Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A16 |
CR10 - Coñecementos básicos e aplicación de tecnoloxías ambientais e sustentabilidade. |
B2 |
CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB03 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
B3 - Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B8 |
B7 - Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades |
C1 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C4 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer de forma básica a aplicación de tecnoloxías medioambientais |
A16
|
B2 B3 B5 B6 B7 B8
|
C1 C2 C4 C6
|
Coñecer de forma básica a aplicación de sostenibilidade |
A16
|
B2 B3 B7
|
C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha de memoria de verificación, que son: |
Residuos, augas e atmósfera
Contaminación
Xestión de problemas ambientais na empresa
|
BLOQUE 1. RESIDUOS
|
Tema 1. Residuos Sólidos Urbanos
Tema 2. Residuos IndustriaIs
|
BLOQUE 2. ATMÓSFERA
|
Tema 3. Atmósfera. Estructura e propiedades
Tema 4. Meteoroloxía da contaminación atmosférica
Tema 5. Composición da atmósfera
Tema 6. Química da troposfera. Contaminación do aire
Tema 7. Contaminantes atmosféricos
Tema 8. Control das emisións industriais ó aire
|
BLOQUE 3. AGUAS |
Tema 9. Aguas residuais. Introducción e tipos
Tema 10. Tratamentos dunha estación depuradora de aguas residuais |
BLOQUE 4. XESTIÓN AMBIENTAL
|
Tema 11. Xestión dos problemas ambientais da empresa |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A16 B5 B6 C1 |
33 |
33 |
66 |
Traballos tutelados |
B3 B7 C2 C4 |
9 |
15 |
24 |
Prácticas de laboratorio |
B8 C6 |
10 |
15 |
25 |
Proba mixta |
B2 B3 |
0 |
10 |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A16 B3 B7 C1 C4 |
1 |
4 |
5 |
Solución de problemas |
B2 B3 B7 |
7 |
7 |
14 |
Saídas de campo |
B2 C6 |
2.5 |
2.5 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como conferencia, método expositivo ou Lección maxistral. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiais, con un contido que supón unha elaboración orixinal basada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía diseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do professorado e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente o aprendizaxe de cómo facer as cousas.
Constitue unha opción basada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de
ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaje independente dos estudantes e o seguemiento de ese aprendizaxe polo/a profesor/a tutor/a. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudiantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostraciós, exercicios, experimentos e investigacións |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaioey preguntas tipo de probas obxetivas. En canto ás
primeiras, recolle preguntas abertas de desarrollo, as segundas poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e de asociación |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que ten que resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis de unha posible solución |
Saídas de campo |
Actividades que se desenvolven nun contexto externo ó contorno académico universitario (empresas, institución, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemiento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, desenvolvemento de productos (bocetos, diseños..) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Saídas de campo |
Prácticas de laboratorio |
Proba mixta |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Traballos tutelados: Recoméndase a asistencia a titorías personalizadas. Nelas o/a alumno/a recibirá orientación sobre o xeito de iniciar e levar a cabo o traballo de acordo aos criterios que se indicarán.
Presentación oral: Realizarase con apoio de diapositivas ou o material que consideren oportuno e cada alumno/a do grupo dispoñerá dun determinado tempo para esta.
Prácticas de Laboratorio: O/A alumno/a será convocado/a con anterioridade a través do Campus Virtual. As prácticas realizaránse no laboratorio de Tecnoloxía Química e Medio Ambiente (Edificio Talleres Tecnolóxicos), salvo que se indique o contrario.
