Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A9 |
RA9. Definir o método de impresión 3D tendo en conta as características do obxecto que se vai a producir. |
A11 |
RA11. Recoñecer as posibilidades da fabricación aditiva fronte á fabricación tradicional. |
B1 |
RA12. Coñecer e aplicar técnicas de caracterización e análise de materiais (metais, cerámicas, composites, polímeros...) co obxectivo de comprender as súas propiedades e identificar usos potenciais. |
B4 |
RA15. Seleccionar materiais para aplicacións concretas de manufactura a partir das especificacións das ferramentas e impresoras de manufactura aditiva que empregar, así como dos diferentes tipos de modelados existentes. |
B6 |
RA18. Analizar as características dos obxectos que se van a producir para seleccionar o método de impresión máis axeitado. |
B8 |
RA20. Reparar pezas de alto valor engadido e producir pezas de substitución a través do emprego de ferramentas e tecnoloxías de fabricación aditiva. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Definir el método de impresión 3D teniendo en cuenta las características del objeto que se va a producir |
AP9
|
|
|
Reconocer las posibilidades de la fabricación aditiva frente a la fabricación tradicional |
AP11
|
|
|
Conocer y aplicar técnicas de caracterización y análisis de materiales (metales, cerámicas, composites, polímeros...) con el objetivo de comprender sus propiedades e identificar usos potenciales. |
|
BP1
|
|
Seleccionar materiales para aplicaciones concretas de manufactura a partir de las especificaciones de las herramientas e impresoras de manufactura aditiva que emplear, así como de los diferentes tipos de modelados existentes. |
|
BP8
|
|
Analizar las características de los objetos que se van a producir para seleccionar el método de impresión más adecuado. |
|
BP6
|
|
Reparar piezas de alto valor añadido y producir piezas de sustitución a través del empleo de herramientas y tecnologías de fabricación aditiva. |
|
BP8
|
|
Seleccionar materiais para aplicacións concretas de manufactura a partir das especificacións das ferramentas e impresoras de manufactura aditiva que empregar, así como dos diferentes tipos de modelados existentes. |
|
BP4
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tipoloxía de aliaxes metálicas en propulsión e
xeración de enerxía |
. |
Aplicación das tecnoloxías L-DED e L-PBF na
fabricación e reparación de compoñentes
metálicos |
Experiencia cun sistema L-DED e aliaxes de alto rendemento
Normativa asociada |
Polímeros reciclados e biocompostos poliméricos
para aplicacións en enerxía máis sostibles |
. |
Polímeros funcionais para aplicacións en enerxía |
. |
Fabricación multimaterial. |
. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A9 A11 B1 B4 B6 B8 |
16 |
40 |
56 |
Prácticas de laboratorio |
A9 B1 B4 B6 B8 |
25 |
25 |
50 |
Traballos tutelados |
A9 A11 B1 B4 B6 B8 |
6 |
31.2 |
37.2 |
Presentación oral |
A9 A11 B1 B4 B6 B8 |
0.5 |
3.3 |
3.8 |
Discusión dirixida |
A9 A11 B1 B4 B6 B8 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Na sesión maxistral o profesorado, exporá na aula os principais conceptos de cada tema dos que
consta a materia. Para isto apoiarase nos medios técnicos dispoñibles: presentacións en
powerpoint, videos, etc. |
Prácticas de laboratorio |
A maior parte da docencia interactiva realizarase durante ás prácticas de laboratorio. Nelas o
alumnado dividido en grupos reducidos, poderán ver a aplicación dos principais conceptos teóricos
revisados na aula anteriormente. Estas clases poderán constar de videos interactivos, onde
deberán traballar sobre os contidos do mesmo; prácticas de procesado, conferencias, etc |
Traballos tutelados |
Traballo tutelado: Coma parte avaliable da materia, o alumnado fará un ou dous traballos. A idea é
que o/a estudante correlacione os conceptos vistos na materia de forma práctica nun suposto real,
que aprenda a consultar fontes bibliográficas especializadas, que aprenda a traballar en grupo,
linguaxe técnica, linguaxe inclusiva, etc |
Presentación oral |
O alumnado fará unha breve exposición oral ao resto da clase. |
Discusión dirixida |
O debate iniciarase mediante a apertura por parte do profesor, seguida dunha sesión de preguntas
relacionada co tema exposto |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Orientación no desenvolvemento do traballo individual/grupo.
