Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
B5 |
CB5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
B8 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os distintos tipos e propiedades do materiais avanzados. |
|
B5 B9
|
|
Coñecer a relación entre a estructura do material a distintas escalas e as súas propiedades. |
|
B5 B7
|
|
Coñecer distintos métodos de caracterización |
|
B7 B9
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Materiais funcionais |
Introducción
Aleaciones con memoria de forma
Materiais barocalóricos
Materiais magnetocalóricos
Materiais multiferroicos, piezoeléctricos y ferroeléctricos.
Outros materiais funcionais
|
Semiconductores |
Fundamentos
Tipos de semiconductores: intrínsecos, extrínsecos |
Nanomateriais |
Nanopartículas
Materiais nanoestructurados
Nanocomposites e materiais híbridos. |
Biomateriais |
Bioactividade e Compatibilidade
Capacidade estructural
Biomateriais metálicos, poliméricos e cerámicos
Aplicacións |
Técnicas de caracterización |
Propiedades mecánicas
Caracterización térmica
Caracterización reolóxica
Caracterización estructural e química |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B7 |
2 |
0 |
2 |
Laboratory practice |
B5 B7 B9 |
6 |
9 |
15 |
Guest lecture / keynote speech |
B7 B9 |
24 |
48 |
72 |
Problem solving |
B7 B9 |
6 |
12 |
18 |
Supervised projects |
B5 B7 B9 |
6 |
30 |
36 |
Mixed objective/subjective test |
B7 |
1 |
3 |
4 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe co fin de coñecer as competencias, interese e/ou motivaciones que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos coñecementos previos dos alumnos. |
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase magistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "Lección magistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron e que pode ter máis dunha solución. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo tutélaa do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais).
Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimiento desa aprendizaxe polo profesor titor. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento, as segundas poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e de asociación. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Introductory activities |
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
Supervised projects |
Laboratory practice |
|
Description |
Clarification of doubts that may arise after the lectures and, fundamentally, explanations, comments and resolution of doubts that may arise during the development of the classes in general. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
B5 B7 B9 |
Traballos tutelados. Redacción e presentación |
30 |
Laboratory practice |
B5 B7 B9 |
Prácticas de laboratorio. Realización de ensaios no laboratorio. |
30 |
Mixed objective/subjective test |
B7 |
Proba mixta (por escrito) |
40 |
|
Assessment comments |
Students with academic dispensation: They will have to take the mixed test and present a project previously agreed with the subject teachers. The evaluation will be 50% for the mixed test and 50% for the tutored work. In order to pass the subject a minimum score of 4 (on a scale of 0 to 10) is required in the mixed exam. The evaluation criteria for the 2nd opportunity are the same as for the 1st opportunity. If the student did not carry out the laboratory practicals, nor solve the problems posed, the mixed exam will include questions related to these aspects, increasing the evaluation of this methodology. The student will have to present a work previously agreed with the teachers of the subject. The evaluation criteria for the extraordinary exam are the same as those for the 1st opportunity. If the student did not carry out the laboratory practicals or solve the problems posed, the mixed exam will include questions related to these aspects, increasing the evaluation of this methodology. The student will have to present a work previously agreed with the teachers of the subject. The fraudulent
completion of exams or evaluation activities, once confirmed, will directly
result in a failing grade in the session in which it occurs: the student will
be awarded a 'fail' (numerical grade of 0) in the corresponding academic year
session, whether the offense is committed during the first opportunity or the
second. To this end, their grade will be modified in the first opportunity
transcript, if necessary.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Notes and documentation provided in class or through Moodle or the UDC's Microsoft platform. |
Complementary
|
|
Borrell Tomás, María Amparo.
Valencia : Editorial de la Universidad Politécnica de Valencia, 2018.
Pérez Rigueiro, José. Madrid : Dextra, [2016]
Cádiz : Servicio de Publicaciones de la Universidad de Cádiz, 2017.
Boca Raton : Taylor & Francis , 2006
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
To help achieve an immediate sustainable environment and meet the objective of action number 5: "Healthy, environmentally and socially sustainable teaching and research" of the "Green Campus Ferrol Action Plan": The delivery of the documentary work carried out in this area: - They will be requested in virtual format and/or computer support. - It will be done through *Moodle, in digital format without the need to print them. - If it is necessary to do them on paper: - No plastics shall be used - Double-sided printing - Recycled paper shall be used - No printing of drafts should be used. A sustainable use of resources and the prevention of negative impacts on the natural environment must be made. |
|