Identifying Data 2023/24
Subject (*) Advance Design for 3D Printing Code 731550010
Study programme
Máster Universitario en Fabricación Aditiva
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Matemáticas
Coordinador
Orjales Saavedra, Félix
E-mail
felix.orjales@udc.es
Lecturers
Deibe Díaz, Álvaro
Martinez Rodriguez, Rodrigo
Orjales Saavedra, Félix
E-mail
alvaro.deibe@udc.es
rodrigo.martinez.rodriguez@udc.es
felix.orjales@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 RA6. Perform simulation and modelling processes for 3D design and prototyping of materials, as well as for the simulation of structures and manufacturing processes.
A11 RA11. Recognise the possibilities of additive manufacturing compared to traditional manufacturing.
B3 RA14. Identify opportunities for the creation of new designs based on the possibilities offered by the new design and printing techniques of additive manufacturing.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Realizar procesos de simulación e modelado para o deseño 3D e prototipado de materiais, así como para a simulación de estruturas e procesos de fabricación. AJ6
Recoñecer as posibilidades da fabricación aditiva fronte á fabricación tradicional. AJ11
Identificar oportunidades para a creación de novos deseños a partir das posibilidades que ofrecen as novas técnicas de deseño e impresión da fabricación aditiva. BJ3

Contents
Topic Sub-topic
1. DESEÑO AVANZADO NA FABRICACIÓN ADITIVA (F.A.) 1.1. CONCEPTUALIZACIÓN DE PRODUTO PARA F.A.
1.2. FASE DE CONCEPTUALIZACIÓN
1.3. FASE DE DESARROLLO
1.4. FASE FINAL
2. DESEÑO E DESENVOLVEMENTO DE PROPOSTAS DE PRODUTO MEDIANTE F.A. 2.1. MODELADO NON PARAMÉTRICO PARA F.A.
2.2. MODELADO PARAMÉTRICO PARA F.A.
2.3. EVOLUCIÓN DE PROPOSTAS PARA F.A.
3. EXEMPLOS PRÁCTICOS NA EVOLUCIÓN DE PROPOSTAS SEGÚN A TECNOLOXÍA DE F.A. UTILIZADA 3.1. ESTUDIO DE CASOS
3.2. DESEÑO XERATIVO. OPTIMIZACIÓN TOPOLÓXICA
3.3. INTELIXENCIA ARTIFICIAL NA F.A.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A11 B3 15 27 42
Laboratory practice A6 A11 B3 22.5 22.5 45
Case study A11 B3 6 10.8 16.8
Supervised projects A6 B3 4.5 38.5 43
Objective test A6 A11 B3 1 0 1
 
Personalized attention 2.2 0 2.2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Laboratory practice Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Case study Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos principais: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
No caso concreto desta asignatura, os traballos tutelados estarán encamiñados á realización dun proxecto concreto que pode variar de curso en curso. Esta realización será duhna parte do proxecto ou da súa totalidade, en función da súa complexidade e extensión.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Supervised projects
Case study
Description
O alumno pode recibir atención personalizada, segundo os horarios publicados, utilizando correo electrónico (institucional), Moodle ou Teams.

Ademáis, en modo presencial, o alumno ou alumna poderá asistir ao despacho do profesor ou profesores para recibir atención personalizada.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A6 A11 B3 Consiste nunha proba que medirá os coñecementos globais acadados ó longo do desenvolvemento da materia. Habitualmente esta proba estará realizada en soporte informático, utilizando ferramentas como Moodle, aínda que tamén podería ser oral ou escrita, en función da tipoloxía de proxecto realizado no curso. 20
Supervised projects A6 B3 A avaliación dos traballos tutelados dependerá do tipo de proxecto realizado no curso. Habitualmente estará baseada na avaliación dos resultados obtidos no traballo e nunha proba -oral, escrita ou utilizando un soporte informático como Moodle- dos coñecementos adquiridos durante o desenvolvemento dos traballos. Tamén será tida en conta a documentación entregada ó final da elaboración dos traballos, si ouber. 50
Case study A11 B3 A avaliación realizarase habitualmente en soporte informático, utilizando ferramentas como Moodle, aínda que tamén podería ser oral ou escrita, en función da tipoloxía dos casos plantexados. 30
 
Assessment comments

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia será avaliado do mesmo xeito que o resto do alumnado. En todo caso, se algunha das prácticas expuxese problemas de compatibilidade de horarios, poderase acordar co/a alumno/a un horario compatible.

Os criterios de avaliación para a segunda oportunidade serán os mesmos que os da primeira oportunidade, salvo para os traballos tutelados, que serán avaliados unicamente na primeira oportunidade, manténdose esa cualificación para a segunda oportunidade, no caso de ter que concorrer a esta.

Ao alumnado que se presente á convocatoria adiantada teránselle en conta as notas das prácticas das convocatorias anteriores e poderá optar ao resto da nota mediante a realización dunha proba mixta ou obxectiva.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.


Sources of information
Basic Kutscherauer, André (2011). 3D Car Modeling with Rhinoceros. Munich : www.ak3d.de
Ibáñez Chavez, Iván (2021). : Diseño de utillajes, matricería y prototipado con SolidWorks. Barcelona : Marcombo
: Sociedad Estatal para el Desarrollo del Diseño Industrial. Asociación Catalana de Empresas Constr (1996). El diseño industrial y el "rapid prototyping". Madrid : Sociedad Estatal para el Desarrollo del Diseño Industrial
Rovira Raoul, Norbert (2020). Fusion 360 con ejemplos y ejercicios prácticos. Barcelona : Marcombo
Gómez González, Sergio, 1974- Torner Ribé, Jordi (2016). Grasshopper para Rhinoceros e impresión 3D. Barcelona : Marcombo
Conejero, Andrés (2019). Guía para diseñadores prototipado industrial. Zaragoza : Parramón Paidotribo
(). http://reprap.org.
Shih, Randy (2021). Introduction to finite element analysis using Solidworks Simulation 2021. Mission: SDC Publications
Gebhardt, Andreas (2003). Rapid prototyping. Hanser Publishers
Liou, Frank W. (2019). Rapid prototyping and engineering applications: a toolbox for prototype development. CRC Press
Chee Kai Chua y Kah Fai Leong (2017). Rapid prototyping principles and applications. World Scientific
Cooper, Kenneth G. (2001). Rapid prototyping technology selection and application. CRC Press
Planchard, David C. (2021). Solidworks 2021 : Quick Start. Mission, KS: SDC Publications

Complementary (). Rapid Prototyping Journal. Emerald


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Para axudar a acadar un entorno inmediato sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega dos traballos documentais que se realicen en esta materia:

· Solicitaránse en formato virtual e/ou en soporte informático

· Realizarase a traverso de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

· En caso de ser necesario realizalos en papel:

o Non se emplearán plásticos

o Realizaranse impresións a dobre cara.

o Emplearase se papel reciclado.

o Evitarase a impresión de borradores

Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.