Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A5 |
FB5 - Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva, coma mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador. |
B1 |
CB01 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
CB04 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Posuir a capacidade de visión espacial e o coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionáis de xeometría métrica e xeometría descriptiva, como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador.
|
A5
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Os temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da memoria de verificación que son: |
Técnicas de desenrolo da visión espacial. Xeometría métrica e descriptiva. Sistemas de representación gráfica. Introducción á normalización. Debuxo asistido por ordenador. |
Tema 1: INTRODUCION |
1.1 O debuxo industrial.
1.2 Designación de materiais.
1.3 Formas de execución.
1.4 Toma de medidas.
|
Tema 2: PRINCIPIOS XERAIS DE REPRESENTACION |
2.1 Sistemas de representación.
2.2 Vistas.
2.3 Secciones.
2.4 Perspectivas.
|
Tema 3: PROCESOS DE FABRICACION |
3.1 Clasificación.
3.2 Descrición.
|
Tema 4: ACOTACION |
4.1 Principios xerais.
4.2 Influencia da fabricación.
4.3 Criterios.
|
Tema 5: TOLERANCIAS |
5.1 Conceto de tolerancia.
5.2 Elementos da tolerancia
5.3 Nomenclatura ISO
5.4 Axustes.
|
Tema 6: ESTADOS SUPERFICIAIS |
6.1 Simboloxía.
6.2 Relación cos procesos de fabricación.
|
Tema 7: RESORTES |
7.1 Compresión e tracción.
7.2 Torsión.
7.3 Outros.
|
Tema 8: UNIÓNS |
8.1 Atornilladas.
8.2 Remachadas.
8.3 Soldadas.
|
Tema 9: EIXOS E OS SEUS ELEMENTOS DE FIXACION |
9.1 Eixos.
9.2 Chavetas.
9.3 Acanaladuras.
|
Tema 10: RODAMIENTOS |
10.1 Tipos.
10.2 Criterios de selección.
10.3 Montaxe e lubricación.
|
Tema 11: ELEMENTOS DE TRANSMISION DE XIRO |
11.1 Engranaxes.
11.2 Cadeas.
11.3 Cables.
11.4 Correas.
|
CAD 1 - INTRODUCCIÓN AO CAD/CAE. |
1.1. Introdución ao CAD 2D. Tipos de entidades.
1.2. Introdución ao CAD 3D. Xeometría variacional e restricións.
1.3. Revisión dos programas comerciais CAD/CAE de deseño mecánico máis importantes.
|
CAD 2 – EXPLORANDO O PROGRAMA. |
2.1. Xanela de inicio do programa.
2.2. Persoais de documento.
2.3. Descrición do interfaz e das contornas de modelado.
2.4. Árbore de operacións.
2.5. Comandos básicos de visualización.
|
CAD 3 - ESBOZOS. |
3.1. Comandos de esbozo.
3.2. Comandos de debuxo elementais.
3.3. Cotas e relacións xeométricas.
3.4. Esbozos completamente restringidos.
|
CAD 4 – MODELADO DE PEZAS EN 3D. |
4.1. Operacións de base (operacións de creación de material).
4.2. Operacións de tratamento e especializadas.
|
CAD 5 - PRODUCIÓN DE PLANOS. |
5.1. Xeración de planos a partir de pezas en 3D.
5.2. Configuración de vistas en 2D.
5.3. Acotación e símbolos.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
A5 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
0 |
5 |
5 |
Guest lecture / keynote speech |
A5 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
34 |
46 |
80 |
Problem solving |
A5 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
21 |
40 |
61 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
Quen non teña superado a materia mediante as láminas e traballos de computador realizados en clase deberán superar un exame que constará de dous partes.
Na parte teórica, a proba consiste en representar un plano de despezamento a partir do plano dun conxunto de pezas.
Na parte práctica realizarase unha proba similar no computador.
|
Guest lecture / keynote speech |
A materia está dividida nunha parte teórica e outra de aprendizaxe dun programa de CAD.
Para iniciar o curso, as primeras semanas dedicaranse a clases maxistrais.