Tanto para a preparación do traballo ou para resolver calqueira outra dúbida referente o desenvolvemento da materia e os seus contidos, o alumnado disporá dunhas horas de titorías semanais presenciais onde individualmente poderán expor e resolver as dúbidas que teñan.
Ademais se porá a disposición dos estudantes unha dirección de email onde facer consultas (titorías non presenciais) ou utilizando o chat de TEAMS. Estas titorías son voluntarias e manteranse ao longo de todo o curso.
Ademais durante as sesións de prácticas, resolveranse as dúbidas que xurdan respecto os contidos da materia, de forma individual ou en grupo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A9 A11 B1 B4 B6 B8 |
Valorarase a calidade da memoria presentada. |
40 |
Presentación oral |
A9 A11 B1 B4 B6 B8 |
Durante a exposición, demostrarán o coñecemento adquirido e a súa
capacidade de comunicación ao explicar de maneira clara e concisa os
aspectos relevantes do seu traballo |
30 |
Discusión dirixida |
A9 A11 B1 B4 B6 B8 |
Realizaranse preguntas relacionadas co tema, ás cales deberán responder
de forma precisa e fundamentada, demostrando a súa comprensión
profunda do tema e a súa capacidade para aplicar os conceptos
aprendidos. |
30 |
|
Observacións avaliación |
No caso de que o/a
estudante cometese unha falta na materia (segundo o
Regulamento disciplinar do estudantado): o/a estudante será
cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente,
tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade
como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. As situacións especiais das/dos estudantes que con recoñecemento
de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia ou
por outros motivos debidamente xustificados, non poidan cursar a materia de
maneira presencial, deben ser comunicadas ao inicio do cuadrimestre
e xustificalas axeitadamente. Darase as instruccións oportunas para
que o/a estudante siga a materia sen problemas, sustituíndo aquelas metodoloxías
presenciais por traballos individuais ca mesma puntuación.
Os criterios de avaliación serán idénticos nas duas oportunidades
da convocatoria (a de Xaneiro e a de Xullo) e tamén na convocatoria adiantada de decembro.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bandyopadhyay, Amit, and Susmita Bose (2020). Additive Manufacturing. 2nd ed. Boca Ratón:CRC Press
Froes, Francis, and Rodney Boyer (2019). Additive Manufacturing for the Aerospace Industry. Ed. Francis Froes and Rodney Boyer.: Elsevier
Peyre, Patrice, and Eric Charkaluk (2022). Additive Manufacturing of Metal Alloys 1: Processes, Raw Materials and Numerical Simulation.. Newark: John Wiley & Sons, Incorporated,
Peter C. Powel (1983). Engineering with Polymers. Ed. Chapman and Hall,
Brandt, Milan (2017). Laser Additive Manufacturing: Materials, Design, Technologies, and Applications. Ed. Milan Brandt. Amsterdam: Elsevier
Sarker, Dyuti et al, (2021). Metal Additive Manufacturing. Newark: John Wiley & Sons, Incorporated
Marlene G. Rosato, Dominick V. Rosato (2001). Plastics Design Handbook. ato Ed. Kluwer Academic Publishers |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recomendacións Sostenibilidade Medio Ambiente Intentarase transmitir aos/as estudantes a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade para que estos os apliquen non so na aula, senón nos comportamentos persoais e profesionais. Para axudar a acadar un entorno inmediato sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen en esta materia: - Solicitaránse en formato virtual e/ou en soporte informático
- Realizarase a traverso de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
- En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se emplearán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Emplearase se papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores
Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural Recomendacións sobre Igualdade de Xénero e respeto á diversidade-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). -Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Detectaránse situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. -Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|