Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A18 |
CR12 - Coñecementos e capacidades para organizar e xestionar proxectos. Coñecer a estrutura organizativa e as funcións dunha oficina de proxectos. |
B2 |
CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB03 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB04 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C3 |
C5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C4 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Know how to organize and manage projects of any type of project |
A18
|
B2 B3 B4 B5 B7
|
C3 C4 C5
|
Be able to establish the organizational structure and functions of a project office. |
A18
|
B2 B3 B4 B5 B7
|
C3 C4 C5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Types of projects. Redaction of projects. |
|
2. Current regulations in Spain |
1. Lei de incidencia ambiental (RAMINP).
2. CNAE.
3. Normas Tecnolóxicas (NTE).
4. Código Técnico da Edificación (CTE).
5. Normas UNE.
6. Regulamento Electrotécnico de Baixa Tensión REBT e Instrucións Complementarias A miña-BT.
7. Regulamento de Seguridade e Hixiene no Traballo.
8. Regulamento de contraincendios en Establecementos Industriais .
9. Regulamento de Policía de Espectáculos e Actividades Recreativas. 10.Regulamento de Aparellos de Elevación MIE-AEM.
11. Ordenes Ministeriais.
12. Regulamento de instalacións Térmicas en Edificios. (RITE) |
3. Project management, planning and control |
- Conceptos básicos da dirección de proxectos
- Definición y xestión do alcance do proxecto. Planificación do proxecto
- Xestión de prazos do proxecto. Programación do proxecto
- Xestión de costes do proxecto
- Xestión da integración do proxecto
Segundo os estándares internacionais
|
4. Business structures and project office |
Estructuras empresariaes e oficina de proxecto, Según los standares españoles e intenacionais do PMI |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A18 B2 B3 B4 B5 B7 C3 C4 C5 |
30 |
45 |
75 |
Supervised projects |
A18 B2 B3 B4 B5 |
10 |
20 |
30 |
Problem solving |
A18 B2 B3 B4 B5 |
20 |
15 |
35 |
Mixed objective/subjective test |
A18 C3 C4 C5 |
0 |
4 |
4 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Oral exposition complemented with the use of audiovisual media and the introduction of some questions directed to the students, with the purpose of transmitting knowledge and facilitating learning.
The master class is also known as lecture, expository method or master class. This last modality is reserved to a special type of lesson given by a teacher on special occasions, with a content that supposes an original elaboration and based on the almost exclusive use of the word as a way of transmitting the information to the audience. |
Supervised projects |
Methodology designed to promote autonomous learning of students, under the guidance of the teacher and in various scenarios (academic and professional). It refers primarily to learning "how to do things". It is an option based on the assumption by students of responsibility for their own learning.
This teaching system is based on two basic elements: independent learning by students and monitoring of this learning by the teacher-tutor. |
Problem solving |
Technique by means of which a concrete problematic situation has to be solved, based on the knowledge that was worked on, which may have more than one possible solution. |
Mixed objective/subjective test |
Test that integrates essay test type questions and objective test type questions.
As essay questions, it includes open-ended developmental questions. In addition, as objective questions, it can combine multiple choice, ordering, short answer, discrimination, completion, and/or association questions. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Supervised projects |
|
Description |
Doubts will be answered in the approach of the problems and in the study of the cases both in class and in the tutorships.
The difference between distance learning universities (e.g. UNED) and the rest of universities is that, in the former, the university is responsible for contacting the student and providing him/her with all the necessary material so that, through his/her study, he/she can pass the subject. This is not the case of the other Universities, such as the UDC, in which it is the student's responsibility to contact the professor, download the materials from Moodle and work with them, attend the class and take notes of what is said in it, follow the verbal and written indications of the professor, and study all the materials mentioned, in order to pass the subject. The student who does not attend one or more classes, including students with academic dispensation, have the same responsibilities as the rest of the students, although in this case, not attending the class, they have the responsibility to contact their classmates and teachers, in order to collect all the teaching material that was discussed. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A18 C3 C4 C5 |
O exame da parte dos proxectos consta de dúas partes, o exame de casos prácticos (20% da nota do exame) e exame de teoría correspondente á axenda (40% da nota do exame).
O exame da parte de xestión do proxecto consta de dúas partes, exame de teoría e exame de problemas, que deberán ser aprobados por separado A nota final da materia será a media aritmética das dúas partes, sempre que cada unha delas teña unha nota maior ou igual a cinco |
70 |
Supervised projects |
A18 B2 B3 B4 B5 |
Na parte do tema dos proxectos podes obter ata o 40% desta parte (50% da materia) co traballo realizado e entregado.
Na parte de xestión de proxectos, pode obter ata o 20% desta parte (50% da materia) co traballo realizado e entregado.
|
30 |
|
Assessment comments |
Avaliación A materia consta de dúas partes: "proxectos" e "xestión de proxectos", para aprobala, é necesario aprobar cada un dos dous por separado. A nota final da materia será a media aritmética das dúas partes, sempre que cada unha delas teña unha nota superior ou igual a cinco.
A parte dos proxectos (50% da materia) consiste na realización dos casos prácticos realizados e entregados, que supón o 40% da nota, un exame de casos prácticos (20%) e o exame de teoría correspondente ao programa (40%).
A parte da xestión de proxectos (o 50% da materia) consiste na realización dos casos prácticos realizados e entregados, o que supón o 20% da nota, un exame de casos prácticos (40%) e o exame teórico correspondente ao programa (40%). A forma de avaliar é a mesma para a primeira a segunda oportunidade, e tamén para os alumnos de convocatoria adiantada ou con dispensa académica. Neste último caso, o alumnado deberá contactar co profesorado o inicio do curso para acordar os traballos tutelados que forman parte na avaliación co porcentaxe indicado na táboa. Responsabilidades dos alumnos A diferenza entre as Universidades a distancia (p. ex UNED) e o resto de Universidades é que, nas primeiras, é a Universidade a responsable de poñerse en contacto co alumno e de proporcionarlle todo o material necesario para que, mediante o seu estudo, poida superar a materia. Ese non é o caso do resto de Universidades, como a UDC, nas cales é responsabilidade do alumno poñerse en contacto co profesor, descargar os materiais de Moodle e traballar con eles, asistir a clase e tomar notas do que nela dígase, seguir as indicacións verbais e escritas do profesor, e estudar todos os materiais aludidos, para poder superar a materia. O alumno que non asiste a unha ou varias clases, incluídos os alumnos con dispensa académica, teñen as mesmas responsabilidades que o resto de alumnos, aínda que neste caso, ao non asistir a clase, teñen a responsabilidade de poñerse en contacto cos seus compañeiros e cos profesores, con obxecto de recompilar todo o material docente que se comentou. Liberdade de Cátedra Sempre desenvolvendo o temario para impartir e, por tanto, cumprindo o encargo docente no marco que establece o número de créditos da materia, o profesor ten dereito á Liberdade de Cátedra, tal como recoñecen a Constitución Española, o Tribunal Constitucional, a Lei Orgánica de Universidades, a Carta de Dereitos Fundamentais da Unión Europea, e a UNESCO. Obviamente, o profesor debe actuar sempre dentro da lei, e debe impartir contidos actuais, en vigor, e correctos, que abarquen todo o alcance definido polo plan de estudos. A Constitución Española (Art. 20) establece o respecto a Liberdade de Cátedra que, nas súas diferentes definicións (p. ex., Real Academia Española e Consello Xeral do Poder Xudicial; https:// dej. rae.es), supón a posibilidade do profesor para expoñer a materia conforme as súas propias conviccións, cumprindo os programas establecidos, e no marco das institucións que teñen atribuída a organización da docencia, a condición de que esta exérzase adecuadamente. Á súa vez, Castillo Córdova (2006) inclúe nela a facultade de optar pola metodoloxía que o profesor considere máis adecuada para transmitir os coñecementos. Isto último leva a que os aspectos desta guía correspondentes a métodos docentes a empregar, e porcentaxe de horas a dedicar a cada un deles, son meramente orientativos, tentativos, e o profesor poderá facer cambios se o considera positivo, podendo investigar se existen mellores enfoques metodolóxicos para a docencia, como algúns dos que se propoñen na literatura científica ou en monografías especializadas na materia (Felder e Brent, 2016), sempre a favor dos resultados académicos. Todo o aquí devandito con respecto a metodoloxías docentes nunca afectará negativamente o modo de avaliar, no cal o alumno poderá sempre obter a máxima nota independentemente das súas circunstancias persoais, de acordo co establecido neste epígrafe de avaliación. Referencias - Castillo Córdova, Luis (2006). Libertad de Cátedra en la relación laboral con ideario. Valencia: Tirant lo Blanch. ISBN: 9788484565567 - Felder, RM, Brent, R (2016), Teaching and learning STEM. USA: Jossey-Bass (Wiley).
|
Sources of information |
Basic
|
(). Apuntes de la asignatura.
Heredia, R (). Dirección integrada de proyecto. Servicio Publicaciones ETS Ingenieros Industriales Universidad Politécnica de Madrid.
Neufert, Ernest (). El arte de proyectar en arq.. Gustavo Gili
Santos, Fernando (). Ingeniería de proyectos. EUNSA
Kerzner, H. (). Project management. Van Nostrand Reinhold
Kerzner, H. & Thamhain, H.J (). Project Management Operating Guidelines. Van Nostrand.
de Cos, M (). Teoría general del proyecto. Síntesis
Varios (2018). Una guia a los fundamentos de la dirección de proyectos. Project Management Institute-USA |
|
Complementary
|
(). International Journal of Project Management (The Journal of the International Project Management Association; http://elsevier.com/locate/ijproman)..
(). IEEE Transactions on Engineering Management (www.ieee.org).
(). Journal of Construction Engineering and Management – ASCE (www.asce.org) .
(). PM Network (The official magazine of the Project Management Institute; www.pmi.org)..
(). Project Management Institute.
(). Project Management Journal (Project Management Institute; www.pmi.org).. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Theory of Structures /730G03021 | Design of Industrial Buildings I/730G03034 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
É moi importante que o alumno cursase previamente a materia "CONSTRUCIÓNS INDUSTRIAIS 1" (CI1), debido a que na parte de oficina técnica desta materia empréganse como base os conceptos sobre construcións industriais que se explicaron en CI1(estruturas, cerramentos, instalacións de abastecemento e evacuación de auga, de protección contra incendios, de ventilación, calefacción e climatización, e eléctricas), e os profesores de XP dan por sabidos devanditos conceptos. Para axudar a conseguir unha contorna sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Por iso, a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia farase exclusivamente en formato electrónico. O alumno non debe empregar, por ningunha causa, material físico de tipo algún (papel, tinta, encadernación, etc.).
Ademais, baixo demanda, facilitarase a plena integración do alumnado que, tendo unha preparación previa adecuada para poder superar a materia, experimente dificultades (físicas, sensoriais, psíquicas, socioculturais) para un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
A materia está concibida para unha docencia presencial de 10
horas de clase por cada ECTS. No caso de que os horarios oficiais non permitan
levar a cabo esta ratio (p. ex., por razóns dos festivos que coinciden cos días
de clase), o profesor poderá fixar clases presenciais ou virtuais para
completar o temario. |
|