Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Edificios de Emisións Nulas e Estratexias de Rehabilitación Eficiente Código 730547016d
Titulación
Máster Universitario en Eficiencia Enerxética e Sustentabilidade (a distancia)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Raya de Blas, Antonio
Correo electrónico
antonio.raya@udc.es
Profesorado
Pintos Pena, Santiago
Raya de Blas, Antonio
Redondo Porto, Alberto
Correo electrónico
santiago.pintos.pena@udc.es
antonio.raya@udc.es
a.redondo@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura expone la nueva concepción europea de las edificaciones de emisiones casi nulas desde la visión de la demanda y del consumo. Se presentan diferentes estratégicas singulares planteadas en edificios construidos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 CE2 - Analizar e aplicar medidas de aforro e eficiencia enerxética nos sectores industrial, terciario e residencial
B6 CG1 - Busca e selecciona alternativas considerando as mellores solucións posibles
B11 CG6 - Adquirir novos coñecementos e habilidades relacionadas co ámbito profesional do máster
B18 CG13 - Plantexar e resolver problemas, interpretar un conxunto de datos e analizar os resultados obtidos; no ámbito da eficiencia enerxética e da sustentabilidade
C2 CT2 - Dominar a expresión e comprensión oral e escrita dunha lingua estranxeira
C5 CT5 - Comprender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios dos que dispoñen os emprendedores

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as estratexias para unha construción eficiente: materiais, medio ambiente, uso de enerxías renovables, etc. AM2
BM6
BM11
BM18
CM2
CM5
Saber analizar os datos para proxectar e executar intervencións de rehabilitación que permitan un uso eficiente dos recursos e da enerxía AM2
BM6
BM11
BM18
CM2
CM5
Coñecer as estratexias para unha construción eficiente: materiais, medio ambiente, uso de enerxías renovables, etc. AM2
BM6
BM11
BM18
CM2
CM5
Saber analizar os datos para proxectar e executar intervencións de rehabilitación que permitan un uso eficiente dos recursos e da enerxía AM2
BM6
BM11
BM18
CM2
CM5

Contidos
Temas Subtemas
Generalidades Edificios cero emisións. Directivas e normativas para edificios de consumo casi cero. Optimización da demanda en edificios cun consumo enerxético case nulo. Estándar Passivhaus e bioconstrución. Contornas urbanas sostibles. Estratexias de rehabilitación eficientes. Redución da demanda enerxética na rehabilitación de edificios. Avaliación ambiental dos edificios. Consideracións socioeconómicas para a rehabilitación enerxética dos edificios.


1.- INTRODUCCIÓN
Encadre histórico enerxía-vivenda.
Marco normativo
Conceptos básicos
Contexto inmobiliario
Pegada ecolóxica
Certificacións medioambientais e enerxéticas


2.- CLIMA
Clima e construción
O ambiente e o edificio
O confort higrotérmico
Climograma

3.- PASSIVHAUS
Demanda cero: deseño pasivo e bioclimático
Criterios de deseño da arquitectura pasiva
4.- EVALUACIÓN ENERGÉTICA EN LA EDIFICACIÓN Marco normativo
Certificación enerxética
Software aplicado. Solucións BIM
Prácticas


5.- ESTRATEXIAS DE REHABILITACIÓN DE DEMANDA CERO
Estratexias
Solucións construtivas e exemplos arquitectónicos en diferentes climas
Prácticas

