Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Prevención e Xestión de Riscos Laborais II Código 760G01024
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Fernandez Feal, Maria Mercedes del Coro
Correo electrónico
coro.ffeal@udc.es
Profesorado
Fernandez Feal, Maria Mercedes del Coro
Correo electrónico
coro.ffeal@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo principal é proporcionar ao estudante unha visión das condicións de traballo e a súa incidencia na seguridade e saúde dos traballadores. Proporcionarase formación nas diferentes tecnicas de hixiene industrial, ergonomia e psicosociologia aplicada para combater os riscos laborais e no coñecemento do marco normativo español en materia de prevención de riscos. Asímismo proporcionarase formación para saber organizar e xestionar a prevencion de riscos dentro da empresa.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Marco normativo regulador das relacións laborais. A1
Marco normativo regulador de la Seguridad Social y de la protección social complementaria A2
Salud laboral y prevención de riesgos laborales A3
Políticas sociolaborales A5
Seleccionar y gestionar información y documentación laboral A14
Planificación e deseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais. A22
Aplicar los conocimientos a la práctica A31
Resolución de problemas B1
Capacidad de análisis y síntesis B2
Capacidad de organización y planificación B3
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional B6
Trabajo en equipos B9
Motivación para la calidad B12
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida C7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Marco xurídico da xestión da prevención - Servizos de prevención
- Consulta e participación dos traballadores
- Regulamento dos servizos de prevención
Tema 2: Hixiene industrial I - A relación medio ambiente-saúde e a hixiene industrial
- A enfermidade profesional: Definición, requisitos e clasificación
- Relación entre enfermidade profesional e accidente de traballo
- Factores determinantes da enfermidade profesional
- Tipos de contaminantes: físicos, químicos e biolóxicos
- Vías de entrada e efectos dos contaminantes
- Actuación da Hixiene industrial: as súas fases
Tema 3: Hixiene industrial II - Hixiene teórica: definición e funcións
- Criterios de valoración do risco hixiénico
- Utilización práctica da avaliación
- Intoxicacións
- Hixiene operativa
- Etiquetado de substancias químicas
- Contaminantes biolóxicos
Tema 4: Hixiene industrial III - Contaminantes físicos: visión xeral
- Ruído e vibracións: Regulamento sobre o ruído
- Calor e tensión térmica
- Radiacións ionizantes e non ionizantes
Tema 5: Risco de incendio - Risco de incendio
Tema 6: Ergonomía e Psicosocioloxía - Concepto e obxectivos da Ergonomía
- Desenvolvemento normativo
- Contido e características da Ergonomía
- Partes da Ergonomía: Ergonomía xeométrica, ambiental e temporal
- Psicosocioloxía
Tema 7: O lugar e a superficie de traballo - O lugar e a superficie de traballo
Tema 8: Actividades específicas do sistema de xestión - Documentación
- Manual de procedementos
- Rexistros e arquivos
- Control das actuacións: Auditorías

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A3 30 60 90
Aprendizaxe colaborativa A2 A3 B2 B3 B9 15 11 26
Obradoiro A3 A14 A22 A31 B9 C7 0 30 30
Proba mixta A3 B2 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Aprendizaxe colaborativa Preparación e discusión de casos. Os traballos poderán ser feitos de forma induvidual ou en equipo. Os estudantes presentarán e debatirán na clase os materiais e casos seleccionados para o seu estudo.
Obradoiro Visionado e discusión de documentais e vídeos sobre temas recollidos no contido da materia.
Proba mixta Prueba sobre o coñecemento dos temas da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Obradoiro
Descrición
A atención personalizada implicará a tutorización e axuda ao alumno no ensino e na busca dos recursos necesarios para formular e resolver con éxito as tarefas encomendadas ao longo do tempo en que se cursa a materia.
O exame conterá información sobre a súa forma de avaliación.

Os estudantes a tempo parcial que dispoñan de “Dispensa Académica” serán atendidos polo profesor en titorías non presenciais, acordadas previamente, para facilitar o seguimento da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A2 A3 B2 B3 B9 Avaliación de exercicios prácticos 20
Proba mixta A3 B2 Proba sobre o coñecemento dos materiais da materia 70
Sesión maxistral A1 A3 Asistencia e participación 10
 
Observacións avaliación

Nota: 

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica será avaliado en función das súas particularidades específicas (25% Aprendizaxe colaborativa / 75% Proba mixta).

A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación implicará directamente a cualificación de “suspenso” (nota numérica
0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da
falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto,
procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade,
se fose necesario.


Fontes de información
Bibliografía básica

As fontes de información serán refrectidas en cada un dos temas que constituen o contido da materia. Facilitarase documentación na plataforma dixital.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
  1. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
  2. Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

           · Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático.

           · Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.

           · En caso de ser necesario realizalos en papel:

             - Non se empregarán plásticos.          

             - Realizaranse impresións a dobre cara.

             - Empregarase papel reciclado.

             - Evitarase a impresión de borradores.

3. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero na materia:

*Usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…

*Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

 *Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.

 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías