Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A131 |
CE67 - Aplicar nas Clínicas Podolóxicas Universitarias e centros acreditados os coñecementos adquiridos nos módulos previos durante a realización de prácticas preprofesionales que permitan ao alumno incorporar os valores profesionais e competencias dirixidas a: Protocolizar e aplicar o método clínico en podoloxía Realizar a historia clínica e rexistrar a información obtida Aplicar as técnicas de exploración física, interpretar os resultados e integralos no proceso de diagnóstico Realizar as técnicas radiolóxicas propias da podoloxía no ámbito clínico Interpretar os resultados das probas complementarias e a racionalización do seu uso. Emitir un diagnóstico e prognóstico Desenvolver a capacidade de establecer protocolos, executalos e avalialos. Desenvolver a habilidade e destreza no uso do instrumental, material e maquinaria empregados para a confección e aplicación de tratamentos podolóxicos no ámbito clínico. Deseñar o plan de tratamento integral ou tratamento podolóxico e avaliar os resultados obtidos no ámbito clínico. Deseñar plans de intervención específicos para o tratamento do pé de risco: diabético, neurolóxico e vascular Aplicar as medidas de resucitación e reanimación en podoloxía |
A132 |
CE68 - Integrar os coñecementos, habilidades, destrezas, valores e actitudes adquiridos durante o itinerario curricular do alumno |
A133 |
CE69 - Desenvolver as habilidades sociais para a comunicación e o trato co paciente e outros profesionais |
A134 |
CE70 - Adquirir a capacidade de establecer intercambio de información cos distintos profesionais e autoridades sanitarias implicadas na atención sanitaria , prevención, promoción e protección da saúde, mediante a elaboración e interpretación de informes clínicos e plans de prevención e promoción de saúde podolóxica |
A135 |
CE71 - Adquirir a capacidade de prescribir, administrar e aplicar tratamentos farmacolóxicos, ortopodolóxicos, físicos e cirúrxicos no ámbito clínico integrado no plan de atención podolóxica |
A136 |
CE72 - Adquirir capacidade na xestión clínica dos servizos de podoloxía |
A137 |
CE73 - Garantir a calidade asistencial na práctica da podoloxía mantendo actualizados os coñecementos, habilidades e actitudes na práctica profesional |
B24 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B25 |
CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B26 |
CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B27 |
CB5 -Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B28 |
CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría |
B29 |
CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé. |
B30 |
CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica |
B31 |
CG04 -Adquirir unha experiencia clínica adecuada en cada un dos contidos podolóxicos, levados a cabo en Centros acreditados para a formación universitaria de Podoloxía, fomentando a interrelación e comunicación eficaz con pacientes, familiares, e membros do equipo multidisciplinar |
B32 |
CG05 - Colaborar cos profesionais sanitarios especificamente formados na materia, na adaptación e uso de prótese e axudas técnicas necesarias, segundo as condicións físicas, psicolóxicas e sociais dos doentes |
B33 |
CG06 - Adquirir a capacidade para realizar unha xestión clínica centrada no paciente, na economía da saúde e o uso eficiente dos recursos sanitarios, así como a xestión eficaz da documentación clínica, con especial atención á súa confidencialidade |
B34 |
CG07 - Coñecer, deseñar e aplicar programas preventivos relacionados coa podoloxía e o fomento da atención podolóxica na poboación |
B35 |
CG08 - Adquirir habilidades de traballo nas contornas educativo e investigador, asistencial-sanitario, así como en equipos uniprofesionais e multiprofesionais. Asesorar na elaboración e execución de políticas de atención e educación sobre temas relacionados coa prevención e asistencia podolóxica |
B36 |
CG09 -Valorar de forma crítica a terminoloxía, ensaios clínicos e metodoloxía utilizados na investigación relacionada coa podoloxía |
B37 |
CG10 - Identificar que o exercicio da profesión está asentado no respecto á autonomía do paciente, ás súas crenzas, cultura, determinantes xenéticos, demográficos e socioeconómicos, aplicando os principios de xustiza social e comprendendo as implicacións éticas nun contexto mundial en transformación |
B38 |
CG11 -Incorporar os principios éticos e legais da profesión na práctica, actuando sempre en base ao cumprimento das obrigacións deontolóxicas, da lexislación vixente e dos criterios de normopraxis, integrando os aspectos sociais e comunitarios na toma de decisións |
B39 |
CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares |
C9 |
CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C11 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C12 |
CT04 - Desenvolver o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C13 |
CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C14 |
CT06 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C15 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social |
C16 |
CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C17 |
CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
O alumno/a integra e aplica na práctica clínica podológica os coñecementos adquiridos durante todos os seus estudos nas clínicas podológicas universitarias e centros acreditados. |
A131 A132 A133 A134 A135 A136 A137
|
|
|
Protocoliza e aplica o método clínico en podoloxía |
|
B31 B32
|
|
Realiza a historia clínica podolóxica e rexistra a información obtida. |
|
B34 B35 B36 B37
|
|
Desenvolve as técnicas de exploración física. |
A131
|
|
|
Desenvolve a habilidade de realizar as actividades radiolóxicas propias da podoloxía. |
|
B25
|
C11
|
Interpreta os resultados das probas complementarias e a racionalización do seu uso. |
|
B32 B33
|
|
Emite un diagnóstico e prognóstico. |
|
B26
|
|
Deseña o plan de intervención integral ou tratamento podológico. |
|
B30
|
C14
|
Deseña plans de intervención específicos para o tratamento do pé de risco: diabético, neurolóxico e vascular. |
A132
|
|
|
Desenvolve a capacidade de establecer protocolos, executalos e avalialos. |
A134
|
|
|
Desenvolve a habilidade e destreza no uso do instrumental, material e maquinaria empregados para a confección e aplicación de tratamentos podológicos. |
A131 A135
|
|
|
Desenvolve as habilidades sociais para a comunicación e o trato co paciente e outros profesionais. Establece intercambio de información cos distintos profesionais e autoridades sanitarias implicadas na prevención, promoción e protección da saúde. |
|
|
C12
|
Aplica as medidas de resucitación e reanimación en casos de emerxencia. |
|
|
C11 C12
|
Prescribe, administra e aplica tratamentos farmacolóxicos, ortopodológicos, físicos e cirúrxicos. |
|
B24 B25 B27
|
|
Elabora e interpreta informes clínicos. |
|
B28 B32
|
|
Avalía os resultados obtidos do proceso de atención podológica. |
|
|
C9 C11
|
Adquirir capacidade na xestión clínica dos servizos de podoloxía. |
|
|
C11 C12
|
Manter actualizados os coñecementos, habilidades e actitudes. |
|
|
C13
|
Garante a calidade asistencial na práctica da podoloxía. |
|
|
C9 C15
|
O alumno/a é capaz de seleccionar información, analizala e avaliala para redactar, expor e defender un informe científico. |
|
|
C16 C17
|
Coñecer e obter habilidades na aplicación das técnicas podológicas de cirurxía ungueal, de cirurxía podológica de partes brandas, de cirurxía ósea e articular do pé. |
|
B29 B33 B38
|
|
|
|
B28 B30 B39
|
C14
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Na materia Prácticum 3 o alumno/a aplica os coñecementos teóricos adquiridos nas diferentes materias do título á práctica clínica, garantindo un proceso integral de atención podológica ao paciente que inclúa todos os aspectos clínicos, documentais e legais. Por iso, todos os contidos teóricos e teórico-prácticos da titulación impartidos ata o 2º cuadrimestre do 4º curso de grao así como os impartidos simultaneamente son relevantes para a práctica clínica e de obrigado coñecemento, feito que debe ser tido en conta polo alumno/á efectos de que o seu coñecemento e actualización serán elementais para poder desenvolver as prácticas clínicas e garantir a adquisición das competencias formando parte da avaliación continua e final da práctica clínica. |
-Método clínico en podoloxía.
-Historia clínica podolóxica: rexistro da información obtida.
-Técnicas de exploración física.
-Actividades radiolóxicas propias da podoloxía.
-Probas complementarias e a racionalización do seu uso.
-Diagnóstico e prognóstico.
-Plan de intervención integral ou tratamento podolóxico.
-Plans de intervención específicos para o tratamento do pé de risco: diabético, neurolóxico e vascular.
-Protocolos: execución e avaliación.
-Uso do instrumental, material e maquinaria empregados para a confección e aplicación de tratamentos podológicos.
-Medidas de resucitación e reanimación en casos de emerxencia.
-Habilidades sociais para a comunicación e o trato co paciente e outros profesionais.
-Intercambio de información cos distintos profesionais e autoridades sanitarias implicadas na prevención, promoción e protección da saúde.
-Prescrición, administración e aplicación tratamentos farmacolóxicos, ortopodolóxicos, físicos e cirúrxicos.
-Elaboración e interpretación de informes clínicos.
-Avaliación dos resultados obtidos do proceso de atención podolóxica.
-Capacidade na xestión clínica dos servizos de podoloxía.
-Actualización dos coñecementos, habilidades e actitudes.
-Calidade asistencial na práctica da podoloxía.
-Utilización elementos de documentación, estatística, informática e os métodos xerais de análises epidemiolóxicas |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Clinical practice placement |
A22 A131 B28 B29 B30 B35 B36 B37 B38 B39 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C16 C17 |
240 |
0 |
240 |
Student portfolio |
A4 A12 |
0 |
50 |
50 |
Objective test |
A122 A132 A133 A134 A135 A136 A137 B1 B24 B25 B26 B27 B31 B32 B33 B34 |
2 |
6 |
8 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Clinical practice placement |
As prácticas clínicas consisten na participación gradual e supervisada do alumnado no proceso de atención podolóxica integral cos pacientes que sexan atendidos nos diferentes servizos da Clínica Universitaria de Podoloxía e as prácticas externas nos servizos do Complexo Hospitalario Universitario de Ferrol.
O alumnado participará de forma activa, sempre baixo supervisión, en todo o proceso de atención clínica: a xestión de datos clínicos; a exploración física e a xestión de probas complementarias e interpretación das mesmas; o diagnóstico, a prescrición, indicación, obtención e/ou aplicación dos diferentes tratamentos, así como o seguimento das afeccións tratadas e a súa evolución. Do mesmo xeito participará de forma activa nas sesións clínicas dos servizos.
A asistencia ás prácticas clínicas é obrigatoria.
|
Student portfolio |
Consiste no desenvolvemento de competencias relacionadas coa xestión documental clínica (elaboración da historia clínica, solicitude e interpretación de probas complementarias, elaboración de informes, elaboración de plans de tratamento etc.) para conseguir o desenvolvemento das competencias propias do futuro profesional.
Toda a información relativa á elaboración e avaliación do portafolio facilitarase no anexo á guía docente que se entregará ao alumno/a ó longo das prácticas clínicas.
A realización e entrega en tempo e forma do portafolio e obrigatoria. |
Objective test |
Realizarase un exame final individual no que se avaliará calquera das competencias a adquirir detalladas no programa da asignatura. Este exame será de carácter teórico-práctico avaliando tamén os coñecementos teóricos aplicados a práctica e será elaborado en consenso polo conxunto dos profesores de cada Servizo da CUP. O tipo e planificación do exame detallarase polo menos 15 días antes da data do exame.
O exame constará de duas partes; unha correspondente ao Servizo de Quiropodoloxía e Cirurxía e outra correspondente ao Servizo de Patoloxía mecánica e tratamentos físicos e ortopodolóxicos. Para superar o exame e a materia será necesario obter unha cualificación de aprobado (maior ou igual a 5 sobre 10) en cada unha das partes.
A porcentaxe de cada apartado da proba obxectiva será: Exame de Quiropodoloxía e Cirurxía (20%); Exame de Patomecánica-Ortopodoloxía (20%), correspondendo ó 40% da calificación global da asignatura.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Student portfolio |
Clinical practice placement |
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Student portfolio |
A4 A12 |
Avaliaranse todas as actividades individuais ou en grupo que se programaron na planificación e metodoloxía do portafolio. Toda a información relativa á avaliación do portafolio detallarase ao comezo do cuadrimestre. |
20 |
Clinical practice placement |
A22 A131 B28 B29 B30 B35 B36 B37 B38 B39 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C16 C17 |
A avaliación da práctica clínica consistirá nunha avaliación do grao de adquisición por parte do alumnado das competencias a desenvolver neste Prácticum . A cualificación final obterase da recollida dos coñecementos, habilidades e actitudes que o profesorado recollerá nas prácticas supervisadas do seu Servizo.
Terase en conta o cumprimento por parte do alumnado da normativa da UDC, normativa de práctica clínica (CUP) e da materia.
A porcentaxe global de cada Servizo é:
- Quiropodología-Cirurxía (20%)
- Patomecánica-Ortopodología (20%)
É requisito necesario obter al menos unha cualificación de 5/10 na avaliación de ambos servizos para poder aprobar as prácticas clínicas e a asignatura.
Para a avaliación continua das prácticas clínicas teránse en conta os seguintes ítems:
-Co paciente valorarase especialmente a capacidade de expresión e comunicación en todo o proceso de atención clínica, desde a anamnesis ata a prescrición terapéutica
-Coñecemento profesional na toma de decisións de exploración, diagnóstico, racionalización das probas complementarias, diagnóstico e manexo terapéutico
-Habilidade na utilización de instrumental, material e maquinaria para a aplicación, administración e fabricación dos distintos tratamentos.
-Capacidade de iniciativa, traballo, responsabilidade, organización e planificación
-Asistencia, puntualidade, interese e colaboración no traballo.
-Limpeza e vestimenta persoal de prácticas clínicas.
|
40 |
Objective test |
A122 A132 A133 A134 A135 A136 A137 B1 B24 B25 B26 B27 B31 B32 B33 B34 |
Realizarase un exame final individual no que se avaliará calquera das competencias a adquirir detalladas neste programa. Este exame será de carácter teórico-práctico sen esquecer a base da aplicación da teoría á práctica e será elaborado en consenso polo conxunto dos profesores que de cada Servizo da CUP. O tipo e a planificación do exame detallarase polo menos 15 días antes á data de exame.
O exame constará de 2 partes unha correspondente ao Servizo de Quiropodoloxía e Cirurxía e outra correspondente ao Servizo de Patoloxía mecánica e tratamentos físicos e Ortopodolóxicos para superar o exame e a materia será necesario obter unha cualificación de aprobado en cada unha das partes.
Non se permitirá o acceso e realización da proba obxectiva a aquel alumnado que chegue con atraso ao seu inicio e non sexa puntual.
A porcentaxe global de cada apartado de probar obxectiva será: Exame de Quiropodoloxía e Cirurxía (20%); Exame de Patomecánica-Ortopodoloxía (20%) |
40 |
|
Assessment comments |
<!--[if gte mso 9]><xml>
<w:worddocument>
<w:view>Normal</w:view>
<w:zoom>0</w:zoom>
<w:hyphenationzone>21</w:hyphenationzone>
<w:punctuationkerning/>
<w:validateagainstschemas/>
<w:saveifxmlinvalid>false</w:saveifxmlinvalid>
<w:ignoremixedcontent>false</w:ignoremixedcontent>
<w:alwaysshowplaceholdertext>false</w:alwaysshowplaceholdertext>
<w:compatibility>
<w:breakwrappedtables/>
<w:snaptogridincell/>
<w:wraptextwithpunct/>
<w:useasianbreakrules/>
<w:dontgrowautofit/>
</w:compatibility>
<w:browserlevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:browserlevel>
</w:worddocument>
</xml><![endif]--><p class="MsoNormal"> </p><!--[if gte mso 9]><![endif]--><!--[if gte mso 10]>
<style>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}
</style>
<![endif]-->
|
Sources of information |
Basic
|
|
Tendo en conta que todos os contidos teórico-prácticos da titulación son relevantes para o exercicio profesional e, polo mesmo motivo, para as prácticas clínicas, as fontes de información básica e recomendadas por todas e cada unha das materias conforman as fontes de información, consulta e estudo durante a realización das prácticas clínicas comprendidas deste Prácticum. No entanto existen determinadas fontes documentais de gran utilidade para a súa consulta clínica diaria e que concretará o profesorado que supervise as prácticas clínicas dos diferentes servizos da CUP. A modo de exemplo citamos: -Buckup K. Pruebas
clínicas para patología ósea, articular y muscular. 3ª ed.
Barcelona: Elsevier; 2007. -Espinás Boquet J, Vilaseca Canals
J. coordinadores. Guía Terapéutica en Atención Primaria (Basada en la
selección razonada de medicamentos). 4ª ed. Barcelona: Sociedad
Española de Medicina de Familia y Comunitaria; 2010. -Dockery
GL. Cutaneous disorders of the lower extremity. 1ª ed. Philadelphia: Saunders; 1997 -Muñoz Calvo B et al, comité
editorial. Cliniguía,
actualización de diagnóstico y terapéutica. 7ªed. España: EvieScience; 2012. -Straus SE, Scoot Richardson W,
Glasziou P, Haynes RB. Medicina
Basada en la evidencia. 3ªed. Madrid: Elsevier; 2006. -Tixa S. Atlas de anatomía palpatoria: tomo 2 miembro
inferior. 2ª ed. Barcelona: Masson; 2006.
-Villa LF. Coordinación.
Medimecum, guía de terapia farmacológica. 15ª ed. España:
Luis F Villa Alcazar; 2010. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Bases for the Interpretation of Applied Scientific Knowledge /750G02132 | Podiatric Surgery 2/750G02129 | Anatomy General/750G02103 | Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02104 | Dermatology/750G02124 | Biomechanics of the Lower Limb/750G02111 | Podiatric Surgery 1/750G02128 | Biological Basis and Physical Human Movement/750G02106 | General Concepts of Surgery/750G02127 | Bases for the Interpretation of Scientific Knowledge/750G02108 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Advanced Podiatric Surgery /750G02130 | Practicum II/750G02135 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
O Prácticum consiste na aplicación dos coñecementos teóricos adquiridos nas distintas materias da titulación á práctica clínica, garantindo un proceso integral de atención podolóxica ao paciente que inclúa todos os aspectos clínicos, documentais e legais. Por este motivo, todos os contidos teóricos e teórico-prácticos da titulación impartidas ata o 2o cuadrimestre do 4o curso de grao, así como os que se imparten simultaneamente no 2o cuadrimestre do 4o curso de grao, son relevantes para a práctica clínica e de obrigado cumprimento feito que debe ter en conta o alumno que curse a materia Practicum 3, de xeito que o seu coñecemento e actualización será imprescindible para poder desenvolver prácticas clínicas e garantir a adquisición de competencias, formando parte da avaliación continua e final da práctica clínica.
Para contribuir a conseguir una entorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación ambiental e social saudables e sostibles” do “Plan de Acción Campus Verde Ferrol”:
- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle en formato dixital sen necesidade de imprimirlos. - No caso de realizarse en papel: non se utilizarán plásticos, e imprimirase a dobre cara.
- Debe realizarse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural, tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade no comportamento persoal e profesional. - Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimente dificultades para acadar un acceso adecuado, igualitario e beneficioso á vida universitaria. - Co fin de facilitar a conciliación familiar do profesorado de Practicum 3, aquel profesorado que así o considere, poderá acordar co alumnado correspondente en cada quenda a modificación da hora de inicio e finalización da práctica, comunicándoo ao persoal da CUP.
- Na realización dos traballos sobre o tema, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído o obtido a través de Internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, a autorización do seu autor, cualificarase con suspenso (0,0). ) na actividade. Todo isto sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias que puidesen derivarse tras o procedemento correspondente.
"Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas."
|
|