Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2 - Analizar e aplicar medidas de aforro e eficiencia enerxética nos sectores industrial, terciario e residencial |
B6 |
CG1 - Busca e selecciona alternativas considerando as mellores solucións posibles |
B11 |
CG6 - Adquirir novos coñecementos e habilidades relacionadas co ámbito profesional do máster |
B18 |
CG13 - Plantexar e resolver problemas, interpretar un conxunto de datos e analizar os resultados obtidos; no ámbito da eficiencia enerxética e da sustentabilidade |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e comprensión oral e escrita dunha lingua estranxeira |
C5 |
CT5 - Comprender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios dos que dispoñen os emprendedores |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as estratexias para unha construción eficiente: materiais, medio ambiente, uso de enerxías renovables, etc. |
AM2
|
BM6 BM11 BM18
|
CM2 CM5
|
Saber analizar os datos para proxectar e executar intervencións de rehabilitación que permitan un uso eficiente dos recursos e da enerxía |
AM2
|
BM6 BM11 BM18
|
CM2 CM5
|
Coñecer as estratexias para unha construción eficiente: materiais, medio ambiente, uso de enerxías renovables, etc. |
AM2
|
BM6 BM11 BM18
|
CM2 CM5
|
Saber analizar os datos para proxectar e executar intervencións de rehabilitación que permitan un uso eficiente dos recursos e da enerxía |
AM2
|
BM6 BM11 BM18
|
CM2 CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Generalidades |
Edificios cero emisións. Directivas e normativas para edificios de consumo casi cero. Optimización da demanda en edificios cun consumo enerxético case nulo. Estándar Passivhaus e bioconstrución. Contornas urbanas sostibles. Estratexias de rehabilitación eficientes. Redución da demanda enerxética na rehabilitación de edificios. Avaliación ambiental dos edificios. Consideracións socioeconómicas para a rehabilitación enerxética dos edificios. |
1.- INTRODUCCIÓN |
Encadre histórico enerxía-vivenda.
Marco normativo
Conceptos básicos
Contexto inmobiliario
Pegada ecolóxica
Certificacións medioambientais e enerxéticas
|
2.- CLIMA |
Clima e construción
O ambiente e o edificio
O confort higrotérmico
Climograma |
3.- PASSIVHAUS |
Demanda cero: deseño pasivo e bioclimático
Criterios de deseño da arquitectura pasiva
|
4.- EVALUACIÓN ENERGÉTICA EN LA EDIFICACIÓN |
Marco normativo
Certificación enerxética
Software aplicado. Solucións BIM
Prácticas
|
5.- ESTRATEXIAS DE REHABILITACIÓN DE DEMANDA CERO |
Estratexias
Solucións construtivas e exemplos arquitectónicos en diferentes climas
Prácticas |
6.- ESTRATEXIAS DE REHABILITACIÓN DE CONSUMO CERO |
Estratexias
Solucións construtivas e exemplos arquitectónicos en diferentes climas
Prácticas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 B6 B11 B18 C2 C5 |
10 |
10 |
20 |
Estudo de casos |
A2 B11 B18 C2 C5 |
6 |
16 |
22 |
Obradoiro |
A2 B6 B11 B18 C2 C5 |
8 |
24 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións expositivas onde se imparten os coñecementos vinculados cos edificios de emisións nulas: encadre histórico, clima, tipoloxías, materiais, normativa, concepción, deseño, seguridade, valoración, prescrición, conservación, lesións e reparación. Todo iso partindo das prestacións demandas e acorde co proxecto arquitectónico
Achegando unha documentación de referencia que permita que o alumno se dote duns recursos bibliográficos cos que se manexe con comodidade, non se busca un coñecemento memorístico dos contidos, senón un coñecemento intelixente da materia. Coñecemento no cal o ensino da lesión e erros cometidos en distintas obras xoga un aspecto fundamental, sobre todo, cando é posible acompañalas con imaxes que, polo seu valor didáctico, permiten que o alumno valore a transcendencia das decisións tomadas. Valórase mediante unha proba obxectiva e varias de respostas múltiples
|
Estudo de casos |
No desenvolvemento das clases exporanse edificios de emisións nulas de calidade arquitectónica contrastada nas cales se aprecie a materialización das ideas arquitectónicas, o seu desenvolvemento técnico e documental, servindo como modelo para o desenvolvemento do traballo de taller. Avaliarase dentro do Taller |
Obradoiro |
O Taller é un espazo de traballo e intercambio concibido para facilitar a confluencia dos contidos das diferentes materias, garantindo a optimización dos recursos docentes e racionalizando o traballo do alumno.
Realizaranse entregas parciais obrigatorias
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
O estudante debe consultar as dúbidas que lle xurdan para asegurar un mellor desenvolvemento do traballo a presentar como resultado do Taller
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A2 B6 B11 B18 C2 C5 |
Se exige la asistencia al 80% de las sesiones interactivas
La valoración de la práctica obligatoria del taller no se restringe a los contenidos, también, se constata la autoría de la misma
No existirá compensación entre esta evaluación y otras calificaciones de la materia
Se valorará sobre 10 y hará media con la calificación obtenida como evaluación de las clases magistrales siempre que se obtenga un 5,0 o más.
|
60 |
Estudo de casos |
A2 B11 B18 C2 C5 |
En el desarrollo de las clases se expondrán obras de calidad arquitectónica contrastada en las cuales se aprecie la materialización de las ideas arquitectónicas, su desarrollo técnico y documental, sirviendo como modelo para el desarrollo del trabajo de taller. |
20 |
Sesión maxistral |
A2 B6 B11 B18 C2 C5 |
Se exige la asistencia a las sesiones magistrales al menos en un 75% para poder optar a la superación de la asignatura (tanto en la primera como en la segunda oportunidad). Una vez completada la asistencia se conserva en posteriores convocatorias |
20 |
|
Observacións avaliación |
<table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">Tras superar a presencialidad esixida (75% en modalidade "presencial" e sen ela en modalidade a "distancia"), o estudiantado presentará -tanto en primeira oportunidade como en segunda- unha separata da súa TFM, que contará cos seguintes apartados adecuadamente cumprimentados: </table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0"><br /></table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">1.-Indice, convenientemente paginado </table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">2.-Introdución ou formulación xeral. Expón o campo de estudo, as causas e os obxectivos que se pretenden alcanzar. Neste caso preténdese profundar nos resultados da aprendizaxe desta materia: Integración, Coordinación e Problemática dás Instalacións na Rehabilitación </table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">3.-Estado da cuestión. Resumo crítico sobre os documentos referenciados máis significativos e a súa metodoloxía de estudo. No caso de análise de edificios deberá achegar exemplos e metodoloxías que permitan sustentar a proposta para o edificio do que se trate. </table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">4.-Desarrolllo. Expostas por epígrafes argumentaranse as ideas do traballo e os seus datos. Deben de aparecer os fundamentos teórico-académicos que fundamentan o traballo </table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">5.-Conclusións, coherentes cos obxectivos expostos no apartado dous </table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">6.-Bibliografía. Débese diferenciar entre bibliografía citada e empregada para a realización do traballo. Se o artigo dispón de DOI debe de ser indicado (sobre todo cando se referencia a unha páxina web) </table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0">7.-Anexos. Táboas de datos, planos xerais, fotografías, figuras, gráficos de apoio ou calquera material complementario</table><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="0"></table>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BÁSICA: Incorpórase en cada lección |
Bibliografía complementaria
|
|
AMPLIADA: Incorpórase en cada lección |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|