En caso de dispensa académica o/a alumno/a porase en contacto coas profesoras para acordar as mellores datas para realizar cada unha das actividades previstas na materia, dentro sempre das posibilidades que permitan os horarios.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B3 B7 C2 C4 |
A amplitude do guión
As fontes consultadas
A exposición oral |
25 |
Prácticas de laboratorio |
B8 C6 |
Realización de prácticas
Elaboración informe |
5 |
Proba mixta |
B2 B3 |
Exame |
70 |
|
Observacións avaliación |
El alumnado con calificación mayor de 4 en las pruebas objetivas pasará
a la ponderación con el resto de las metodologías de la evaluación. En el caso de que no se realice alguna de las actividades
mencionadas anteriormente la calificación de esa metodología pasará a la prueba
objetiva. En la primera oportunidad
de evaluación se tendrán en cuenta tanto la calificacón de los trabajos como
las prácticas de laboratorio, siempre y cuando superen el mínimo de 4 en la/s
prueba/s mixta/s. Este mismo criterio será aplicable para la segunda
oportunidad. Para la convocatoria
adelantada se tendrá en cuenta las prácticas de laboratorio y la prueba mixta,
teniendo por lo tanto esta última un valor del 95% de la nota y el 5% las
prácticas de laboratorio. La asistencia a las prácticas de laboratorio es obligatoria para
aprobar la asignatura. El alumnado que presente justificante de la no
asistencia a la/las práctica/as deberán realizar un examen de la misma/as el
día del examen de la convocatoria de enero o en su defecto el día del examen de
la segunda oportunidad.
La
realización fraudulenta de las pruebas o actividades de evaluación implicará
directamente la calificación de suspenso/a “0” en la materia en la convocatoria
correspondiente, invalidando así cualquier calificación obtenida en todas las
actividades de evaluación de cara a la convocatoria extraordinaria.
No caso de dispensa académica, tanto para a primeira como para a segunda oportunidade a nota do exame será o 100% da nota final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martínez Ataz, Ernesto; Díaz de Mera Morales, Yolanda (2004). Contaminación atmosférica. Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha
Hernández Muñoz, Aurelio (1998). Depuración de aguas residuales. Madrid. Servicio publicaciones EIC
Romero González, Eladio M (2015). Evaluación y gestión medioambiental para planes, programas y proyectos de ingeniería. Universidad de Sevilla
Metcalf-Eddy (1985). Ingeniería Sanitaria. Tratamiento, evacuación y eliminación de aguas residuales. Labor
Mackenzie L. Davis/ Susan J. Masten (2004). Ingeniería y Ciencias Ambientales. México. McGraw Hill
Ramalho, R.S (1991). Tratamiento de aguas residuales. Reverte |
|
Bibliografía complementaria
|
Kiely, Gerard. (1999). Ingeniería ambiental : fundamentos, entornos, tecnologí.as y sistemas de gestión. McGraw-Hill
Woodside, Gayle. Patrick Aurrichio (2001). Auditoría de sistemas de gestión medioambiental : ISO 14001. Madrid. McGraw-Hill,
C. Orozco;A.Pérez; Mª N. González (). Contaminación Ambiental. Una visión desde la Química. Thomson
Simona Pecoraio (2015). Gestión de residuos industriales. Cano Pina S.L.
Perez Gisbert, Antonio. (2011). Ingenieria del medio ambiente. MUNDIPRENSA
Robert A. Corbitt (2003). Manual de referencia de la Ingeniería Ambiental. McGraw Hill
Bautista,C - Rodríguez Vidal, Francisco (2003). Procesos de potabilización del agua e influencia del tratamiento de ozonización. Madrid. Diaz de Santos
E.T.S. de Ingenieros Industriales e Ingenieros informáticos (2000). Residuos industriales y suelos contaminados. |
Diagrama de traatmiento Físico Químico: C. Orozco; A. Pérez; Mª N. González
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta
materia
1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
1.2. Realizarase a través de Moodle ou equivalente, en formato dixital sen
necesidade de imprimilos
1.3. De se realizar en papel
-Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de
impactos negativos sobre o medio natural.
3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e
profesionais.
4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación
para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero
nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de
autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e
alumnas…).
5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar
valores de respeto e igualdade.
6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de
xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón
físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a
un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|