Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A14 |
Adquirir as habilidades necesarias para poñer en funcionamento un Servizo de Prevención Propio ou Alleo e xestionalo. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B6 |
Adquirir un coñecemento amplo das institucións básicas do ámbito socio-laboral especialmente do Dereito do Traballo e da Seguridade Social. |
B7 |
Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral. |
B9 |
Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións. |
B10 |
Adquirir os coñecementos necesarios nos campos laboral, tributario e de Seguridade Social para prestar servizos de asesoría socio-laboral. |
B11 |
Planificar e organizar a prevención dos riscos laborais nas empresas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
|
AJ14
|
|
|
|
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ6 BJ7 BJ9 BJ10 BJ11
|
|
|
|
|
CC1 CC3 CC4 CC6 CC7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducción. Conceptos básicos na prevención de riscos laborais. |
1.1. O traballo.
1.2. A saúde
1.3. Danos á saúde producidos polo traballo
1.4. Condicións de traballo
1.5. Factores de risco
1.6. Prevención de Riscos Laborais
|
2. Marco normativo da Prevención de Riscos Laborais |
2.1. Normativa europea
2.2. Ley de prevención de Riscos Laborais
2.3. Regulamento dos servicios de prevención
2.4.Lexislación Laboral e Industrial. Regulamentos específicos.
2.5. Guías técnicas do INSHT, Notas Técnicas Preventivas, outras normas nacionais/internacionais.
|
3.Organización do Sistema Obrigatorio de Prevención. Plan de Prevención. |
3.1. Introducción
3.2. Política de seguridade e saúde: Marco normativo, contido, difusión.
3.3 Obxectivos do sistema de seguridade e saúde
3.4. Organización dos recursos
3.4.1. Modalidades organizativas
3.4.2. Representación dos traballadores
3.4.3. Outros departamentos implicados
3.4.4. Organismos externos
3.5. Funcións e responsabilidades en prevención: Dirección , mandos intermedios, traballadores...
|
4. Procedementos do Sistema de Xestión da Prevención. Parte I |
4.1. Avaliación de riscos e Planificación da actividade preventiva
4.1.1. E.R. relacionados coa seguridade.
4.1.2. E.R. relacionados co medioambiente de traballo
4.1.3. E.R. Ergonómicas y E.R.Psicosociais.
4.2. Seguemento e control das medidas preventivas
4.3. Verificación da eficacia das medidas preventivas |
5. Procedementos do Sistema de Xestión da Prevención. Parte II |
5.1. Información
5.2. Formación
5.3.Protección á maternidade
5.4. Traballadores especialmente sensibles
5.5. Vixiancia da Saúde
|
6. Procedementos do Sistema de Xestión da Prevención. Parte III |
6.1. Notificación oficial de accidentes. Investigación de Accidentes
6.2. Medidas de Emerxencia. Implantación.
6.3. Coordinación de Actividades Empresariais
6.4. Compras de Equipos, materiais e productos.
6.5. Xestión documental
6.6. Identificación e avaliación do cumprimento legal
6.7. Auditoría Legal
|
7. Sistemas de Xestión Voluntarios |
7.1. Introducción aos Sistemas de Xestión Voluntarios
7.2. Implantación dun Sistema de Xestión Voluntario.
7.3. Auditoría dun Sistema de Xestión Voluntario.
7.4. Outros tipos de certificacións, adhesiones e compromisos relacionados cós Sistemas de Xestión de Riscos Laborais
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A14 B1 B2 B3 B6 C1 C4 C6 C7 |
30 |
0 |
30 |
Case study |
A14 B1 B2 B3 C1 C3 |
15 |
0 |
15 |
Seminar |
A14 B1 B2 B3 C3 C7 |
20 |
0 |
20 |
Short answer questions |
A14 B1 B3 C1 C3 C4 |
3 |
0 |
3 |
Introductory activities |
A14 B1 B2 B3 C1 C3 C6 |
5 |
0 |
5 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Presentaciones con medios informáticos y preguntas a los estudiantes |
Case study |
Estudio y valoración de casos y análisis de situaciones |
Seminar |
tutorias en grupos reducidos |
Short answer questions |
Examen de preguntas cortas |
Introductory activities |
Actividades de presentación y toma de contacto con la asignatura y sus métodos |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Case study |
Seminar |
|
Description |
Turnos de preguntas a los estudiantes
Discusión y comentarios de casos y análisis de situaciones: presentaciones por los estudiantes
Tutorias en grupos reducidos con intervenciones de los estudiantes |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A14 B1 B2 B3 C1 C3 |
Presentación por los estudiantes de casos prácticos se puntúa con 20 y la elaboración de un plan de prevención con 50 |
50 |
Seminar |
A14 B1 B2 B3 C3 C7 |
Intervenciones y respuestas de los estudiantes |
10 |
Short answer questions |
A14 B1 B3 C1 C3 C4 |
Examen de preguntas cortas |
40 |
|
Assessment comments |
O sistema de avaliación para a 2ª
oportunidade é o mesmo. O sistema de avaliación para estudantes con dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia é o mesmo. A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación implicará directamente a cualificación de “suspenso” (nota numérica
0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da
falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto,
procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade,
se fose necesario.
|
Sources of information |
Basic
|
Cortes Diaz, J.M. (2004). Tecnicas de Prevención de Riesgos Laborales. . Madrid, Ed. Tebar
Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el TRabajo (INSHT) (). Guias técnicas. pagina web del Instituto
Mateo Floria, P. y Gonzalez Maestre, D. (2008). Prevención de Riesgos Laborales: Casos Prácticos. Madrid, Artegraf |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable
e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e
sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus
Ferrol": 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta
materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2.
Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse
impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión
de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de
impactos negativos sobre o medio natural 3.- Débese ter en conta a importancia
dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos
comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas
normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a
perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase
bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase
de alumnos e alumnas…) 5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos
e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar
valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de
discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para
corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|