Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A8 |
Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal. |
A9 |
Tomar decisións e buscar solucións consensuadas a problemas complexos relativos á situación socio-laboral da empresa. |
A10 |
Seleccionar as opcións estratéxicas de Recursos Humanos máis acomodadas á contorna multidisciplinar da empresa. |
A11 |
Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral. |
B9 |
Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións. |
B12 |
Seleccionar e confeccionar os contratos de traballo adecuados a cada situación laboral. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecementos da capacidade das persoas como fonte potencial de vantaxes competitivas para as empresas. |
AJ8 AJ9 AJ10 AJ11
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ12
|
CC1 CC4
|
Comprensión, dende unha perspectiva estratéxica, da dirección de persoas nas empresas. |
AJ10
|
BJ2 BJ3 BJ4
|
CC4
|
Análise da consistencia interna e externa da estratexia relativa ás persoas. |
AJ10
|
BJ2 BJ3 BJ4 BJ7 BJ9
|
CC4
|
Capacidades para formular e implantar estratexias relativas ás persoas que axuden ás empresas a obter unha vantaxe competitiva sostible. |
AJ10
|
BJ2 BJ3 BJ4 BJ7 BJ9
|
CC4
|
Conciencia das repercusións das decisións no ámbito do persoal sobre os participantes individuais e a sociedade. |
AJ10
|
BJ2 BJ3 BJ4 BJ7 BJ9
|
CC4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. A xestión das persoas |
1. A xestión estratéxica das persoas
2. Creación de valor a través das persoas
3. Variables da xestión estratéxica das persoas |
Tema 2. Modelos de dirección |
1. Modelos de dirección tradicionais
2. Novos modelos de dirección
3. Implicacións dos novos modelos de dirección |
Tema 3. A xestión dos riscos psicosociais |
1. Estrés
2. Burnout
3. Mobbing |
Tema 4. A xestión de persoas na práctica |
Conferencias de ponentes externos relevantes no ámbito da xestión de persoas. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Objective test |
A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 |
2 |
16 |
18 |
Problem solving |
A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 |
10 |
20 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 |
9 |
18 |
27 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Objective test |
|
Problem solving |
|
Guest lecture / keynote speech |
Presentación e explicación por parte do profesor dos temas incluídos no programa con apoio das TIC. As presentacións realizaranse fomentando a participación do alumnado, facendo que este adopte un papel protagonista no proceso de ensinanza-aprendizaxe. Ademais, profesionais do mundo da empresa impartirán conferencias para acercar ó alumnado o máximo posible á realidade empresarial. |
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 |
Participación nas actividades desenvolvidas no aula tanto nas clases teóricas como prácticas (40% da cualificación) |
40 |
Objective test |
A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 |
Exame de coñecementos (60% da cualificación) |
60 |
|
Assessment comments |
A avaliación continua terá en conta a participación nas clases teóricas, así como todas as actividades desenvolvidas polo alumnado nas clases teóricas ou prácticas. Avaliación continua: 40% da cualificación. A avaliación dos coñecementos teóricos realizarase mediante un exame. Exame: 60% da cualificación. Para poder sumar a y b é necesario que o alumnado obteña como mínimo un 4 sobre 10 no exame teórico. A nota agregada deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para poder superar a materia. O sistema de avaliación para a 2ª
oportunidade é o mesmo. O sistema de avaliación para estudantes con
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia é o
mesmo. A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación implicará directamente a cualificación de “suspenso” (nota numérica
0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da
falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto,
procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade,
se fose necesario.
|
Sources of information |
Basic
|
|
|
Complementary
|
|
Gómez-Mejía, L..; Balkin, D.; Cardy, R. (2008) “Gestión de recursos humanos” Pearson-Prentice Hall, 5º edición.
Chiavenato, I (2007)”Administración de recursos humanos: el capital humano de las organizaciones” McGraw Hill.
De la Calle Durán, M.C., Ortiz de Urbina Criado, M (2004). “Fundamentos de recursos humanos”. Pearson Educación, Madrid.
Albizu, E.; Landeta, J. (coord.) (2001) "Dirección estratégica de los recursos humanos: teoría y práctica" Pirámide.
Bonache, J.; Cabrera, Á. (2006) "Dirección de personas: evidencias y perspectivas para el siglo XXI " Prentice Hall.
Dolan, S.; Valle, R. (2007) "La gestión de los recursos humanos: como atraer, retener y desarrollar con éxito el capital humano en tiempos de transformación " McGraw-Hill.
Sastre, M.Á.; Aguilar, E.Mª (2003) "Dirección de recursos humanos. Un enfoque estratégico" McGraw-Hill.
Valle, R.J. (coord.) (2004) "La gestión estratégica de los recursos humanos" Pearson Educación.
García-Tenorio, J.; Sabater, R. (Coordinadores) (2004) "Fundamentos de dirección y gestión de recursos humanos" Thomson. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable
e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e
sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus
Ferrol": 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta
materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2.
Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse
impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión
de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de
impactos negativos sobre o medio natural 3.- Débese ter en conta a importancia
dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos
comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas
normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a
perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase
bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase
de alumnos e alumnas…) 5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos
e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar
valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de
discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para
corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|