Identifying Data 2023/24
Subject (*) Materials Code 731550003
Study programme
Máster Universitario en Fabricación Aditiva
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Física e Ciencias da Terra
Coordinador
Bouza Padin, Rebeca
E-mail
rebeca.bouza@udc.es
Lecturers
Bouza Padin, Rebeca
Garcia Diez, Ana Isabel
Mier Buenhombre, Jose Luis
E-mail
rebeca.bouza@udc.es
ana.gdiez@udc.es
jose.mier@udc.es
Web http://eei.uvigo.es/es/estudios/masteres-galicia-2030/master-en-fabricacion-aditiva/
General description Descrición das principais familias de materiais empregados en FA xunto coas técnicas de caracterización mais utilizadas, tanto mecánicas, como químicas e físicas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 RA2. Identify the advantages of producing objects by 3D printing in order to evaluate the performance of their manufacture.
A4 RA4. Define quality, safety and environmental requirements in additive manufacturing environments to integrate them into the production control management system.
B1 RA12. Knowing and applying characterisation and analysis techniques of materials (metals, ceramics, composites, polymers...) in order to understand their properties and identify potential uses.
B4 RA15. Select materials for specific manufacturing applications based on the specifications of the additive manufacturing tools and printers to be used, as well as the different types of existing modelling.
C1 RA22. Drawing up technical and administrative documentation in accordance with current legislation and customer requirements. Comply with current legislation governing additive manufacturing regulations.
C4 RA25.Combine and integrate different technologies in additive manufacturing processes.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar as vantaxes da produción de obxectos por impresión 3D para avaliar o rendemento na súa fabricación. AJ2
Definir os requisitos de calidade, seguridade e medio ambiente en contornas de fabricación aditiva para integralos no sistema de xestión de control da produción. AJ4
Coñecer e aplicar técnicas de caracterización e análise de materiais (metais, cerámicas, composites, polímeros...) co obxectivo de comprender as súas propiedades e identificar usos potenciais. BJ1
Seleccionar materiais para aplicacións concretas de manufactura a partir das especificacións das ferramentas e impresoras de manufactura aditiva que empregar, así como dos diferentes tipos de modelados existentes. BJ4
Elaborar documentación técnica e administrativa dacordo coa lexislación vixente e cos requerimientos do cliente. Cumprir coa lexislación vixente que regula a normativa da fabricación aditiva. Combinar e integrar diferentes tecnoloxías nos procesos de fabricación aditiva. CJ1
CJ4

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución aos materiais en FA. Importancia económica e social.
2. Materiais metálicos: Aceiros Aceiros. Solidi?cación e transformación. Transformacións en estado sólido
Aceiros inoxidables.
Diagramas de fase binarios e terciarios. Diagramas TTT e CCT.
In?uencia dos parámetros de Fabricación.
3. Materiais metálicos: Aliaxes de Aluminio Vantaxes e desvantaxes do aluminio. Clasi?cación das aliaxes de aluminio.
Aliaxes de aluminio para moldeo.
Principais aliaxes de aluminio en fabricación aditiva: aluminio-silicio, aluminio-magnesio-silicio, aluminio-zinc, aluminio-escandio.
Envellecemento de aliaxes de aluminio.
4. Técnicas de post-procesado. Mecanizado. Shot peening.
Eliminación de tensións residuais. Técnicas de recubrimento. Anodizado.
5. Materiais Poliméricos Introdución a materiais poliméricos, aplicacións e procesado.
Polímeros para impresión 3D. Propiedades de materiais poliméricos para técnicas de impresión 3D: FDM, SLS, SLA
Caracterización e selección de polímeros. Caracterización térmica: DSC, DMA, TGA. Control de calidade
Selección de materiais. Selección de materiais para aplicacións determinadas.
6. Materiais cerámicos Cerámicas de enxeñaría. Cerámicas técnicas, características, aplicacións, técnicas de fabricación, postprocesado.
Materiais de construción. FA en construción, requisitos dos materiais, características do estado fresco e do estado endurecido.
7. Técnicas de análises e avaliación de propiedades Ensaios destrutivos.
Ensaios de resistencia á corrosión. Ensaios non destrutivos.
Control de calidade. Inspección.
8. Requisitos de seguridade asociados a cada tipo de material Normas referidas aos requisitos de seguridade. Manipulación de pos.
9. Selección de materiais Diagramas de selección de materiais Índices de selección
Bases de datos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A4 A2 24 49 73
Laboratory practice C1 C4 14 15 29
Supervised projects B4 2 30 32
Case study B1 1 6 7
Online forum B1 0 5 5
Objective test A2 A4 B1 B4 1 0 1
Student portfolio B4 C1 1 0 1
Oral presentation B4 1 0 1
Introductory activities A2 1 0 1
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte do profesor dos contidos teóricos e resolución de problemas tipo
Laboratory practice Realización de ensaios, resolución de problemas e elaboración do informe correspondente.
Supervised projects Preparación dunha presentación sobre un tema proposto polo profesor. A elaboración desta
presentación contará co apoio do profesor responsable desa actividade.
Case study Estudo de casos prácticos propostos polo profesor, relacionados coa materia para profundar nun aspecto determinado
Online forum Foro de discusión telemático.
Objective test Proba de avaliación de contidos
Student portfolio Informes de contidos.
Oral presentation Presentación dun tema concreto.
Introductory activities Presentación da materia

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Case study
Description
O/A alumno/a terá atención personalizada no horario de titorías do/a profesor/a.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio B4 C1 Elaboración e entrega da memoria de prácticas. 15
Oral presentation B4 Exposición e defensa do traballo tutelado. 15
Guest lecture / keynote speech A4 A2 Preguntas obxectivas. 30
Laboratory practice C1 C4 Asistencia e participación. Avaliación dos contidos. 25
Supervised projects B4 O traballo avaliarase segundo a rúbrica establecida. 5
Case study B1 Resolución dos casos expostos. 10
 
Assessment comments

A opción preferente de avaliación será a avaliación continua seguindo o plan establecido nesta sección.

En caso de renuncia á avaliación continua (de acordo ás condicións e prazo indicados polo profesor responsable), o alumnado poderá incorporarse ao sistema de avaliación global no que se fará un único exame na data proposta para o exame ?nal e no que se incluirán todos os contidos da materia. No exame da segunda edición, avaliaránse todos os contidos nun único exame cuxa valoración será do 100% e no que se incluirán todos os contidos.

Realización fraudulenta das probas

 A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria na que se comprometa: o alumno será cualificado con "suspenso" (nota numérico 0) na correspondente convocatoria do académico. ano, se o delito se comete na primeira oportunidade ou na segunda. Para iso modificarase a súa cualificación no certificado de primeira oportunidade, se é o caso.

No caso de que o alumno cometa unha falta na materia (segundo o Regulamento Disciplinario do Alumnado): o alumno cualificarase con "suspenso" (grado numérico 0) na convocatoria correspondente, se a falta se comete se produce na primeira. oportunidade como na segunda. Para iso modificarase a súa cualificación no certificado de primeira oportunidade, se é o caso. 

Dedicación a tempo parcial e exención académica.

 As situacións especiais do alumnado que, con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia ou por outras causas debidamente xustificadas, non poidan cursar a materia presencialmente, deberán ser comunicadas ao inicio do cuadrimestre e xustificadas adecuadamente. Daranse as instrucións oportunas para que o alumno siga sen problemas a materia, substituíndo aquelas metodoloxías presenciais por traballos individuais que teñan a mesma puntuación Os criterios de avaliación serán idénticos nas dúas oportunidades da convocatoria (xaneiro e xullo). 


Sources of information
Basic

“Guía de Materiales Plásticos”, Wallter Hellerich, Gunther Harsch, Siegfried Haenle, Ed Hanser, 1989.

"Cuaderno guía 1: Aspectos fundamentales de los polímeros. Degradación y Reciclaje de Plásticos”, Amparo Ribes Graus, Francisco Vilaplana y Laura Contat, Ed. Universidad Politécnica de Valencia, 2008

“Técnicas Experimentales de Análisis Térmico de Polímeros”, Juan López, David García, Rafael Balart y Francisco Parrés, Ed. UPV (Marcelino), 2003

“Introducción a la Tecnología de los Plásticos, Walter Michaeli, Helmut Greif, Hans Kaufmann y Franz-Josef. Vossebürger, Ed. Hanser, 1992

“Inyección de Termoplásticos”, Jose Luis Arazo, Ed. Plastic Comunicación, 2000

“Plastic Product Material and Process Selection Handbook”, Dominick Rosato, Donald Rosato, Matthew Rosato, Ed. Elsevier, 2004

"Physics of Plastics. Processing, Properties and Materials Engineering”, Arthur W. Birley, Barry Howarth y Jim Batchelor. Ed. Hanser Publishers, 1992

“Ingeniería de los Polímeros”, Miguel A. Ramos, Raquel de Maria Ruiz, Ed. Ediciones Díaz de Santos, 1988

Paxinas web:

http://www.campusplastics.com/

http://plasticsnews.com/

"A Practical Guide to Design for Additive Manufacturing" Olaf Diegel, Axel Nordin y Damien Motte. Ed. Springer, 2020 

"Engineering Metallurgy" R.A. Higgins Ed. Edward Arnold, 1993

"Selección de Materiales en el Diseño de Máquinas" C. Riba i Romeva. Ed. UPC, 2008

"Ciencia de Materiales: Teoría-Ensayos-Tratamientos" P. Coca y J. Rosique. Ed. Pirámide, 1996

"Ingeniería y Ciencia de los Materiales Metálicos" V. M. Blázquez. ETSI Industriales Universidad Politécnica de Madrid, 2012

"Metal: Tecnología y Proceso" J.L. Feirer y J.R. Lindbeck. Ed. Paraninfo, 2000

"Ensayos de Metalografía y Tratamientos Térmicos" J.M. Franco Gimeno y M.A. Madre Sediles. Ed. Prensas Universitarias de Zaragoza, 1999

"Mechanical Behavir of Materials: Engineering Methods for Deformation, Fracture and Fatigue" N. E. Dowling. Prentice Hall, 2007

"Light Alloys: Metallurgy of the Light Metals" I. J. Polmear. Ed. Edward Arnold, 1995

"Aluminium and Aluminium Alloys" J.R. Davis. ASM International, 1998

"Characterization of Metals an Alloys" P. H. Holloway y P.N. Vaidyanathan. Ed. Momentum Press, 2010

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Design and Product Development/731550001
Tecnologías de Fabricación Manufacturing Technologies/731550002

Subjects that continue the syllabus
Applications in Automotion/731550007
Applications in Biomedic Engineering/731550008
Workshop/731550006

Other comments

Recomendacións Sostenibilidade Medio Ambiente 

Intentarase transmitir aos/as estudantes a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade para que estos os apliquen non so na aula, senón nos comportamentos persoais e profesionais. 

Para axudar a acadar un entorno inmediato sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 

A entrega dos traballos documentais que se realicen en esta materia: 

  • Solicitaránse en formato virtual e/ou en soporte informático 

  • Realizarase a traverso de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 

  • En caso de ser necesario realizalos en papel: 

  • Non se emplearán plásticos 

  • Realizaranse impresións a dobre cara. 

  • Emplearase se papel reciclado. 

  • Evitarase a impresión de borradores 

Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural 

Recomendacións sobre Igualdade de Xénero e respeto á diversidade 

-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). 
-Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 
-Detectaránse situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 
-Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.