Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Dirección e Xestión de RRHH I Código 760G01015
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Profesorado
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A4
A18
A34
B8
C4
C6
A21
A22
A23
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B9
B12
B13
B14
B15
B17
C1
C8
A4
A5
A10
A15
A23
B6
B10
B16
C5
C7
A21
B9
B12
B16
C1

Contidos
Temas Subtemas
Marco histórico dos Dptos de RRHH e funcións
Evolución histórica dos Dptos de RRHH e das suas funcións
Marco histórico filosófico da evolución dos RRHH
A importancia actual dos RRHH na empresa
Interacción entre persoa e organización O liderado: concepto compoñentes e teorías.
Técnicas e instrumentos básicos para programar a Xestión de RRHH A análise do posto de traballo: fins e importancia, relacións e influencias.
Cuestións clave na análise de postos de traballo: diseño do posto de traballo e análisise do mesmo; recopilación de información e métodos para a recopilación da mesma; descripción e especificación do posto de traballo.
Evaluación de postos de traballo: sistemas non cuantitativos: xerarquización, clasificación
sistemas cuantitativos: puntuación de factores, comparación de factores
Modelos de Dirección de Recursos Humans Dirección por obxectivos
Dirección por competencias

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Saídas de campo A22 A23 A26 B1 B5 B9 B17 C5 12 36 48
Aprendizaxe colaborativa A4 6 6 12
Proba de ensaio A4 A5 A10 A18 A21 A22 A23 A26 B1 B8 C8 C7 35 35 70
 
Atención personalizada 20 0 20
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Saídas de campo Investigación nunha empresa real, recollida de datos para posterior análise e avaliación de postos
Aprendizaxe colaborativa Traballo en grupos para diversas seccións da presentación.
Proba de ensaio Proba de exame de resposta longa.

Atención personalizada
Metodoloxías
Saídas de campo
Descrición
Recoméndase a atención personalizada mediante tutorías porque cada traballo é diferente. Ao efectuarse nunha empresa real, cada traballo presentará postos distintos en organizacións e Instituciones con diversas estructuras, o cal implica un seguimiento de cada grupo para cada caso.

As aplicacións da información anterior comparten a mesma característica, xa que os casos básanse nas informacións anteriores: valoracións de postos concretos e perfís de competencias adaptados. Sendo todos diferentes entre sí.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de ensaio A4 A5 A10 A18 A21 A22 A23 A26 B1 B8 C8 C7 Examen de resposta longa que pode ser teórico ou teórico- práctico. 85
Saídas de campo A22 A23 A26 B1 B5 B9 B17 C5 Recollida de datos e presentación organizada da información obtida. 15
 
Observacións avaliación

Criterios de avaliación para ambas oportunidades:

Para aprobar a materia é necesario obter unha avaliación favorable previa nos traballos prácticos. As prácticas son obligatorias e deberán ser aptas para poder presentarse ao exame, de non ser así non poderá pasarse á seguinte fase de avaliación, aparecendo na nota global a puntuación das prácticas.

Os traballos teñen unha avaliación cualitativa e continua. As prácticas son a forma de aprender a materia e non teñen outra cualificación que a de Non Apto para a presentación ao exame; Apto A+ , Apto A,  Apto B ou Apto C pasa a exame sen puntuación. 

Todos os traballos son grupais para desenvolver a competencia de traballo en equipo. Os estudantes con dispensa académica tamén deben formar parte dalgún grupo, mesmo con maior motivo que os asistentes, dado que isto manteraos ao día e aumentará as súas oportunidades de comprender os traballos e realizar consultas a tempo. A dispensa é de presencialidade, pero o nivel de exixencia en canto a coñecementos, habilidades e competencias será o mesmo que o dos alumnos asistentes. Sendo os criterios de avaliación os mesmos.

Unha vez aprobados os traballos serán válidos para todas as convocatorias do curso académico, pero non se gardarán para o curso seguinte.

É necesario ter unha NOTA MINIMA global de 5 puntos para superar a materia e máis de 4,5 puntos no exame para engadir nota dos traballos. É dicir, non se supera a materia obtendo 3,5 ou 4 puntos no exame aínda que se outorgara a máxima cualificación ás prácticas. Nese caso, a puntuación será a nota de exame, por non superar o mínimo de corte (4,5).

Os alumnos que non realizasen o exame terían a nota correspondente ás prácticas cando se entregaron:

1,5 punto quen obtivese (A +)

1 obtendo (A)

0,5 quen superase practícalas no limite: (B)

0,2 quen non supere as prácticas. (NA)

NP quen non entregou os traballos prácticos ou exame..

Os traballos poden modificarse ata a data de entrega e só terán unha corrección formal. 

Os traballos Non Aptos deberán realizar as correccións oportunas e entregarse 14 días antes da segunda oportunidade.

Os CRITERIOS para a avaliación das prácticas son, por esta orde:

1) entregar todos os puntos que se piden no exercicio e presentalo.

2) seguimento adecuado do proceso.

3) resolución correcta.

4)Valorase a claridade e concreción, o acerto na elección de métodos de traballo, a amplitude, profundidade en cada punto.

SEGUNDA OPORTUNIDADE:

A primeira e segunda oportuniddes estarán suxeitas aos mesmos criterios: os alumnos deberán superar, antes da data de exame, todas as actividades prácticas da materia. En caso de superar a parte práctica pero non o exame, as cualificacións numéricas das prácticas mantéñense para a oportunidade de xullo.

2. Oportunidade avanzada: Na oportunidade avanzada de decembro aplicóuse un criterio de avaliación diferente á primeira e segunda oportunidade. A calificación promedio nesta oportunidade será a calificación do exame final (100%).

Un comportamento fraudulento (trampas nos exames, plaxio en traballos, etc.) nalgunha das seccións sometidas a avaliación dará como resultado a cualificación de "Suspenso (0)" na avaliación final. O profesorado pode sancionar este tipo de comportamentos en futuras convocatorias con ata -1 punto da nota global da materia.


Fontes de información
Bibliografía básica Fernández- Díaz (2004). Análisis y descripción de puestos de trabajo: teoría, métodos y ejercicios. Díaz de Santos
Goleman, D. (2018). Cómo ser un líder. Ediciones B
AAVV (Albizy y Landeta coords) (2016). Dirección estratégica de RRHH. Pirámide
Goleman, D. (2012). El líder resonante crea más. de Bolsillo
Goleman, D. (2000). Espíritu creativo. Javier Vergara
Goleman, D. (2013). Focus. Kairós
Goleman, D. (2009). Inteligencia ecológica. Kairós
Goleman, D. (1997). Inteligencia emocional. Kairós
Goleman y Chernys (2013). Inteligencia Emocional en el trabajo. Kairós
Goleman, D. (2018). Inteligencia Emocional en la empresa. Conecta
Goleman, D. (2006). Inteligencia social. Kairós
Dolan, Valle y López (2014). La gestión de personas y del talento. Mc Graw Hill
Goleman, D. (2003). La práctica de la Inteligencia Emocional. Kairós
Fernández, G. (coord) (2005). Las competencias: clave para una gestión integrada de los RRHH. Deusto
Goleman, D. (2013). Liderazgo: el poder de la Inteligencia Emocional. B. Grupo Zeta

PARA EL SEMINARIO:
No es preciso leerse todos los libros de Inteligencia Emocional. Cada grupo elegirá uno para trabajar con él en el seminario. El grupo repartirá el trabajo como estime oportuno. En la presentación del curso se especificará el trabajo del seminario.

El resto de la bibliografía es optativa y se ofrece como referencia de consulta. Ninguno de los libros contiene la totalidad del temario, algunos son bastante monográficos, como el de descripción de puestos de trabajo, y otros incluyen varios temas. Pueden usarse para ampliar los temas impartidos en las clases, especialmente para los asistentes al curso. Quienes presenten justificación para no asistir tendrán acceso a los power points colgados en moodle, que son resúmenes de los temas que, en caso necesario, pueden ampliar con la bibliografía. Pero no es imprescindible y se ponen como referencias o por si alguien quiere ampliar una parte concreta, por ejemplo, cuando realiza un trabajo.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Dereito do Traballo I/760G01011
Socioloxía do Traballo/760G01017

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Técnicas de Investigación Social/760G01020
Dirección Estratéxica/760G01030
Habilidades e Técnicas da Comunicación Empresarial/760G01039

Materias que continúan o temario
Traballo Fin de Grao/760G01034
Prácticas Externas/760G01047

Observacións

Se recomienda formar lo antes posible grupos de trabajo (entre 3 y 4 personas)



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías