Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Asesorar ás PYMES no campo sociolaboral. |
A2 |
Xestionar todas as cuestións relativas ao ámbito das relacións laborais. |
A3 |
Identificar os distintos tipos de empresas e sociedades incluídas as de economía social e os seus rexímenes xurídicos. |
A8 |
Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal. |
A9 |
Tomar decisións e buscar solucións consensuadas a problemas complexos relativos á situación socio-laboral da empresa. |
A10 |
Seleccionar as opcións estratéxicas de Recursos Humanos máis acomodadas á contorna multidisciplinar da empresa. |
A11 |
Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar. |
A12 |
Xestionar os procesos de negociación entre as partes da relación laboral co fin de acadar consensos e acordos. |
A13 |
Coñecer as medidas de solución de conflitos ao alcance de traballadores e empresarios e resolver cales resultan axeitadas en diferentes situacións. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Adquirir un coñecemento amplo das institucións básicas do ámbito socio-laboral especialmente do Dereito do Traballo e da Seguridade Social. |
B7 |
Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral. |
B8 |
Saber recoñecer os aspectos económicos da Seguridade Social e das Relacións Laborais. |
B9 |
Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións. |
B10 |
Adquirir os coñecementos necesarios nos campos laboral, tributario e de Seguridade Social para prestar servizos de asesoría socio-laboral. |
B13 |
Coñecer os dereitos e obrigas dos traballadores e as distintas formas de extinción do contrato de traballo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
|
AJ1 AJ2 AJ8 AJ9 AJ10 AJ11 AJ12
|
|
|
|
AJ2
|
|
|
|
AJ3
|
|
|
|
AJ8
|
|
|
|
AJ9
|
|
|
|
AJ10
|
|
|
|
AJ11
|
|
|
|
AJ12
|
|
|
|
AJ13
|
|
|
|
|
BJ2
|
|
|
|
BJ3
|
|
|
|
BJ4
|
|
|
|
BJ5
|
|
|
|
|
CC3
|
|
|
|
CC4
|
|
|
|
CC5
|
|
|
BJ6 BJ7 BJ8 BJ9 BJ10 BJ13
|
CC7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. O contrato de traballo. |
I) Concepto.
II) Diferencias con outros contratos.
III) Modalidades. |
II. La mobilidade dentro do contrato de traballo: |
1) A mobilidade funcional. Concepto e tipos.
2) A mobilidad xeográfica. Concepto e tipos. Normas reguladoras. A mobilidade xeográfica vinculada ás necesidades de funcionamento da empresa. |
III. La modificación substancial de condicións de traballo. |
Concepto.
Modificacións substancial, individual e colectiva.
Procedemento.
Efectos.
|
IV. Suspensión do contrato e reducións de xornada por causas económicas, técnicas, organizativas ou de produción. |
Concepto.Causas.
Procedemento e efectos.
A suspensión por forza maior.
|
IV. Despedimento colectivo e despedimento obxectivo por causas económicas, técnicas, organizativas ou de produción. |
Concepto e causas.
Procedemento.
Efectos.
Unha referencia á extinción do contrato por forza maior. |
V. Especial impacto da crise económica na empresa, |
I) Crise de empresa e salario. O descolgamento salarial.
II) Relacións laborais en situacións de concurso.
As especialidades da modificación, suspensión e extinción dos contratos de traballo nas empresas concursadas.
A suspensión ou extinción dos contratos de traballo de alta dirección.
|
V. O despedemento disciplinario. |
I) Causas.
II) Procedemento.
III) Efectos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Directed discussion |
A2 A3 A9 A10 B3 B4 C4 |
4 |
6 |
10 |
Objective test |
A1 A2 A3 A8 A9 A10 A13 B2 B3 B6 B10 B13 |
2 |
4 |
6 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A9 A10 A11 A12 B2 B3 B5 B7 B8 B9 C3 C7 |
32 |
0 |
32 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A8 A13 B2 B6 B10 B13 C5 |
10 |
15 |
25 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Directed discussion |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Directed discussion |
Guest lecture / keynote speech |
Objective test |
|
Description |
Las actuaciones del profesor, tanto en discusiones como en estudio de casos concretos, se orientan a que sea el alumno quien, valorando los pros y contras que se planteen, ofrezca la solución más conveniente. El alumno tendrá que aprender a optar y decidir, conociendo todas las posibilidades y consecuencias de cada una de esas alternativas. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A3 A9 A10 A11 A12 B2 B3 B5 B7 B8 B9 C3 C7 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
80 |
Directed discussion |
A2 A3 A9 A10 B3 B4 C4 |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
5 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A8 A13 B2 B6 B10 B13 C5 |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
5 |
Objective test |
A1 A2 A3 A8 A9 A10 A13 B2 B3 B6 B10 B13 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
10 |
|
Assessment comments |
Las competencias adquiridas por el alumno se evaluarán a través de su participación en las sesiones conjuntas, de la elaboración y exposición del trabajo asignado por el profesor y de su respuesta a los supuestos planteados en clase. El sistema de evaluación para la 2ª
oportunidad es el mismo. El sistema de evaluación para estudiantes con dedicación a tiempo
parcial y dispensa académica de exención de asistencia es el mismo. La realización fraudulenta de las pruebas o actividades de evaluación
implicará directamente la calificación de suspenso '0' en la materia en la
convocatoria correspondiente, invalidando así cualquier calificación obtenida
en todas las actividades de evaluación de cara a la convocatoria
extraordinaria. La realización fraudulenta de las pruebas o actividades de evaluación implicará directamente la calificación de suspenso '0' en la materia en la convocatoria correspondiente, invalidando así cualquier calificación obtenida en todas las actividades de evaluación de cara a la convocatoria extraordinaria. Según recoge la normativa vigente para la docencia universitaria, se incorpora la perspectiva de sexo en esta materia.
Se trabajará para identificar y modificar prejuicios y actitudes sexistas y se razonará para modificalos y fomentar valores de respeto e igualdad.
Se detectarán situaciones de discriminación por razón de sexo, proponiéndose, en su caso, acciones y medidas orientadas a su corrección.
|
Sources of information |
Basic
|
MARTINEZ GIRON JESUS,ARUFE VARELA ALBERTO,CARRIL VAZQUEZ XOSE (Última edición). Derecho del Trabajo . Netbiblo
BAYLOS GRAU, A. (Última edición). Derecho del Trabajo: modelo para armar . Trotta
TÁRRAGHA POVEDA, J (Úlltima edición). El contrato de trabajo fijo-discontínuo: un estudio jurisprudencial. Bomarzo
GORELLI HERNÁNDEZ Y OTROS (2004). El despido: anáilisis y aplicación práctica.. Técnos
MONREAL BRINGSVAERD, E (2005). La jornada de trabajo: ley y convenio colectivo.. CES
BARRENECHEA Y OTROS (Última edición). Los contratos de trabajo más utilizados en la empresa: modelos con comentario.. Deusto
VARIOS (2005). Salario y tiempo de trabajo en el Estatuto de los Trabajadores (de 1980 a 2005). CEF |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Es fundamental la asistencia a las sesiones magistrales y a los diferentes debates o discusiones que se planteen. Es conveniente, para el supuesto de que se formulen por el profesor casos concretos, tanto para estudiarlos en clase como fuere de ella, que los alumnos los resuelvan en grupo, a fin de provocar un intercambio de conocimientos y opiniones personales. |
|