Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A84 |
CE20 Coñecer os fundamentos da biomecánica e a cinesioloxía |
A85 |
CE21 - Coñecer os instrumentos de análise biomecánico e a biomecánica da marcha humana e obter a capacidade de análise da marcha |
A86 |
CE22 - Coñecer as alteracións estruturais do pé e o seu comportamento biomecánico e coñecer as alteracións posturais do aparello locomotor e a súa influencia sobre o pé e viceversa |
B24 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B25 |
CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B28 |
CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría |
B32 |
CG05 - Colaborar cos profesionais sanitarios especificamente formados na materia, na adaptación e uso de prótese e axudas técnicas necesarias, segundo as condicións físicas, psicolóxicas e sociais dos doentes |
B39 |
CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares |
C9 |
CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C11 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C17 |
CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desarrollar los parámetros de evaluación biomecánica de la extremidad inferior y diseñar y ejecutar un protocolo de valoración. |
A84 A85 A86
|
B24 B25 B28 B32 B39
|
C9 C11 C17
|
Conocer y definir los fundamentos de la cinemática, estática y dinámica de todo el miembro inferior tanto analíticamente (niveles articulares) como ensu globalidad funcional a través de la biomecánica descriptiva y la aplicada a sistemas de registro |
A84 A85 A86
|
B24 B25 B28 B32 B39
|
C9 C11 C17
|
Conocer y definir las alteraciones morfoestructurales del pie |
A84 A85 A86
|
B28
|
|
Conocer y manejar los instrumentos de análisis biomecánico
|
A85 A86
|
B28 B39
|
C9 C11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I.UNIDADE METÁTICA I. FUNDAMENTOS DA BIOMECÁNICA E A CINESIOLOXÍA
|
1.1. Biomecánica e cinesioloxía.
1.2. Parámetros cinemáticos e cinéticos.
1.3. Biomecánica dos tecidos.
1.3.1. Óso
1.3.2. Cartílago articular
1.3.3. Ligamentos e tendóns
1.3.4. Fascias
1.3.5. Músculos
1.3.6. Tecido nervioso periférico |
II. UNIDADE TEMÁTICA II. BIOMECÁNICA ARTICULAR, DA POSTURA E DA MARCHA
|
2.1. Biomecánica da postura
2.2. Biomecánica da marcha
2.3. Biomecánica do cinturón pélvico
2.4. Biomecáncia da articulación coxofemoral
2.5. Biomecánica da rodilla
2.6. Biomecánica das articulación tibio-peroneais e tibio-peronea-astragalina
2.7. Biomecánica das articulacións subastragalina, intertarsianas, tarso-metatarsiana, metatarsofalánxicas e interfalánxicas. |
III. UNIDADE TEMÁTICA III. SISTEMAS DE ANÁLISE BIOMECÁNICA
|
3.1. Parámetros cinemáticos e cinéticos
3.2. Estudio e análise visual
3.3. Estudio e análise instrumental
3.4. Análise cuantitativo.
3.5. Análisis cualitativo
3.6. Escalas
3.7. Instrumentos e sistemas de medición |
IV. UNIDADE TEMÁTICA IV. ALTERACIÓNS MORFOESTRUCTURAIS E POSTURAIS |
4.1. Alteracións morfoestructurais das articulacións tibio-peronea-astragalina e pe.
4.2. Alteracións morfoestructurais das articulacións da coxa e xeonllo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba práctica |
A86 B24 B25 B28 C9 C17 |
1 |
16 |
17 |
Sesión maxistral |
A84 A85 A86 |
21 |
0 |
21 |
Prácticas de laboratorio |
B25 B28 C9 C11 C17 |
9 |
9 |
18 |
Seminario |
A85 A86 B24 B39 C9 |
14 |
28 |
42 |
Proba mixta |
A84 A85 A86 B24 B25 B32 B39 C9 C11 C17 |
2 |
48 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba práctica |
Proba que se realizará no laboratorio de prácticas e na que se buscará que o/a alumno/a desenvolva algunha técnica, método o procedemento que se tivese feito durante as clases prácticas. |
Sesión maxistral |
Clases expositivas para os grupos grandes de forma virtual. Expondranse contidos teóricos. |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas no laboratorio de Biomecánica. Reprodúcense técnicas, métodos e procedimentos de exploración biomecánica previamente explicados e representados pola profesora. |
Seminario |
Técnica de traballo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema e que dará como resultado elaboración de documentos con presentacións orais, cuestionarios e un portafolios. Serán individuais e en grupo. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba práctica |
Proba mixta |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
Atención a través das clases presencias. Coordinaranse coa posibilidade de responder mediante a ferramenta Microsoft Teams, correo electrónico ou moodle. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A86 B24 B25 B28 C9 C17 |
Exame práctico no laboratorio de prácticas de Biomecánica. Realizarase por parellas e consistirá en duas preguntas de execución práctica. O/a alumno/a reproducirá o procedemento, técnica ou método explicado e desenvolvido ó longo do cuatrimestre nas clases prácticas. |
20 |
Proba mixta |
A84 A85 A86 B24 B25 B32 B39 C9 C11 C17 |
Exame escrito con preguntas obxectivas e de desenvolvemento. |
60 |
Seminario |
A85 A86 B24 B39 C9 |
Presentación oral en horarios de clase dun traballo en grupo. Entrega dun portafolios individual ó final do cuatrimestre e realización de cinco cuestionarios ó longo do cuatrimestre. |
20 |
|
Observacións avaliación |
As porcentaxes asignadas a cada proba poderán sufrir pequenas modificacións dun curso a outro en función das necesidades da materia.
SUPERACIÓN DA MATERIA
Para aprobar a materia é necesario que o alumno obteña unha cualificación igual ou superior a 5 en:
1- proba escrita (mixta). É o exame teórico que se realizará ao final do cuadrimestre na data aprobada pola Xunta de Facultade. Deberase acadar polo menos o 50% da nota asignada en cada parte
2- Proba práctica.
O mesmo día do exame teórico e posteriormente realizarase o exame práctico.
ESTADO DE ALUMNO NON PRESENTADO
O alumno que, mentres estea matriculado na materia, non asista ás diferentes actividades de avaliación establecidas, terá a consideración de "Non presentado" (NP).
A falta de regulación específica para esta titulación (seguirase se existe unha normativa específica para o Grao en Podoloxía), considerarase que debe estar cualificada como "Non presentada":
a) Cando non se complete o proceso de avaliación continua ou
b) Cando non realice as probas do período oficial de avaliación.
Se o alumno realiza só unha das probas finais (escritas ou prácticas), figurará na acta como non superada. Se se aproba unha das partes e se suspende a outra, a parte aprobada conservarase ata a convocatoria de xullo.
HONORAS
Aqueles estudantes que obteñan unha nota de 9 ou superior poderán obter a matrícula de honra (MH). Esta cualificación outorgarase ás mellores cualificacións, tendo en conta a posibilidade de conceder unha matrícula honorífica por cada 20 alumnos.
ALUMNO CON MATRÍCULA PARCIAL
Aqueles alumnos con matrícula parcial estarán sometidos aos mesmos criterios.
SEGUNDA OPORTUNIDADE
A superación de calquera das partes (teórica ou práctica) pola proba escrita ou práctica por parte do alumno na primeira oportunidade [é dicir, cunha nota de 5 ou superior] gardarase só ata a segunda oportunidade. Na segunda oportunidade só se examinará a suspensión, pero se esta se volve suspender nesta segunda oportunidade non se gardará para a nova matrícula a aprobada na primeira oportunidade. Tanto a parte teórica como a práctica quedarán pendentes para o curso seguinte.
SEGUNDA INSCRICIÓN
O estudante ten dereito a iniciar o proceso de avaliación (continuo e final) dende cero. Non obstante, pode optar por gardar algunhas ou todas as súas puntuacións de avaliación continua.
CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA DE DECEMBRO
O alumno será examinado mediante un exame teórico (proba mixta) e un exame práctico (proba práctica).
PLAXIO. IMPLICACIONS A realización fraudulenta por parte do alumno das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na oportunidade correspondente, quedando sen efecto calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria.
DISPENSACIÓN ACADÉMICA Aqueles alumnos que teñan concedida unha exención académica só acudirán ás probas prácticas, mixtas e de exposición oral. Este principio tamén se aplicará ao alumnado de SICUE-ERASMUS.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez acreditada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria na que se comprometa: o alumno será cualificado con "suspense" (nota numérica 0) na correspondente convocatoria do académico. ano, se o delito se comete na primeira oportunidade ou na segunda. Para iso modificarase a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, de ser o caso.
P
PARA OS RESTANTES CRITERIOS NON EXPOÑOS RELATIVOS Á AVALIACIÓN SEGUIRÁN
Como NORMAS PARA A AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DOS TITULACIÓNS SEGUNDA
ESTUDOS DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO
Aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013
Modificado polo Consello de Goberno do 30 de abril de 2014
Modificado polo Consello de Goberno do 24 de xullo de 2014
Modificado polo Consello de Goberno do 29 de xaneiro de 2015
Modificado polo Consello de Goberno do 28 de setembro de 2016
Modificado polo Consello de Goberno do 29 de xuño de 2017
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1. Oatis, Carol A. [2017]. Kinesiology: The Mechanics and
Pathomechanics of Human Movement. Philadelphia: Wolters Kluwer, 3rd ed 2.
Bonilla, E., Fuentes, M., Lafuente, G., Martínez, A., Ortega, A.
B., & Pérez, M. (2010). Exploración básica. Guía práctica de
protocolos de exploración y biomecánica. 1a ed. Madrid: Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos, 13-22. 3. Lacuesta, J. J. S. (2005). Biomecánica de la marcha humana normal y patológica. Instituto de Biomecánica. 4.
Román, A. L., & Beltrán, E. L. (2003). Biofísica aplicada a la
biomecánica del cuerpo humano. Bellisco, Ediciones Técnicas y
Científicas. 5. Gutiérrez, M. A. (2000). Biomecánica: la física y la fisiología (No. 30). Editorial CSIC-CSIC Press. 6. Kirby, K. A. (2012). Biomecánica del pie y la extremidad inferior III: Artículos de Precisión Intricast, 2002-2008. III. Precision Intricast. 7. de la Fuente, J. L. M. (2009). Podología general y biomecánica+ CD. Elsevier España. 8. Núñez-Samper, M., & Alcázar, L. F. L. (2006). Biomecánica, medicina y cirugía del pie. Elsevier España. 9.
Dufour, M., & Pillu, M. (2006). Biomecánica funcional:
miembros, cabeza, tronco:[bases anatómicas, estabilidad, movilidad,
tensiones]. Elsevier España. 10. Lesmes, J. D. (2007). Evaluación clínico-funcional del movimiento corporal humano. Ed. Médica Panamericana. 11.
Marrero, R. C. M., & Rull, I. M. (2005). Biomecánica clínica de
los tejidos y las articulaciones del aparato locomotor. Elsevier España. 12.
Marrero, R. C. M., & Rull, I. M. (2006). Biomecánica clínica de
las patologías del aparato locomotor. Elsevier España. 13.
Nordin, M., Frankel, V. H., & Forssén, K. (2004). Biomecánica básica
del sistema musculoesquelético. McGraw-Hill. Interamericana. 14.
Nordin, M., & Frankel, V. H. (2013). Bases biomecánicas del
sistema musculoesquelético. Lippincott Williams and Wilkins. 15. Valmassy, R. L. (1995). Clinical biomechanics of the lower extremities. Mosby Inc. 16. Plas, F., Viel, E., & Blanc, Y. (1996). La marcha humana: cinesiología dunámica, biomecànica y patomecánica. 17. Busquet, L. (2012). Las cadenas fisiológicas. La cintura pélvica y el miembro inferior. Editorial Paidotribo México. 18. Seibel, M. O. (1994). Función del pie: texto programado. Ortocen. 19. Molina Rueda, F. (2020). La marcha humana: biomecánica, evaluación y patología. Madrid: Panamericana. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía específica do membro inferior/750G02104 | Podoloxía xeral /750G02110 | Bases Biolóxicas e Físicas do Movemento Humano/750G02106 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
OBJECTIVOS DE DESENVOLVEMENTO SUSTENTABLE:
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: %ou201CDocencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social%ou201D do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": · A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de realizarse en papel: non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores. · Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. · Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria. PLAXIO: Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento. PERPECTIVA DE XÉNERO: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...).
Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorno para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas
|
|