Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A32 |
Coñecemento dos motores diésel mariños, turbinas de gas e plantas de vapor |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o funcionamiento, equipos, accesorios, ciclos e disposicións dos sistemas de propulsión de buques basados en turbinas de vapor e de gas.
Coñecer os tipos de caldeiras, turbinas, condensadores, calentadores, desaireadores e demáis elementos auxiliares utilizados na propulsión naval. |
A32
|
B1 B5
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción. Ciclo de vapor.
Turbinas. Tipos. Etapas. Disposición. Engranaxes reductores.
Turbinas de gas. Disposicions. Melloras do rendemento. Ciclos combinados.
Caldeiras. Clasificación. Circulación. Compoñentes.
Condensadores. Eyectores. Desaireadores. Calentadores |
. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A32 B1 B5 |
0 |
15 |
15 |
Sesión maxistral |
A32 B1 B5 |
30 |
30 |
60 |
Solución de problemas |
A32 B1 B5 |
30 |
30 |
60 |
Proba mixta |
A32 B1 B5 |
5 |
5 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía diseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor
e en escenarios variados (académicos e profesionales). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe de o ¿cómo facer as cousas?.
Constitue unha opción basada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de
enseñanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaje independiente dos estudiantes e o seguimiento de ese aprendizaxe por
o profesor tutor.
|
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Solución de problemas |
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
|
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Proba mixta |
|
Descrición |
A atención personalizada articúlase a través das tutorías. O profesor está dispoñible para atender a o alumnado e solucionarlle todas as súas consultas relativas á materia dentro do horario de tutorías asignado polo centro.Trátase dunha actividade voluntaria e non avaliable. De todos os xeitos, anímase a o alumnado a facer uso dela tanto como estimen convinte.O/a alumno/a en todo momento pode contar coa colaboraciión dos profesores, tanto de forma individual como en equipo.
Esta asignatura acepta a dispensa académica de aqueles alumnos/as matriculados a tempo parcial.
O alumnado con dispensa académica pode seguir a asignatura sen asistir a clase e contan co apoio do profesor en titorías cando o necesiten. Serán evaluados pola nota obtida no exame.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A32 B1 B5 |
Ver observacions |
20 |
Proba mixta |
A32 B1 B5 |
Ver observacions |
80 |
|
Observacións avaliación |
Esta asignatura acepta a dispensa académica de aqueles alumnos/as matriculados a tempo parcial. Os/as alumnos/as con dispensa académica poden seguir a asignatura sen asistir a clase e contan co apoio do profesor en tutorías cando o necesiten. Serán evaluados exclusivamente pola nota obtida no examen tanto na primeira como na segunda oportunidade. Para todos os/as alumnos/as, os requisitos da segunda oportunidade son iguais aos da primeira oportunidade. Os/as alumnos/as da convocatoria extraordinaria de decembro serán evaluados exclusivamente pola nota obtida no exame. “La realización fraudulenta de las pruebas o actividades de evaluación implicará directamente la cualificación de suspenso '0’ en la materia en la convocatoria correspondiente, invalidando así cualquier cualificación obtenida en todas las actividades de evaluación de cara a la convocatoria extraordinaria"
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
AENOR (1993). Calderas. Madrid, AENOR
Márquez Martínez, M. (1989). Combustión y quemadores. Barcelona,
Marcombo
Alonso Valle, F. (1996). La seguridad en calderas. Madrid, Instituto
Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo
IDAE: Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía (1988).
Uso eficiente de energía en calderas y redes de fluido. Madrid, IDAE |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Construción naval e sistemas de propulsión/730G05009 | Debuxo naval/730G05010 | Transmisión de calor/730G05022 | Mecánica de fluídos/730G05019 | Termodinámica técnica/730G05015 | Ciencia e enxeñaría de materiais/730G05013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Sistemas auxiliares do buque 1/730G05028 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol" precisase incluir nas nosas guías docentes o seguinte: 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural |
|