Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Auditorías e Servizos Enerxéticos Código 730547009
Titulación
Máster Universitario en Eficiencia Enerxética e Sustentabilidade
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Masdias y Bonome, Antonio
Correo electrónico
antonio.masdias@udc.es
Profesorado
Masdias y Bonome, Antonio
Saa Filgueiras, Carlos
Correo electrónico
antonio.masdias@udc.es
carlos.saa@udc.es
Web
Descrición xeral Os coñecementos que se buscan con esta materia están aliñados cos requisitos esixidos para exercer a actividade profesional de auditor enerxético segundo o Real decreto 56/2016 polo que se traspón da Directiva 2012/27/UE de eficiencia enerxética, en relación coas auditorías enerxéticas. , provedores de servizos enerxéticos e promoción da eficiencia.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 CE1 - Aplicar metodoloxías e normativas para unha xestión eficiente da enerxía
A2 CE2 - Analizar e aplicar medidas de aforro e eficiencia enerxética nos sectores industrial, terciario e residencial
A3 CE3 - Elaboración de auditorías enerxéticas
A4 CE4 - Aplicar métodos de análise de datos para a creación de sistemas enerxéticos eficientes
A5 CE5 - Analizar o consumo de enerxía e os seus custos asociados
A9 CE9 - Tomar decisións nun entorno tecnolóxico onde se utilizan materiais en aplicacións de eficiencia
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados de forma clara e sen ambigüidades
B5 CB10 - Que os estudantes teñan as habilidades de aprendizaxe que lle permitan seguir estudando dun xeito que será en gran parte autodirixido ou autónomo
B6 CG1 - Busca e selecciona alternativas considerando as mellores solucións posibles
B8 CG3 - Incorporar o seu propio vocabulario para expresarse con precisión nunha comunicación eficaz, tanto escrita como oral
B9 CG4 - Extraer, interpretar e procesar información, de diferentes fontes, para a súa utilización no estudo e análise
B13 CG8 - Aplicar os coñecementos teóricos á práctica
B15 CG10 - Coñecer a lexislación e a normativa vixente aplicable ao sector das enerxías renovables e da eficiencia enerxética
B16 CG11 - Avaliar a aplicación das tecnoloxías emerxentes no ámbito da enerxía e do medio ambiente
B17 CG12 - Desenvolver a capacidade de asesorar e orientar sobre a mellor vía ou canle para optimizar os recursos enerxéticos en relación coas enerxías renovables
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto oralmente como por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 CT2 - Dominar a expresión e comprensión oral e escrita dunha lingua estranxeira
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero
C5 CT5 - Comprender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios dos que dispoñen os emprendedores
C6 CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social
C8 CT8 - Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade
C9 CT9 - Ter a capacidade de xestionar tempo e recursos: elaborar plans, priorizar actividades, identificar críticas, fixar prazos e cumprilos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecemento da normativa e lexislación necesaria para a realización de Auditorías Enerxéticas AM1
BM2
BM9
BM15
CM5
Obter un coñecemento real do consumo enerxético e os seus custos asociados AM3
AM5
BM4
BM17
Identificar e caracterizar os factores que inciden no consumo de enerxía nas instalacións AM5
BM6
BM16
Detectar e avaliar as diferentes oportunidades de aforro mediante a contratación de Servizos Enerxéticos e o seu impacto nos custos enerxéticos e de mantemento, así como outros beneficios e custos asociados AM1
AM2
BM13
BM17
Coñecer, deseñar, xestionar e manter os diferentes Servizos que pode prestar un Provedor de Servizos Enerxéticos AM1
AM4
AM5
AM9
BM4
BM5
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9
Cuantificación e comprobación do aforro das Empresas de Servizos Enerxéticos (ESEs) AM1
AM2
AM5
BM1
BM2
BM8
Aplicar metodoloxías e programas de xestión eficiente da enerxía, mediante a implantación de Sistemas de Xestión da Enerxía (SXEn) AM1
AM2
AM4
BM2
CM5

Contidos
Temas Subtemas
Marco lexislativo e normas implicadas. Marco Legislativo, estructura.
Directivas Europeas.
Legislación Nacional. Real Decreto 56/2016.
Normas Aplicadas.
Instalaciones consumidoras de energía.
Auditorías Enerxéticas: Estrutura, deseño e metodoloxías para a súa elaboración. Requisitos Generales.
Estructura de una Auditoria.
Diseño, Equipos y metodologías.
Auditorias en Edificios, Procesos y Transporte.
Sistemas de Xestión da Enerxía (SXEn) e a súa implantación. Evolución y Alcance actual.
Sistemas SGE.
Desarrollo e Implantación.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos B2 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 3 0 3
Proba obxectiva A1 A3 A4 A5 B4 2 0 2
Prácticas a través de TIC A2 A5 A9 B1 B13 B16 C5 9 10 19
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A9 B9 B13 B15 B16 B17 30 20 50
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Comprende o estudio, análisis de soluciones e implantación das mismas.
Proba obxectiva Se realizará un examen a finalización do curso.
Prácticas a través de TIC Comprende a elaboración das prácticas que serán tanto en laboratorio ou equipos especializados de registro o medición de consumos, como con asistencia de T.I.C.
Sesión maxistral Exposición mediante sesión magistral e apoyo de T.I.C.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Tanto no estudio de casos como nas prácticas se realizará unha atención y seguimiento personalizado que podrá ser, non solo en la parte presencial sino también mediante o uso das TIC ou correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Estudo de casos B2 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 Se propoñen durante o curso diversos casos prácticos tanto en grupo como de análisis individual que serán tutorizados y supervisados por o profesor, evaluando o traballo , esfuerzo e resultados alcanzados. 30
Proba obxectiva A1 A3 A4 A5 B4 Comprende a elaboración do examen final da asignatura. 40
Prácticas a través de TIC A2 A5 A9 B1 B13 B16 C5 O alumno deberá elaborar unas prácticas obrigatorias, además de los trabajos o
casos planteados.
As prácticas serán obrigatorias para a superación da asignatura.
30
 
Observacións avaliación

Serán evaluados igualmente os estudiantes a tempo completo e a tempo parcial tanto en 1ª coma en 2ª oportunidad, así coma na extraordinaria.

Lémbrase ao estudante a importancia dos prazos á hora de entregar os traballos, así como a importancia de cumprir as normas e regulamentos da UDC, e referenciar toda a documentación e contidos non elaborados polo alumno. En concreto, a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia, na convocatoria correspondente, quedando sen efecto calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica

- AENOR (2016). Especificación AE0055 sobre eficiencia energética. Madrid

- AENOR (2011). Sistemas de Gestión de la Energía ISO 50001:2011.

- AENOR (2014). Auditorias Energéticas Parte 1 a 4 UNE 16247.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías