Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B5 |
CB5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
B8 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os distintos tipos e propiedades do materiais avanzados. |
|
B5 B9
|
|
Coñecer a relación entre a estructura do material a distintas escalas e as súas propiedades. |
|
B5 B7
|
|
Coñecer distintos métodos de caracterización |
|
B7 B9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Materiais funcionais |
Introducción
Aleaciones con memoria de forma
Materiais barocalóricos
Materiais magnetocalóricos
Materiais multiferroicos, piezoeléctricos y ferroeléctricos.
Outros materiais funcionais
|
Semiconductores |
Fundamentos
Tipos de semiconductores: intrínsecos, extrínsecos |
Nanomateriais |
Nanopartículas
Materiais nanoestructurados
Nanocomposites e materiais híbridos. |
Biomateriais |
Bioactividade e Compatibilidade
Capacidade estructural
Biomateriais metálicos, poliméricos e cerámicos
Aplicacións |
Técnicas de caracterización |
Propiedades mecánicas
Caracterización térmica
Caracterización reolóxica
Caracterización estructural e química |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B7 |
2 |
0 |
2 |
Prácticas de laboratorio |
B5 B7 B9 |
6 |
9 |
15 |
Sesión maxistral |
B7 B9 |
24 |
48 |
72 |
Solución de problemas |
B7 B9 |
6 |
12 |
18 |
Traballos tutelados |
B5 B7 B9 |
6 |
30 |
36 |
Proba mixta |
B7 |
1 |
3 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe co fin de coñecer as competencias, interese e/ou motivaciones que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos coñecementos previos dos alumnos. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase magistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "Lección magistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron e que pode ter máis dunha solución. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo tutélaa do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais).
Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimiento desa aprendizaxe polo profesor titor. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento, as segundas poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Aclaración de dúbidas que xurdan despois das sesións maxistrais e fundamentalmente explicacións, comentarios, resolución de dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das clases.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B5 B7 B9 |
Traballos tutelados. Redacción e presentación |
30 |
Prácticas de laboratorio |
B5 B7 B9 |
Prácticas de laboratorio. Realización de ensaios no laboratorio. |
30 |
Proba mixta |
B7 |
Proba mixta (por escrito) |
40 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes con dispensa académica: Terán que facer a proba mixta e presentar un traballo previamente acordado cos profesores da materia. A valoración será un 50% a proba mixta e un 50% o traballo tutelado.
Os criterios de avaliación da 2º oportunidade son os mesmos cos da 1º oportunidade. Se o estudante non realizou as prácticas de laboratorio, nin resolveu os problemas plantexados, a proba mixta incluirá preguntas relacionadas con estes aspectos incrementándose a valoración desta metodoloxía. O estudante deberá presentar un traballo previamente acordado cos profesores da materia.
Os criterios de avaliación da convocatoria extraordinaria son os mesmos cos da 1º oportunidade. Se o estudante non realizou as prácticas de laboratorio, nin resolveu os
problemas plantexados, a proba mixta incluirá preguntas relacionadas
con estes aspectos incrementándose a valoración desta metodoloxía. O estudante deberá presentar un traballo previamente
acordado cos profesores da materia.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez
comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria
en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica
0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da
falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto,
procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade,
se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Apuntes e documentación facilitada na clase ou a través de Moodle ou a plataforma de Microsoft da UDC. |
Bibliografía complementaria
|
|
Borrell Tomás, María Amparo.
Valencia : Editorial de la Universidad Politécnica de Valencia, 2018.
Pérez Rigueiro, José. Madrid : Dextra, [2016]
Cádiz : Servicio de Publicaciones de la Universidad de Cádiz, 2017.
Boca Raton : Taylor & Francis , 2006
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co
obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e
sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus
Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: • Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático • Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos • En caso de ser necesario realizalos en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores.
Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural |
|