Durante o horario de grupos pequenos, o profesor presentará os contidos básicos de cada tema que o alumno debe estudar pola súa conta.
|
Problem solving |
Na parte de teoría, a aprendizaxe colaborativa consiste na realización na aula dunha lámina a determinar polo profesor sobre a temática indicada previamente. Estas láminas realizanse durante as clases en grupos grandes (60 alumnos).
Esas láminas son correxidas semanalmente e entregadas ao alumno que pode comentar co profesor a nota recibida. Pódese superar a asignatura mediante a correcta realización das láminas.
Para a parte de CAD, las clases danse todas na aula de informática e o profesor expón o tema que os alumnos van realizando simultáneamente no ordenador. Estas clases se impartirán durante as horas de grupo mediano (20 alumnos). |
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
Problem solving |
|
Description |
Durante a realización dos traballos na aula que constitúen a Aprendizaxe colaborativa, o profesor estará a disposición do alumno para aclarar dúbidas, orientar a realización do exercicio, etc.
Así mesmo, ao longo do curso e especialmente antes da realización da Proba obxectiva, o profesor estará a disposición do alumno durante as horas de tutoría para aclarar todas as dúbidas que se lle poidan presentar. É posible concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor.
No caso dos alumnos con dispensa académica o seguimento da materia realizarase mediante titorías quincenais. Nelas proporase a realización de láminas similares as traballadas na aula e solucionaranse dúbidas. A mesma metodoloxía seguirase na parte correspondente as prácticas de CAD.
O horario das tutorías é o seguinte:
- Miguel Ángel Naya: luns, martes e mércores de 9,00 a 11,00.
- Urbano Lugrís: luns, martes e mércores de 11,00 a 13,00.
- Alberto Luaces: luns, martes e venres de 10,30 a 12,30. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
A5 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
Durante as clases teóricas e de CAD, cada semana proporase unha lámina ou traballo para realizar durante as horas de clase. Estas láminas entréganse e corríxense. Quen realizase o 100 % dos traballos propostos e obtenga unha cualificación de 5.0 ou máis pode liberar a parte correspondente (teoría ou problemas).
Pódese faltar á realización dalgunha práctica en casos debidamente xustificados.
|
100 |
|
Assessment comments |
Como se indicou na descripción das Metodoloxías, é posible superar a materia unicamente mediante a Solución de problemas que ten un valor do100 % na nota final. No caso de realizar a proba obxectiva, o peso desta nanota final é do 100 %. Na calificación final, a nota de CAD constitúe o 30% do total e a teoría o 70%, aínda que compre ter aprobadas cada unha das partes. No caso dos alumnos con dispensa académica a avaliación realizarase coa proba obxectiva que será obrigatoria. Na segunda oportunidade a avaliación realizarase do mesmo xeito que na primeira. A avaliación na convocatoria adiantada realizarase mediante unha proba obxectiva que terá un valor do 100% da nota. A realización fraudulenta das probas ou actividades deavaliación implicará directamente a calificación de suspenso 0 na materia na convocatoria correspondente, invalidando deste xeito toda outra calificación obtida nas actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria.
|
Sources of information |
Basic
|
|
- AENOR, "Dibujo Técnico. Normas Básicas", AENOR, 2ª edición, 2001.
- FELEZ, J. y MARTINEZ, M.L., "Dibujo Industrial", Síntesis, 3ª edición, 2000.
- FELEZ, J. y MARTÏNEZ, M.L., "Ingeniería Gráfica y Diseño", Síntesis, 2008.
|
Complementary
|
|
– MORER, P., "Libro Digital de Dibujo Técnico", Universidad de La Coruña, 2003.
– PRECIADO, C., "Normalización del Dibujo Técnico", Donostiarra, 2004.
– RODRIGUEZ DE ABAJO, F.J. y ALVAREZ, V., “Dibujo Técnico”, Donostiarra,
1984.
– RODRIGUEZ DE ABAJO, F.J., “Geometría Descriptiva. Sistema Diédrico”,
Donostiarra, 1982. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Manufacturing Processes/730G03022 | Machine Design/730G03028 | Computer Aided Desing and Analysis/730G03033 | Machine Components/730G03029 | Graduation Project/730G03068 |
|
|