Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aplicar metodoloxías e normativas para unha xestión eficiente da enerxía |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B6 |
CG1 - Busca e selecciona alternativas considerando as mellores solucións posibles |
B7 |
CG2 - Desenvolver habilidades de análise e síntese; fomentar a discusión crítica, defender argumentos e sacar conclusións |
B11 |
CG6 - Adquirir novos coñecementos e habilidades relacionadas co ámbito profesional do máster |
B15 |
CG10 - Coñecer a lexislación e a normativa vixente aplicable ao sector das enerxías renovables e da eficiencia enerxética |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno identificará os diversos fenómenos (reactivos, desequilibrios e harmónicos) que se poden atopar nun sistema ou instalación eléctrica, que reducen a súa eficiencia, saberá cuantificar a súa importancia e procederá a propor a mellor solución para eles, de xeito que o sistema sexa o máis eficiente posible desde o punto de vista eléctrico, de acordo coas normas e normativas vixentes. |
AM1
|
BM1 BM6 BM7 BM11 BM15
|
CM3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución ás ineficiencias nos sistemas eléctricos. |
Introdución.
Teoria Unificadora da Potencia Eléctrica. |
Compensación da potencia reactiva. |
Introdución.
Caracterización e medida da enerxía reactiva.
Equipos de compensación do cos fi. |
Equilibrado dos sistemas eléctricos a tres e catro fíos. |
Introdución. Teorema de Stokvis-Fortescue.
Caracterización e medida da energia de desequilibrio.
Circuítos equivalentes de receptores e instalacións.
Eliminación de desquilibrios. Filtros de secuencia. |
Cargas Distorsionantes. |
Introdución.
Orixe dos sinais periódicos non senoidales.
Factores dos sinais periódicos.
Limites sobre armonicos.
Potencia de distorsión. |
Corrección de perturbacións. |
Introdución.
Norma UNE-EN-61642. Filtros de harmónicos.
Filtros de rexeitamento.
Filtros de Absorción. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A1 B11 |
0 |
10 |
10 |
Traballos tutelados |
A1 B1 B6 C3 |
0 |
50 |
50 |
Proba obxectiva |
B6 B7 B15 |
0 |
12 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Proporcionarase ao alumno o material didáctico necesario para poder desenvolver os contidos da materia. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía pensada para favorecer a aprendizaxe autónoma do alumnado, baixo a tutela do profesorado e en ámbitos variados (académicos e profesionais). Refírese principalmente a aprender "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción por parte do alumnado da responsabilidade da súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe autónoma do alumnado e o seguimento desa aprendizaxe por parte do profesor-titor. |
Proba obxectiva |
Proba de avaliación onde o alumno debe demostrar o seu nivel de aprendizaxe de forma obxectiva. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Traballos tutelados |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B6 B7 B15 |
Nas datas marcadas oficialmente polo centro realizarase esta proba final.
A proba pode alternar preguntas tipo problema ou preguntas teóricas, e supón o 50% da nota final da materia. |
50 |
Traballos tutelados |
A1 B1 B6 C3 |
Ao longo do curso poderán realizarse varios traballos tutelados, sendo a súa entrega obrigatoria e tratando problemas ou supostos prácticos relacionados coa materia.
Os traballos tutelados, supoñen o 50% da nota final da materia, que se sumará á nota obtida na proba obxectiva, sempre que sexa cualificada con polo menos 3,0 puntos sobre 10,0 puntos. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Todas as actividades que contribúen á nota final do alumno, serán cualificados sobre 10.0 puntos.
Segunda oportunidade: a avaliación nesta ocasión será a mesma que a primeira oportunidade, mantendo os pesos das actividades. Convocatoria avanzada: nesta convocatoria o 100% da cualificación corresponderá á obtida na Proba Obxectiva. O alumnado con reconoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia deberá realizar a totalidade das actividades obrigatorias nalgún dos horarios establecidos de antemán. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará implicará que o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
León Martínez, Vicente; Montañana Romeu, Joaquín (2017). Circuitos Conductivos Lineales. Universidad Politécnica de Valencia
Bacells, Josep y otros (2011). Eficiencia en el uso de la Energía Eléctrica. Marcambo
León Martínez, Vicente; Montañana Romeu, Joaquín (2001). Ineficiencias de los Sistemas Eléctricos. Universidad Politécnica de Valencia |
|
Bibliografía complementaria
|
Graña López, Manuel Ángel, León Martínez, Vicente y Montañana Romeu, Joaquín. (2012). Fenómenos de desfase en sistemas trifásicos desequilibrados lineales.. Editorial Académica Española
Singh, Bhim; Chandra Ambrish (2015). Power Quality. Problems and Mitigation Techniques. Wiley&Sons
Sastry Vadam, R; Sarma, Mulukutla (2009). Power Quality. VAR Compensation in Power Systems. CRC Press
Hofman, Wolfgang; Schlabbach, J. (2012). Reactive Power Compensation. Wiley&Sons |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Calidade do Servizo Eléctrico/730547013d |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Requírense coñecementos previos de análise de circuítos en corrente contínua, alterna e trifásica, así como de compoñentes simétricas. Noutra orde de cousas, para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático
Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
- Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Incorporase a perspectiva de xénero na docencia desta materia (empregarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…)
|
|