Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Xeración Distribuída, Polixeración e Microrredes. Smartgrid Código 730547011
Titulación
Máster Universitario en Eficiencia Enerxética e Sustentabilidade
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Masdias y Bonome, Antonio
Correo electrónico
antonio.masdias@udc.es
Profesorado
Masdias y Bonome, Antonio
Saa Filgueiras, Carlos
Correo electrónico
antonio.masdias@udc.es
carlos.saa@udc.es
Web http://pcmasdias.cdf.udc.es
Descrición xeral A materia pretende dar unha introdución ás microredes eléctricas e aos sistemas de xeración empregados nelas, achegando os fundamentos e aspectos máis importantes que abordan as diferentes tecnoloxías empregadas nos sistemas de xeración distribuída.
Introdúcese a importancia e as características dos sistemas de xeración descentralizada en comparación cos sistemas convencionais.
Por último, estúdanse os sistemas híbridos que agrupan dúas ou máis tecnoloxías de xeración e almacenamento de enerxía, así como os sistemas de coxeración e trixeración.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Aplicar metodoloxías e normativas para unha xestión eficiente da enerxía
A2 CE2 - Analizar e aplicar medidas de aforro e eficiencia enerxética nos sectores industrial, terciario e residencial
A16 CE16 - Buscar, analizar, identificar e aplicar novas fontes de enerxía eléctrica ou novas técnicas de xestión da electricidade baixo criterios como a eficiencia, a sustentabilidade ou a cooperación, así como a utilización destas en novas aplicacións
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que o alumnado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 CB10 - Que os estudantes teñan as habilidades de aprendizaxe que lle permitan seguir estudando dun xeito que será en gran parte autodirixido ou autónomo
B10 CG5 - potenciar a creatividade
B15 CG10 - Coñecer a lexislación e a normativa vixente aplicable ao sector das enerxías renovables e da eficiencia enerxética
C2 CT2 - Dominar a expresión e comprensión oral e escrita dunha lingua estranxeira
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C5 CT5 - Comprender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios dos que dispoñen os emprendedores
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aprenderá conceptos e termos de xeración, coxeración e polixeración, así como os distintos elementos das redes eléctricas e microredes AM1
AM2
AM16
BM1
BM2
BM3
BM5
BM10
BM15
CM2
CM3
CM5
CM7
Coñecerá os elementos utilizados nas microredes, os elementos de xeración con ou sen enerxías renovables, así como os elementos de almacenamento de enerxía e os elementos de consumo ou abastecemento de enerxía a cargas específicas AM1
AM2
AM16
BM2
BM5
BM15
CM3
CM7
Coñecer os métodos e procesos básicos relacionados cos elementos que forman parte das microredes que destacan dende o punto de vista da eficiencia enerxética AM1
AM2
AM16
Ter coñecementos para comprender os fundamentos das microredes intelixentes, así como a xestión da interconexión entre microredes dentro dunha análise de eficiencia enerxética AM1
AM2
AM16
BM5
BM10
BM15
CM2
CM3
CM5
CM7

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE 1: A Xeneración distribuida, oportunidade e necesidades de desarrollo. Marco Regulatorio Integración da Xeneración (Autoconsumo e balance Neto) Despliegue de Contadores e Equipos de Xestión de Red Participación de Clientes no Mercado Eléctrico
BLOQUE 2: Polixeneración Novas Tecnoloxias de xeneración, almacenamiento e distribución.
BLOQUE 3: Xestión de Redes Enerxéticas Smart Grid y Smart Metering Infraestructura e Tecnoloxías de Control Dispositivos intelixentes de Red Infraestructura avanzada de medida (AMI) Aplicación e xestion de Recursos de enerxía distribuidos (DER) Xestión avanzada da RED. (DMS). Sistemas EMS (Energy Management System)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A1 A2 A16 B1 B2 B3 B5 B10 B15 C2 C3 C5 C7 13 0 13
Estudo de casos A1 A2 A16 B1 B3 B5 B10 B15 C2 C3 C5 C7 0 47 47
Proba obxectiva A1 A2 A16 B1 B2 B3 B5 B10 B15 C2 C3 C5 C7 1 0 1
Sesión maxistral A1 A2 A16 B1 B2 B3 B5 B10 B15 C2 C3 C5 C7 13 0 13
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Comprende a elaboración de traballos que podrán estar asistidos mediante TIC tanto en Moodle como no laboratorio
Estudo de casos Se expondrán casos para ilustrar a aplicación dos contidos teórico-prácticos expuestos nas sesiones maxistrales
Proba obxectiva Consiste nun examen teórico practico no que se evalúan os coñecementos destrezas e habilidades adquiridos.
Sesión maxistral Exposición dos fundamentos e das metodoloxías de traballo para desarrollar instalacions distribuidas, polixeneración etc.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Se realiza unha atención e seguimento personalizado tanto dos estudios de casos como na elaboración e desarrollo de prácticas de laboratorio.
A atención e seguimento se refiere no solo a atención presencial sino a asistida mediante TIC ou correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A1 A2 A16 B1 B2 B3 B5 B10 B15 C2 C3 C5 C7 Comprende la elaboración de practicas tanto asistidas como de laboratorio que podrán realizarse con datos obtenidos tanto con instrumentación real como virtual. 25
Estudo de casos A1 A2 A16 B1 B3 B5 B10 B15 C2 C3 C5 C7 Mediante el estudio de casos se analizarán diferentes casos prácticos que serán
evaluados por el profesor.
25
Proba obxectiva A1 A2 A16 B1 B2 B3 B5 B10 B15 C2 C3 C5 C7 Prueba teorico-práctica que deberá ser superada por el alumno y que tiene por objetivo cuantificar los conocimientos y habilidades adquiridas. 50
 
Observacións avaliación

Serán evaluados igualmente os estudiantes a tempo completo e a tempo parcial tanto en 1ª coma en 2ª oportunidad, así coma na extraordinaria.

Lémbrase ao estudante a importancia dos prazos á hora de entregar os traballos, así como a importancia de cumprir as normas e regulamentos da UDC, e referenciar toda a documentación e contidos non elaborados polo alumno. En concreto, a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia, na convocatoria correspondente, quedando sen efecto calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica

- IEEE (2013). IEEE 1547 Standard for Interconnecting Distributed Resources.

- Fundación de la Energía de la CCAA Madrid (2012). Guia de Microgeneración. Madrid.

- James Momoh (2012). SMART GRIDS Fundamentals of Design and Analisys. New Jersey. USA

- David Flin (2010). Cogeneration. UK

- ANTONIO COLMENAR SANTOS (2015). GENERACIÓN DISTRIBUIDA, AUTOCONSUMO Y REDES INTELIGENTES. Madrid 2015

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías