Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1- Coñecer o uso do instrumental en cirurxía. |
A117 A122 A123 A124 A126 A127 A130
|
B24 B25 B26 B28 B30 B31 B36 B37 B39
|
C9 C11 C14 C15 C16 C17
|
2- Coñecer a anatomía cirúrxica e o diagnóstico diferencial en patoloxía do pé con indicación cirúrxica. |
A117 A122 A123 A124 A126 A127 A130
|
B24 B25 B28 B30
|
C9 C11
|
3- Aplicar correctamente os procedementos e habilidades técnicas en cirurxía podolóxica.
|
A117 A122 A123 A124 A126 A127 A130
|
B25 B26 B28 B30
|
C9
|
4- Aplicar razoadamente o protocolo preoperatorio. |
A122 A123 A124 A127 A130
|
B24 B25 B26
|
C9 C11 C16
|
5- Coñecer, utilizar e xestionar adecuadamente a farmacoloxía do período perioperatorio.
|
A122 A123 A124 A126 A130
|
B24 B25 B26 B28 B30
|
C9 C11 C14 C15
|
6- Adquirir habilidades na aplicación de técnicas podolóxicas para a cirurxía osteoarticular e ligamentosa do pé. |
A117 A122 A123 A124 A126 A127 A130
|
B24 B25 B26 B28 B30 B31
|
C9 C15
|
7- Coñecer e saber tratar as complicacións e efectos secundarios derivados da
aplicación de técnicas de cirurxía podolóxica.
|
A117 A122 A123 A127 A130
|
B24 B25 B26 B28 B30 B31 B36
|
C9 C15
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Recordo anatomo-cirurxico do retrope. |
|
Abordaxe cirurxico da patoloxía so sistema Aquileo-calcaneo-plantar
|
|
Cirurxía dos atrapamentos e traumatismos nerviosos |
|
Técnicas cirúrxicas para o tratamento do pe plano e cavo |
|
Principios e xeneralidades da artroscopia do pé e do nocello. |
|
Abordaxe cirúrxica das fracturas de pé e nocello. |
|
Complicacións e secuelas na cirurxía podolóxica. |
|
Manexo médico-cirúrxica avanzada do paciente candidato a cirurxía podolóxica. |
|
Sistemas de avaliación e validación de resultados clínicos en cirurxía do pé |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A117 A122 A124 A127 A130 B28 |
14 |
20 |
34 |
Obradoiro |
A123 |
9 |
7 |
16 |
Traballos tutelados |
B24 B25 B26 B30 B31 C9 C11 C15 |
4 |
5 |
9 |
Presentación oral |
B36 B37 B39 C14 C16 C17 |
1 |
3 |
4 |
Proba de resposta múltiple |
A117 A122 A123 A124 A126 A127 A130 B24 B25 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
Proba de resposta múltiple |
|
Descrición |
Durante as sesións maxistrais e os obradoiros poderase expor as dúbidas que xurdan. Posteriormente e vía correo electrónico tamén se poden expor dúbidas sobre os temas expostos en clase. En cada tema haberá un foro/chat no campus virtual para as dúbidas que poidan xurdir.
Durante os talleres realizarase atención personalizada para resolver as dúbidas e problemas que lle xurdan ao alumno.
O alumno conta co apoio do profesor para a elección do tema do traballo tutelado. Ademais o profesor axudará o alumno nas dúbidas que lle vaian xurdindo durante a realización do traballo tutelado e a preparación da presentación oral. O profesor colaborará co alumno na realización da presentación oral do traballo tutelado realizado.
