Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
CE4 - Aplicar métodos de análise de datos para a creación de sistemas enerxéticos eficientes |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B6 |
CG1 - Busca e selecciona alternativas considerando as mellores solucións posibles |
B14 |
CG9 - Aplicar os coñecementos das ciencias e tecnoloxías avanzadas á práctica profesional ou investigadora de eficiencia |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Demostrar comprensión detallada das principais metodoloxías de minería de datos. |
AM4
|
|
|
Recoñecer problemas que son susceptibles de optimización enerxética mediante o uso de técnicas de minería de datos. |
|
BM14
|
|
Aplicación de técnicas de clasificación e regresión a datos obtidos por monitorización de variables críticas na eficiencia enerxética |
AM4
|
BM6
|
|
Propor solucións para a mellora da eficiencia enerxética en sistemas nos que se dispoñan de datos de operación proporcionados por diferentes equipos de adquisición. |
|
BM1
|
CM3
|
Coñecer ferramentas de redución da dimensión |
AM4
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución á aprendizaxe automática e a minería de datos |
1.1. Conceptos preliminares.
1.2. Análise exploratorio de datos
1.3. Tipos de problemas: clasificación, regresión, clustering, detección de anomalías, etc.
1.4. Formas de aprendizaxe: supervisado, non supervisado, por reforzo, etc.
|
2. Modelos para a clasificación supervisada e non supervisada de datos |
2.1. Conceptos preliminares
2.2. Modelos principais: k-veciños máis próximos, SVMs, clustering, etc. |
3. Modelos para regresión/identificación de sistemas para estimación e predición |
3.1. Conceptos preliminares
3.2. Modelos principais |
4. Técnicas de procesado de datos |
4.1. Preparación dos datos e normalización
4.2. Redución da dimensión para datos de alta dimensión |
5. Metodoloxía experimental e análise de resultados |
5.1. Métricas para a avaliación dos modelos e técnicas para a estimación non nesgada do erro
5.2. Métodos para a selección de modelos e análises de resultados |
6. Control Estatístico da Calidade |
6.1. Gráficos de control
6.2. Análise de capacidade de procesos
|
7. Exemplos de aplicación en Eficiencia Enerxética |
7.1. Exemplos no ámbito do prognóstico de datos
7.2. Exemplos no ámbito da detección de anomalías |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B6 |
10 |
20 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A4 |
11 |
0 |
11 |
Traballos tutelados |
A4 B14 C3 |
0 |
30 |
30 |
Proba obxectiva |
A4 B1 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Actividade presencial na aula empregada para establecer os conceptos fundamentais da materia. Consiste na exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais/multimedia e a realización dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, co fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Na modalidade a distancia o estudante poderá conectarse de forma síncrona á clase presencial ou poderá ver as clases asíncronamente. |
Prácticas de laboratorio |
Desenvolvemento de prácticas no laboratorio de informática. Esta actividade consistirá no estudo de casos e exemplos ademais da realización, por parte dos alumnos, dos exercicios expostos polos profesores. Na modalidade a distancia o estudante poderá conectarse de forma síncrona á clase presencial ou poderá ver as clases asíncronamente. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos relacionados con algún dos temas do temario da materia. Os alumnos entregarán, en soporte informático, a memoria do traballo e unha presentación que terá que expor ao profesor. Estes traballos requirirán a asistencia de, polo menos, unha tutoría personalizada para cada grupo. |
Proba obxectiva |
Proba de avaliación que se realizará ao final de curso nas correspondentes convocatorias oficiais. Consistirá nunha proba na que será necesario responder a diferentes cuestións teórico-prácticas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada será necesaria para mostrar os avances do traballo proposto e para ofrecer a orientación adecuada e asegurar a calidade do mesmo. Tamén se empregará para a resolución de dúbidas conceptuais e o seguimento da execución dos traballos. Estes tutorías pódense realizar de forma remota mediante a ferramenta Microsoft Teams, mediante o uso de chat ou videoconferencia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A4 B14 C3 |
Traballo autónomo individual ou en grupo reducido. Será necesario entregar os materiais (documento e presentación) en tempo e forma seguindo as indicacións do enunciado. Ademais, requirirá a exposición oral por parte de todos os integrantes do grupo de traballo, empregando para iso a presentación entregada. Terase en conta para a avaliación desta actividade a memoria e a presentación entregada así como as contestacións ás preguntas do profesor durante a presentación obrigatoria. A non realización da presentación suporá unha nota de cero nesta actividade. |
40 |
Proba obxectiva |
A4 B1 |
Proba final da materia que consistirá na realización dun exame individual. Esta proba terá preguntas de tipo teóricas e prácticas relacionadas cos conceptos estudados nas clases maxistrais, nas prácticas de laboratorio ou cos contidos dos traballos tutelados. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Para poder aprobar a materia o estudante deberá cumprir os seguintes requisitos (puntuación entre 0 e 10 en todas as actividades): - Lograr unha nota superior ou igual a 3,5 na proba obxectiva realizada ao final do cuadrimestre. - Lograr unha nota superior ou igual a 5 ao realizar a suma de todas as probas de avaliación. Notas sobre as actividades: - Todas as actividades terán unha única oportunidade para a súa entrega durante o curso académico, salvo a proba obxectiva final que terá dúas oportunidades oficiais de exame. Os criterios de avaliación da segunda oportunidade serán os mesmos que os da primeira oportunidade. Avaliación no caso da convocatoria adiantada: No caso de que o estudante solicite e asista á convocatoria adiantada, o 60% da súa nota será a proba mixta (exame final) e o outro 40% o traballo tutelado. O traballo tutelado deberá entregarse como data límite o mesmo día do exame oficial da convocatoria adiantada. Para aprobar a materia, o alumno debe cumprir os requisitos mencionados anteriormente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
T. Agami Reddy (2011). Applied Data Analysis and Modeling for Energy Engineers and Scientists. Springer
Basilio Sierra Araujo (2006). Aprendizaje Automático: conceptos básicos y avanzados. Pearson Prentice Hall
Douglas Montgomery (2005). Introduction to Statistical Quality Control. John Wiley & Sons |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna sustentable e cumprir cos obxectivos do "Plan de Acción Green Campus Ferrol" a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|