Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A85 |
CE21 - Coñecer os instrumentos de análise biomecánico e a biomecánica da marcha humana e obter a capacidade de análise da marcha |
A103 |
CE39 - Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico de acordo aos obxectivos terapéuticos |
A104 |
CE40 - Desenvolver a habilidade e destreza no uso do instrumental, material e maquinaria empregados para a confección e aplicación de tratamentos ortopodolóxicos identificando os riscos derivados da actividade e implementando as medidas de seguridade necesarias |
A106 |
CE42 -Obter os coñecementos e capacidade para deseñar, obter e aplicar as orteses plantares, ortesis dixitais, próteses e férulas mediante o uso de diferentes técnicas e materiais |
A108 |
CE44 - Coñecer e diferenciar as propiedades dos materiais utilizados na confección ortoprotésica |
A109 |
CE45 -Coñecer e aplicar as técnicas de obtención de moldes do segmento pé-perna |
B23 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B28 |
CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría |
B32 |
CG05 - Colaborar cos profesionais sanitarios especificamente formados na materia, na adaptación e uso de prótese e axudas técnicas necesarias, segundo as condicións físicas, psicolóxicas e sociais dos doentes |
B35 |
CG08 - Adquirir habilidades de traballo nas contornas educativo e investigador, asistencial-sanitario, así como en equipos uniprofesionais e multiprofesionais. Asesorar na elaboración e execución de políticas de atención e educación sobre temas relacionados coa prevención e asistencia podolóxica |
B39 |
CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares |
C11 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C13 |
CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C15 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os sistemas de cartografía 3D e análise de presión para o diagnóstico da patoloxía podolóxica. |
A85 A103 A109
|
B23 B28 B35
|
C11 C13 C15
|
Coñecer e aplicar tecnoloxías de impresión 3D no deseño e fabricación de ortopróteses de aplicación terapéutica en podoloxía. |
A104 A106
|
B32 B39
|
C11 C15
|
Coñecer as características técnicas e a aplicación dos biomateriais e outros materiais actuais no deseño e fabricación de ortopróteses. |
A108
|
B32 B35 B39
|
C15
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Sistemas de mapeado 3D |
|
Análise de presión para o diagnóstico da patoloxía podoloxía |
|
Tecnoloxías de impresión 3D no deseño de ortoprótese. |
|
Fabricación de ortopróteses de aplicación terapéutica en podoloxía. |
|
Técnicas e aplicación de biomateriais e outros materiais actuais no deseño de ortopróteses. |
|
Propiedades físicas e reolóxicas dos materiais ortoprotésicos. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A85 A106 A108 A109 B23 B28 C13 |
21 |
0 |
21 |
Seminario |
A103 A104 B35 B39 C11 |
7 |
0 |
7 |
Prácticas de laboratorio |
A104 A106 A109 B32 C15 |
14 |
0 |
14 |
Traballos tutelados |
A106 A108 B23 B28 |
0 |
106 |
106 |
Proba mixta |
A85 A103 A104 A106 A108 A109 B28 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Realizaranse exposicións de contidos teórico-prácticos polo profesorado da materia, fomentando a interacción entre o profesor e o alumnado. A asistencia a clase non é obrigatoria pero recoméndase adquirir os coñecementos necesarios para poder superar a materia. |
Seminario |
As actividades teórico-prácticas realizaranse en grupo con interacción e participación do alumnado neles. A asistencia a clase non é obrigatoria pero recoméndase poder adquirir os coñecementos necesarios para poder superar a materia. |
Prácticas de laboratorio |
As prácticas realizaranse en grupo en relación cos temas tratados na sesión maxistral. Para superar este apartado, o alumno deberá realizar un proxecto relacionado coa cartografía e/ou impresión 3D. A asistencia ás prácticas é obrigatoria. |
Traballos tutelados |
O alumnado desenvolverá un caso clínico a partir do que terán que realizar o deseño e tratamento ortopédico mediante impresión 3D. Os requisitos do posto de traballo detallaranse ao longo do curso. |
Proba mixta |
Proba tipo test de entre 40-80 preguntas tipo test en relación cos contidos teórico-prácticos impartidos na materia. Para facer unha media co resto das cualificacións, o alumno deberá ter acadado unha nota mínima de 4 sobre 10 neste apartado. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O alumnado poderá contactar co profesorado a través da plataforma virtual, a través do correo electrónico ou por calquera outro medio para resolver as dúbidas que poidan ter. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A106 A108 B23 B28 |
O alumnado desenvolverá un caso clínico a partir do que terán que realizar o deseño e tratamento ortopédico mediante impresión 3D. Os requisitos do traballo detallaranse ao longo do curso.Os alumnos elaborarán un caso clínico a partir do que deberá deseñar e tratamento ortopédico mediante impresión 3D. Os requisitos do posto de traballo detallaranse ao longo do curso. |
40 |
Prácticas de laboratorio |
A104 A106 A109 B32 C15 |
O alumno deberá realizar unha tarefa consistente en mapeo e/ou impresión 3D, demostrando que adquiriu as competencias deste apartado. |
20 |
Proba mixta |
A85 A103 A104 A106 A108 A109 B28 |
Proba de opción múltiple de entre 40 e 80 preguntas de opción múltiple con 4 opcións de resposta onde só unha é correcta. Cada pregunta non superada restará un 33,3% do valor dunha pregunta correcta.
Para facer unha media co resto das cualificacións, o alumno deberá ter acadado unha nota mínima de 4 sobre 10 neste apartado. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para o correcto desenvolvemento desta materia será necesario que o alumno traia o seu ordenador portátil á aula. Para superar a materia é imprescindible a asistencia ás prácticas, ter acadado unha cualificación igual ou superior na proba mixta de 4 sobre 10 e que a media de todos os apartados sexa igual ou superior á metade da avaliación total. No caso de non acadar a nota mínima na proba mixta, a materia non está superada, e adxudicarase a nota proporcional desta proba non superada na avaliación final e deberá recuperarse a parte suspensa na seguinte convocatoria de avaliación. Non se recuperarán prácticas que non fosen debidamente xustificadas segundo a normativa académica. A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, dará lugar directamente á cualificación de suspensión na convocatoria na que se incorra: o alumno será cualificada con "suspensión" (nota numérico 0) na convocatoria correspondente do curso académico. . , se o delito se comete na primeira oportunidade ou na segunda. Para iso, modificarase a súa valoración no informe de primeira oportunidade, se é necesario. Calquera falta de disciplina ou comportamento será motivo de expulsión da aula e suporá un suspenso na materia cunha nota numérica de 0.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía específica do membro inferior [extinguida]/750G02002 | Prácticum I/750G02134 | Ortopodoloxía II/750G02116 | Ortopodoloxía Clínica/750G02118 | Biomecánica do Membro Inferior/750G02111 | Bases Biolóxicas e Físicas do Movemento Humano/750G02106 | Ortopodoloxía I/750G02115 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
MATERIAL DOCENTE. Tanto o material empregado na aula, como o dispoñible no campus Virtual e TEAMS da materia está protexido pola Lei de Propiedade Intelectual (Real Decreto Lexislativo 1/1996, do 12 de abril, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Propiedade Intelectual), e ponse ao dispor dos estudantes matriculados na materia, exclusivamente para o seu uso persoal. Calquera extracción destes materiais para poñelos ao dispor de terceiros por calquera outro medio (fotocopiadoras, correo electrónico, páxinas web etc.)/ etc.), é un acto ilícito que conlevará as medidas legais e disciplinarias pertinentes, considerándose unha falta grave ou moi grave de acordo co Regulamento Disciplinar do Estudantado da Universidade da Coruña e unha infracción grave ou moi grave da Lei de Propiedade Intelectual. PERSPECTIVA DE XÉNERO: Segundo se recolle nas distintas normativas deaplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva dexénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía deautores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos ealumnas...) -Traballarase para identificar e modificarprexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos efomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situaciónsde discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas paracorrixilas." OBXECTIVOS DE DESENVOLVEMENTO SUSTENTABLE: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": - A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de realizarse en papel: non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.
- Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
PLAXIO: Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento. |
|