A atención personalizada en forma de titorías desenvolverase mediante concertación de cita previa co alumnado, quedando esta supeditada á dispoñibilidade dos horarios tanto do alumnado (aspecto este prioritario) como do profesor/a. Por tanto, de forma programada, a atención personalizada poderá desenvolverse de forma presencial, de ser requirida e/ou pertinente, na localización indicada e os horarios de atención ao alumnado que se recollen na plataforma da UDC para a indicación de "As miñas titorías", ou de forma virtual, sendo atendidas as titorías por correo electrónico ou a través doutros medios telemáticos que permita a plataforma virtual, como as mensaxes do campus virtual, ou outras vías como a telefónica ou a videoconferencia, de ser pertinentes.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B24 B25 B26 B30 B31 C9 C11 C15 |
Na cualificación do traballo considerarase a idoneidade do tema escollido, o rigor científico, a capacidade de síntese e de crítica e a adecuación da bibliografía consultada. |
10 |
Presentación oral |
B36 B37 B39 C14 C16 C17 |
A avaliación da presentación oral do traballo tutelado realizarase tendo en conta os seguintes puntos: presentación do caso (modo de expresión, uso das tecnoloxías da información e capacidade de comunicarse), e a calidade e capacidade de dar resposta dás preguntas realizadas despois da exposición e en relación ó caso. |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A117 A122 A123 A124 A126 A127 A130 B24 B25 |
O alumno deberá realizar unha proba de 60 preguntas tipo test con resposta múltiple (con 4 ou cinco opcións), sendo solamente unha das opcións correcta.
Cada resposta correcta valerá 1 punto, e por cada 3 preguntas incorrectas, se restará 1 punto.
O aprobado do exame estará en 30 preguntas netas correctas (30 puntos) (unha vez descontadas as respostas incorrectas).
É necesario aprobar o exame para poder aprobar a materia.
As respostas serán evaluadas únicamente na plantilla de respostas do examen. |
80 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica de acordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003 de 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional. Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso, 5-6.9=Aprobado, 7-8.9=Notable, 9-10=Sobresaliente, 9-10 Matrícula de Honra (Graciable).
Outorgarase Matrícula de Honra Graciable, ao alumno coa maior puntuación global sempre que sexa maior de 9.5. No caso de que o número de matrículas que se poidan outorgar sexa menor que o número de alumnos coa maior puntuación global, outorgarase matrícula de honra a aqueles alumnos coa maior nota no exame. Se continua sendo menor o número de matriíulas de honra que se poden outorgar terase en conta a nota da presentación oral do traballo tutelado, o traballo tutelado escrito e por último os días de asistencia a clase.
Alumnos con matrícula a tempo parcial (deben mandar e-mail ao profesor indicando a súa situación ao principio do curso) e dispensa académica: A presentación oral dos traballos tutelados será acordada co alumno/a sen ter que ser ou día que lle corresponde. A avaliación da proba de resposta múltiple realizarase seguindo as indicacións desta guía.
Considerarase non presentado: aquel alumno que non realice o traballo tutelado nin a presentación oral e non asista ao exame final.
IMPORTANTE: Para aprobar á asignaturá será imprescindible aprobar a proba de resposta múltiple e ter realizados os traballos tutelados así como a presentación oral.
A asistencia a clase e os obradoiros non é obrigatoria, máis é recomendable, e poderán ser tidos en conta de cara a puntuación final da asignatura.
Para o alumnado de SICUE/ERASMUS que puidese acollerse á modalidade de avaliación, a avaliación valorarase procurando evitar a coincidencia con outra materia que cursen simultaneamente.
IMPORTANTE: "A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario".
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Cirurxía Podolóxica 2/750G02129 | Anatomía xeral/750G02103 | Anatomía específica do membro inferior/750G02104 | Dermatoloxía/750G02124 | Microbioloxía e parasitoloxía /750G02107 | Quiropodoloxía 1/750G02125 | Quiropodoloxía 2/750G02126 | Farmacoloxía/750G02109 | Terapéutica Farmacolóxica/750G02122 | Cirurxía Podolóxica 1/750G02128 | Conceptos Xerais de Cirurxía/750G02127 | Diagnóstico por Imaxe/750G02112 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Prácticum II/750G02135 | Podoloxía Deportiva/750G02123 | Bases para a Interpretación do Coñecemento Científico/750G02108 | Pé de Risco/750G02131 |
|
Materias que continúan o temario |
Prácticum III/750G02136 | Técnicas de Anestesia e Reanimación en Podoloxía/750G02138 |
|
Observacións |
RECOMENDACIÓNS:
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas." |
|