispensa académica, proporcionarase ao estudante material para que poida realizar a maioría das prácticas de forma non presencial, e o profesor atenderao durante as titorías sempre que se solicite, ou noutro horario se non puidese acudir no horario de titorías.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Laboratory practice A21 A22 A37 B2 B4 B6 B7 B10 C2 C6 Avaliarase a capacidade do alumnado para resolver os problemas prácticos expostos. 20
Supervised projects A22 A37 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B10 C2 Avaliarase o grao de consecución dos obxectivos do proxecto, de acordo á complexidade do mesmo. 80
 
Assessment comments

No caso de estudantes con dispensa académica, a avaliación basearase nun seguimento do traballo realizado durante o curso, e no proxecto final que devanditos alumnos tamén terán que realizar.

O sistema de avaliación será o mesmo na primeira e na segunda oportunidade, así como na convocatoria adiantada.

A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación
implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na
convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación
obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria
extraordinaria.


Sources of information
Basic Midori Kitagawa y Brian Windsor (2008). MoCap for Artists. Elsevier
OptiTrack (). OptiTrack Documentation Wiki. https://v20.wiki.optitrack.com
Alberto Menache (2011). Understanding Motion Capture for Computer Animation. Elsevier

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Character Animation/730529037

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega de traballos que se realicen nesta materia:
- Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.
- En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores.

Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.