Competencias del título |
Código
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Competencias / Resultados del título
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A9 |
RA9. Definir el método de impresión 3D teniendo en cuenta las características del objeto que se va a producir. |
A11 |
RA11. Reconocer las posibilidades de la fabricación aditiva frente a la fabricación tradicional. |
B1 |
RA12. Conocer y aplicar técnicas de caracterización y análisis de materiales (metales, cerámicas, composites, polímeros...) con el objetivo de comprender sus propiedades e identificar usos potenciales. |
B4 |
RA15. Seleccionar materiales para aplicaciones concretas de manufactura a partir de las especificaciones de las herramientas e impresoras de manufactura aditiva que emplear, así como de los diferentes tipos de modelados existentes. Resolver situaciones, problemas o contingencias con iniciativa y autonomía en el ámbito de su competencia, con creatividad, innovación y espíritu de mejora en el trabajo personal y en el de los miembros del equipo. |
B8 |
RA20. Reparar piezas de alto valor añadido y producir piezas de sustitución a través del empleo de herramientas y tecnologías de fabricación aditiva. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Definir el método de impresión 3D teniendo en cuenta las características del objeto que se va a producir. |
AP9
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Reconocer las posibilidades de la fabricación aditiva frente a la fabricación tradicional. |
AP11
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Conocer y aplicar técnicas de caracterización y análisis de materiales (metales, cerámicas, composites, polímeros...) con el objetivo de comprender sus propiedades e identificar usos potenciales. |
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BP1
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Seleccionar materiales para aplicaciones concretas de manufactura a partir de las especificaciones de las herramientas e impresoras de manufactura aditiva que emplear, así como de los diferentes tipos de modelados existentes. Resolver situaciones, problemas o contingencias con iniciativa y autonomía en el ámbito de su competencia, con creatividad, innovación y espíritu de mejora en el trabajo personal y en el de los miembros del equipo. |
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BP4
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Reparar piezas de alto valor añadido y producir piezas de sustitución a través del empleo de herramientas y tecnologías de fabricación aditiva. |
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BP8
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Contenidos |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introdución á fabricación aditiva no sector de automoción |
Evolución histórica da fabricación aditiva no sector. Principais beneficios.
Implantación industrial da FA no sector do automóbil. |
Tema 2. Tecnoloxías de Fabricación aditiva aplicadas na automoción |
Principais tecnoloxías de fabricación con materiais poliméricos no sector.
Extrusión de material (FDM)
Fotopolimerización en tanque ou cuba (SLA)
Fusión en leito de po (SLS)
Inxección de aglutinante. Tecnoloxía HP Multi Jet Fusion.
Principais tecnoloxías de fabricación aditiva de metal no sector.
Deposición de enerxía localizada (DED): DED-L e DED-Arc
Fusión de leito de po EBM
Outras tecnoloxías emerxentes.
Fabricación multimaterial e híbrida. |
Tema 3. Modelado e simulación numérica en fabricación aditiva. Sector automoción. |
Importancia da simulación numérica.
Bases de cálculo FEM e optimización topolóxica.
Preprocesado:
Preparación de xeometría para FEM
Condicións de contorno e aplicación de cargas.
Modelos de material.
Postprocesado:
Análise de tensións e deformacións enfocado a ensaios estáticos.
Análise estrutural, criterios de fallo.
Optimización topolóxica. |
Tema 4. Aplicacións da FA na industria automotriz. |
Prototipado rápido e validación de deseños.
Fabricación de ferramentas e utillajes.
Aplicacións de fabricación aditiva directa e indirecta no sector.
Fabricación aditiva en mantemento.
Produción de compoñentes personalizados e de baixo volume.
Fabricación de pezas de alto rendemento
Preseries e produción en serie. |
Tema 5. Monitorización e aseguramento da calidade |
Análise do efecto dos parámetros de impresión sobre as propiedades do produto.
Postprocesamiento e acabado de pezas impresas.
Monitorización e aseguramento de calidade |
Tema 6. Casos de estudo |
Taller de fabricación aditiva
Selección de materiais para aplicacións automotrices.
Casos de estudo e exemplos prácticos de simulación numérica no sector da automoción
Cálculo da peza sen optimizar.
Optimización topolóxica e re-avaliación da peza optimizada.
Demostracións prácticas de simulación numérica.
Comparación das propiedades simuladas e experimentais das pezas impresas. |
Tema 7. Tendencias da fabricación aditiva na automoción |
Avances tecnolóxicos e novas aplicacións potenciais. Principais desafíos do sector. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Trabajos tutelados |
B1 B4 B8 |
11 |
49.5 |
60.5 |
Estudio de casos |
A11 B1 |
22.5 |
22.5 |
45 |
Sesión magistral |
A11 A9 B1 |
16.5 |
24.75 |
41.25 |
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Atención personalizada |
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3.25 |
0 |
3.25 |
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(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Trabajos tutelados |
Coma parte avaliable da materia, o alumnado fará un ou dous traballos. A idea é que o/a estudante correlacione os conceptos vistos na materia de forma práctica nun suposto real, que aprenda a consultar fontes bibliográficas especializadas, que aprenda a traballar en grupo, linguaxe técnica, linguaxe inclusiva, etc. Ao final da materia, se fará unha breve exposición oral ao resto da clase. |
Estudio de casos |
Preténdese enfrontar aos estudantes a situacións vinculadas co exercicio profesional. Os casos presentados desafían ou convidan o estudante á reflexión, á procura de alternativas de acción e á integración de distintos criterios para a toma de decisións. |
Sesión magistral |
Na sesión maxistral o profesorado, exporá na aula os principais conceptos de cada tema dos que consta a materia. Para isto apoiarase nos medios técnicos dispoñibles: presentacións en powerpoint, videos, etc. |
Atención personalizada |
Metodologías
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Sesión magistral |
Trabajos tutelados |
Estudio de casos |
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Descripción |
Orientación no desenvolvemento do traballo individual/grupo.
Orientación no proceso de aprendizaxe do alumno en relación aos casos expostos, guía para a procura de alternativas de acción.
Tempo reservado para atender e resolver as dúbidas do alumnado |
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Evaluación |
Metodologías
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Competencias / Resultados |
Descripción
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Calificación
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Sesión magistral |
A11 A9 B1 |
Realizarase mediante unha proba escrita (preguntas curtas, tipo test ou exercicios) que recollan os coñecementos adquiridos polo alumno ao longo do curso. |
30 |
Trabajos tutelados |
B1 B4 B8 |
Valorarase a calidade da memoria presentada. Durante a exposición, demostrarán o coñecemento adquirido e a súa capacidade de comunicación ao explicar de maneira clara e concisa os aspectos relevantes do seu traballo. Realizaranse preguntas relacionadas co tema, ás cales deberán responder de forma precisa e fundamentada, demostrando a súa comprensión profunda do tema e a súa capacidade para aplicar os conceptos aprendidos. |
40 |
Estudio de casos |
A11 B1 |
Valorarase a calidade dos resultados obtidos, as alternativas de acción e a integración dos distintos criterios para a toma de decisións |
30 |
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Observaciones evaluación |
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Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
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Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
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Asignaturas que continúan el temario |
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