Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aplicar metodoloxías e normativas para unha xestión eficiente da enerxía |
B9 |
CG4 - Extraer, interpretar e procesar información, de diferentes fontes, para a súa utilización no estudo e análise |
B13 |
CG8 - Aplicar os coñecementos teóricos á práctica |
B15 |
CG10 - Coñecer a lexislación e a normativa vixente aplicable ao sector das enerxías renovables e da eficiencia enerxética |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto oralmente como por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno saberá analizar as diferentes perturbacións (de frecuencia, amplitude ou simetría) que se producen nun Sistema Eléctrico, recoñecendo as súas causas, efectos, indicadores, formas de medida e regulacións que as afectan, así como as posibles medidas correctoras para ter en conta. |
AM1
|
BM9 BM13 BM15
|
CM1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Resumo según a memoria da Titulación |
1. Calidade de servicio.
2. Distorsión da forma de onda.
3. Impulsos e oscilacións.
4. Ocos e interrupcións de tensión.
5. Sobretensións temporais.
6. Métodos de prevención. |
Introdución |
Presentación á materia
Coñecementos previos |
Continuidade da subministración |
Definición
Tipos de interrupcións
TIEPI
NIEPI |
Calidade do produto |
Frecuencia
Variación da tensión de alimentación
Variacións rápidas de tensión
Desequilibrio da tensión de alimentación
Harmónicos de tensión
Tensións interarmónicas
Transmisión de sinais de información pola rede
Interrupcións da tensión de alimentación
Ocos/sobretensiones da tensión de alimentación
Sobretensiones transitorias |
Calidade da atención ao consumidor |
Definición
Índices individuais |
ANEXOS |
Normativa básica.
Compatibilidade electromagnética.
Medida da calidade de subministración.
O mercado eléctrico español.
Contratación da subministración eléctrica.
Medida e facturación da enerxía eléctrica.
Reclamacións.
Sistemas de conexión do neutro e das masas a terra.
Regulamentos electrotécnicos.
NOTA: Os anexos non son obxecto de exame. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
B9 B13 |
0 |
12 |
12 |
Obradoiro |
B9 B15 |
0 |
10 |
10 |
Traballos tutelados |
A1 B9 B13 B15 C1 |
0 |
50 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba de avaliación onde o alumno debe demostrar o seu nivel de aprendizaxe de forma obxectiva. |
Obradoiro |
Proporcionarase ao alumno o material didáctico necesario para poder desenvolver os contidos da materia. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía pensada para favorecer a aprendizaxe autónoma do alumnado, baixo a tutela do profesorado e en ámbitos variados (académicos e profesionais). Refírese principalmente a aprender "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción por parte do alumnado da responsabilidade da súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe autónoma do alumnado e o seguimento desa aprendizaxe por parte do profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
O profesor responde de forma individualizada ou en grupo, ás preguntas ou consultas realizadas polos alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 B9 B13 B15 C1 |
Ao longo do curso poderán realizarse varios traballos tutelados, sendo a súa entrega obrigatoria e tratando problemas ou supostos prácticos relacionados coa materia.
Os traballos tutelados, supoñen o 50% da nota final da materia, que se sumará á nota obtida na proba obxectiva, sempre que sexa cualificada con polo menos 3 puntos sobre 10 puntos. |
50 |
Proba obxectiva |
B9 B13 |
Nas datas marcadas oficialmente polo centro realizarase esta proba final.
A proba pode alternar preguntas tipo problema ou preguntas teóricas, e supón o 50% da nota final da materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia realizarase mediante as seguintes probas: Actividades que se poden realizar durante o período lectivo: Traballos tutelados:
- Poderanse realizar a cabo varios traballos tutelados ao longo do curso, sendo a súa entrega obrigatoria e que tratasen sobre problemas ou supostos prácticos relacionados coa materia. Os traballos tutelados, son o 50% da nota final da materia, que será sumada á nota obtida na proba obxectiva, sempre que esta sexa cualificada con polo menos 3 puntos sobre 10 puntos.
Proba obxectiva final:
- Nas datas fixadas oficialmente polo centro, realizárase esta proba final. A proba pode alternar preguntas tipo problema ou cuestións teóricas, e representa o 40% da nota final da materia.
Nota: a primeira oportunidade e a segunda se evaluarán cos mesmos criterios. Condicións adicionais: Condición de non presentado: O alumnado que non se presente á proba obxectiva de primeira ou segunda oportunidade obterá a condición de non presentado, con independencia da valoración das posibles actividades realizadas durante o período lectivo. Convocatoria adiantada: O alumnado que realice unha convocatoria anticipada será cualificado co 100% da valoración por medio da proba obxectiva.Dispensa académica: Os estudantes con dispensa académica deben realizar o 100% das actividades obrigatorias nalgún dos distintos horarios dispoñibles. Realización fraudulenta:O alumnado que de forma fraudulenta realice calquera tipo de actividade de avaliación (tanto realizando actividades durante o período lectivo como na proba obxectiva), unha vez comprobado, será calificado automaticamente como suspenso (nota numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, non podendo avaliarse da materia ata a próxima convocatoria do próximo curso académico.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Real Decreto 1955/2000, de 1 de diciembre, por el que se regulan las actividades de transporte, distribución, comercialización, suministro y procedimientos de autorización de instalaciones de energía eléctrica. (BOE nº 310, de 27 de diciembre de 2000). Orden ECO/797/2002, de 22 de marzo, por la que se aprueba el procedimiento de medida y control de la continuidad del suministro eléctrico. (BOE nº 89, de 13 de abril de 2002). Norma UNE-EN 50160: 2011, Características de la tensión suministrada por las redes generales de distribución. Norma UNE-EN 61000-4-30: 2015, Compatibilidad Electromagnética (CEM). Parte 4-30: Técnicas de ensayo y de medida. Métodos de medida de la calidad del suministro. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Eficiencia nos Sistemas Eléctricos/730547012d |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
- 1.3. De se realizar en papel:
- Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. Ademáis de isto, facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|