6.- ESTRATEXIAS DE REHABILITACIÓN DE CONSUMO CERO
Estratexias
Solucións construtivas e exemplos arquitectónicos en diferentes climas
Prácticas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 B6 B11 B18 C2 C5 10 10 20
Estudo de casos A2 B11 B18 C2 C5 6 16 22
Obradoiro A2 B6 B11 B18 C2 C5 8 24 32
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Sesións expositivas onde se imparten os coñecementos vinculados cos edificios de emisións nulas: encadre histórico, clima, tipoloxías, materiais, normativa, concepción, deseño, seguridade, valoración, prescrición, conservación, lesións e reparación. Todo iso partindo das prestacións demandas e acorde co proxecto arquitectónico
Achegando unha documentación de referencia que permita que o alumno se dote duns recursos bibliográficos cos que se manexe con comodidade, non se busca un coñecemento memorístico dos contidos, senón un coñecemento intelixente da materia. Coñecemento no cal o ensino da lesión e erros cometidos en distintas obras xoga un aspecto fundamental, sobre todo, cando é posible acompañalas con imaxes que, polo seu valor didáctico, permiten que o alumno valore a transcendencia das decisións tomadas. Valórase mediante unha proba obxectiva e varias de respostas múltiples
Estudo de casos No desenvolvemento das clases exporanse edificios de emisións nulas de calidade arquitectónica contrastada nas cales se aprecie a materialización das ideas arquitectónicas, o seu desenvolvemento técnico e documental, servindo como modelo para o desenvolvemento do traballo de taller. Avaliarase dentro do Taller
Obradoiro O Taller é un espazo de traballo e intercambio concibido para facilitar a confluencia dos contidos das diferentes materias, garantindo a optimización dos recursos docentes e racionalizando o traballo do alumno.
Realizaranse entregas parciais obrigatorias

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
O estudante debe consultar as dúbidas que lle xurdan para asegurar un mellor desenvolvemento do traballo a presentar como resultado do Taller


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A2 B6 B11 B18 C2 C5 Se exige la asistencia al 80% de las sesiones interactivas
La valoración de la práctica obligatoria del taller no se restringe a los contenidos, también, se constata la autoría de la misma
No existirá compensación entre esta evaluación y otras calificaciones de la materia
Se valorará sobre 10 y hará media con la calificación obtenida como evaluación de las clases magistrales siempre que se obtenga un 5,0 o más.
60
Estudo de casos A2 B11 B18 C2 C5 En el desarrollo de las clases se expondrán obras de calidad arquitectónica contrastada en las cuales se aprecie la materialización de las ideas arquitectónicas, su desarrollo técnico y documental, sirviendo como modelo para el desarrollo del trabajo de taller. 20
Sesión maxistral A2 B6 B11 B18 C2 C5 Se exige la asistencia a las sesiones magistrales al menos en un 75% para poder optar a la superación de la asignatura (tanto en la primera como en la segunda oportunidad). Una vez completada la asistencia se conserva en posteriores convocatorias 20
 
Observacións avaliación
<table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">Tras superar a presencialidad esixida (75% en modalidade "presencial" e sen ela en modalidade a "distancia"), o estudiantado presentará -tanto en primeira oportunidade como en segunda- unha separata da súa TFM, que contará cos seguintes apartados adecuadamente cumprimentados:&nbsp;</table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0"><br /></table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">1.-Indice, convenientemente paginado&nbsp;</table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">2.-Introdución ou formulación xeral. Expón o campo de estudo, as causas e os obxectivos que se pretenden alcanzar. Neste caso preténdese profundar nos resultados da aprendizaxe desta materia: Integración, Coordinación e Problemática dás Instalacións na Rehabilitación&nbsp;</table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">3.-Estado da cuestión. Resumo crítico sobre os documentos referenciados máis significativos e a súa metodoloxía de estudo. No caso de análise de edificios deberá achegar exemplos e metodoloxías que permitan sustentar a proposta para o edificio do que se trate.&nbsp;</table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">4.-Desarrolllo. Expostas por epígrafes argumentaranse as ideas do traballo e os seus datos. Deben de aparecer os fundamentos teórico-académicos que fundamentan o traballo&nbsp;</table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">5.-Conclusións, coherentes cos obxectivos expostos no apartado dous&nbsp;</table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">6.-Bibliografía. Débese diferenciar entre bibliografía citada e empregada para a realización do traballo. Se o artigo dispón de DOI debe de ser indicado (sobre todo cando se referencia a unha páxina web)&nbsp;</table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">7.-Anexos. Táboas de datos, planos xerais, fotografías, figuras, gráficos de apoio ou calquera material complementario</table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0"></table>

Fontes de información
Bibliografía básica

BÁSICA: Incorpórase en cada lección

Bibliografía complementaria

AMPLIADA: Incorpórase en cada lección


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías