Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A14 |
CR8 - Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais. |
B2 |
CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB03 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
B3 - Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C3 |
C5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C4 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C6 |
C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e utilizar os principios da resistencia dos materiais |
A14
|
B2 B3 B5 B6 B7 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Os bloques ou temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación:
|
Carga axial; esforzos, tensións e deflexións en vigas; estados planos; tensión. |
1. Tension, Compression and Shear |
Introduction to Mechanics of Materials
Normal Stress and Strain
Mechanical Properties of Materials
Elasticity, Plasticity, and Creep
Linear Elasticity, Hooke’s Law, and Poisson’s Ratio
Shear Stress and Strain
Allowable Stresses and Allowable Loads
Design for Axial Loads and Direct Shear |
2. Axially Loaded Members |
Introduction
Changes in Lengths of Axially Loaded Members
Changes in Lengths Under Nonuniform Conditions
Statically Indeterminate Structures
Thermal Effects, Misfits, and Prestrains
Stresses on Inclined Sections
Strain Energy |
3. Torsion. |
Introduction
Torsional Deformations of a Circular Bar
Circular Bars of Linearly Elastic Materials
Stresses and Strains in Pure Shear
Relationship Between Moduli of Elasticity E and G
Transmission of Power by Circular Shafts
Strain Energy in Torsion and Pure Shear |
4. Shear Force and Bending Moment |
Introduction
Types of Beams, Loads, and Reactions
Shear Forces and Bending Moments
Relationships Between Loads, Shear Forces, and
Bending Moments
Shear-Force and Bending-Moment Diagrams |
5. Stresses in Beams I. |
Introduction
Pure Bending and Nonuniform Bending
Curvature of a Beam
Longitudinal Strains in Beams
Normal Stresses in Beams (Linearly Elastic Materials)
Design of Beams for Bending Stresses |
6. Stresses in Beams II. |
Shear Stresses in Beams of Rectangular Cross Section
Shear Stresses in Beams of Circular Cross Section
Shear Stresses in the Webs of Beams with Flanges
|
7. Analysis of Stress and Strain |
Introduction
Plane Stress
Principal Stresses and Maximum Shear Stresses
Mohr’s Circle for Plane Stress
Hooke’s Law for Plane Stress
Triaxial Stress
Plane Strain |
8. Deflections of Beams |
Introduction
Differential Equations of the Deflection Curve
Deflections by Integration of the Bending-Moment
Equation
Deflections by Integration of the Shear-Force and Load
Deflections by the Virtual Force Method
Strain Energy of Bending. Thermal effects. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
24 |
39 |
63 |
Problem solving |
A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
24 |
12 |
36 |
ICT practicals |
A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
0 |
10 |
10 |
Supervised projects |
A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
8 |
16 |
24 |
Mixed objective/subjective test |
A14 B2 B3 B7 C4 C5 |
4 |
6 |
10 |
|
Personalized attention |
|
7 |
0 |
7 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Oral lecture supplemented with the use of audiovisual means, aiming at transmit knowledges and facilitate the learning within the scope of structural analysis. |
Problem solving |
Technique of work in group to resolve practical cases, by means of exhibition, discussion, participation and calculation. It employed calculator. |
ICT practicals |
Practicas a través da plataforma Moodle. |
Supervised projects |
Traballo individual para resolver un caso práctico |
Mixed objective/subjective test |
Test writing used for the evaluation of the learning. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
|
Description |
Monitoring and guidance in the possible problems appearing during the academic activities.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A14 B2 B3 B7 C4 C5 |
Final examination |
70 |
ICT practicals |
A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
Realizaranse unha serie de probas a través da plataforma Moodle. Todalas probas han de terse entregado coa máxima puntuación para que esta parte se evalúe. Non existe límite de intentos. |
5 |
Supervised projects |
A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
Traballo tutelado sobre os contidos da asignatura; |
25 |
|
Assessment comments |
Os alumnos con dispensa académica quedan
eximidos da
asistencia a clase, que, por outro lado, non é obrigatoria tampouco para
os alumnos con dedicación a tempo completo. O sistema de avaliación é
análogo ó dos alumnos a tempo completo. Na segunda oportunidade o 70% da nota corresponde á proba mixta (exame final sobre os contidos da asignatura) e o 30% corresponde ó traballo tutelado. A convocatoria adiantada evalúase como na segunda oportunidade. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
Hibbeler, Russell C. Traducción José de la Cera Alonso, Virgilio González y Pozo. (2006). Mecánica de materiales. Sexta edición.. Pearson Educación, México.
Gere James M.; Tmoshenko (2002). Resistencia De Materiales. Quinta edición.. Editorial Paraninfo, Madrid. |
|
Complementary
|
Craig, Roy R. (2002). Mecánica de materiales. . Compañía Editorial Continental, México.
Ferdinand P. Beer et al. (2009). Mecánica de materiales. Quinta edición.. Mc Graw-Hill, México, Madrid.
Ortiz Berrocal, Luis. (). Resistencia de materiales. . McGraw-Hill, Madrid, ESPAÑA, 2007. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Calculus /730G03001 | Physics I /730G03003 | Linear Algebra/730G03006 | Physics II/730G03009 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Theory of Structures /730G03021 | Strength of Materials II/730G03027 | Tecnology and Design of Structures/730G03071 | Structural Typologies/730G03070 | FEM of Structures/730G03069 |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato
sostible e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e
investigación saludable y sustentable ambiental y social” do "Plan de
Acción Green Campus Ferrol":
• A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
Solicitaráse en formato virtual e/ou soporte informático
Realizaráse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos
• No caso de ser necesario realizalos en papel:
- No se empregarán plásticos
- Faranse impresioóns a doble cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores. Débese de facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|