Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Dereito Procesual Laboral Código 760G01032
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Lopez Arránz, Maria Asuncion
Correo electrónico
a.larranz@udc.es
Profesorado
Lopez Arránz, Maria Asuncion
Correo electrónico
a.larranz@udc.es
Web
Descrición xeral O Dereito Procesual ten como primeiro e fundamental obxectivo, que os alumnos coñezan as institucións e os conceptos procesuais básicos; que comprendan, sobre todo, o seu significado e alcance, tanto na súa vertente teórica como na súa aplicación práctica. Preténdese, así mesmo, que se familiaricen coa organización xudicial en materia social e o tipo de actividades, que se realizan no seu seo, a partir das diferentes fases en que se divide o proceso. Baixo os principios do respecto e a responsabilidade que como persoa e profesional ten no mundo social.
Esta docencia en Dereito Procesual, realízase desde unha perspectiva de xénero, non é sinónimo de sexo nin de mulleres, é unha ensinanza que considera o sexo e o xénero como variables analíticas e explicativas. Implica prestar atención ás semellanzas e diferenzas nas experiencias, intereses, expectativas, actitudes e comportamentos de mulleres e homes, así como identificar as causas e consecuencias da desigualdade de xénero, para combatela. O ensino con perspectiva de xénero ten en conta tanto as características biolóxicas das persoas (sexo) como as características sociais e culturais de mulleres e homes (xénero). É dicir, o xénero é unha categoría social e un elemento constitutivo das relacións e estruturas sociais que se basea nas xerarquías impostas polas normas e estereotipos sociais que hai que erradicar.


Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A17 Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B19 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B20 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B21 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A1 Marco normativo regulador de las relaciones laborales A1
A13 Transmitir y comunicarse por escrito y oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas A13
A14 Seleccionar y gestionar información y documentación laboral. A14
A20 Realizar funciones de representación y negociación en diferentes ámbitos de las relaciones laborales A20
A27 Asesoramiento a organizaciones sindicales y empresariales, y a sus afiliados. A27
A30 Representación técnica en el ámbito administrativo y procesal y defensa ante los tribunales. A30
A34 Interrelacionar las distintas disciplinas que configuran las relaciones laborales. A34
B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. B6
B12 Motivación para la calidad B12
B13 Adaptación a nuevas situaciones B13
B14 Aprendizaje autónomo B14
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. C1
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. C3
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. C7
A15 Dirixir grupos de persoas. A15
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A16
A17 Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria. A17
A31 Aplicar os coñecementos á práctica. A31
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. A33
B1 Resolución de problemas. B1
B3 Capacidade de organización e planificación. B3
B4 Capacidade de xestión da información. B4
B7 Habilidades nas relacións interpersoais. B7
B8 Razoamento crítico. B8
B9 Traballo en equipos. B9
B19 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. B19
B20 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. B20
B21 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. B21
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
I.- INTRODUCCIÓN
1- Xurisdición, acción e proceso. 1.1. A Xurisdición. Concepto e notas esenciais. A función xurisdicional. 1.2. O dereito á xurisdición: a acción. O dereito fundamental á tutela xudicial efectiva. 1.3. O proceso como instrumento da xurisdición. Ordenación formal dos actos procesuais: o procedemento. 1.4. Fontes do Dereito Procesual Lab. LBPL E LPL. LEC.
II.- XURISDICIÓN E PROCESO DE TRABALLO
1- Xurisdición e proceso de traballo. 1.1. Órganos xurisdicionais da orde Social: antecedentes, evolución e situación vixente. Xulgados e Salas do Social. 1.2 A competencia material, obxectiva, funcional e territorial na orde Social. 1.3. Principios informadores do proceso de traballo. 1.4. As partes: capacidade, legitimación e postulación.
III.- ACTIVIDADES PROCESUAIS E PROCESO PREVIO. 1- Actividades preprocesales e procesos previos. 1.1. A conciliación previa: a súa obrigatoriedade. A) Supostos e excepcións. B) Procedemento e efectos. 1.2. Reclamación previa á vía xudicial laboral: A) Supostos. B) Procedemento e efectos. 1.3. Os procesos previos: actos preparatorios e medidas precautorias.
IV.- PROCESO ORDINARIO. 1- Proceso ordinario (1). 1.1. Introdución.1.2. A demanda: A) Réxime xurídico. B) Acumulación de accións. C) Documentos que deben acompañala. 1.3. Presentación, repartición e admisión da demanda. 1.4. Citación: Forma e contido.1.5. Acumulación de autos.

2- Proceso ordinario (2). 2.1. Conciliación xudicial: Procedemento e efectos. 2.2. Acto do xuízo oral: A) Alegacións das partes. B) Probas: proposición e práctica. C) Conclusións definitivas. D) Acta: contido.2.3 2.4. Dilixencias para mellor prover. 2.5. Terminación do proceso en instancia: a sentenza. Outras formas de finalización.
V.- MODALIDADES PROCESUAIS 1- Modalidades procesuais (1)1.1. Introdución. 1.2. Despedimentos e sancións. Outros supostos de extinción. 1.3. Procesos sobre seguridade social. 1.4. Modalidade por vacacións, en materia electoral, clasificación profesional, mobilidade xeográfica e modificación substancial de condicións de traballo.

2- Modalidades procesuais (2). 2.1. Procesos de oficio: Supostos.2.2. Modalidade sobre conflitos colectivos e impugnación de convenios colectivos. 2.3. Procesos sobre impugnación de Estatutos de Sindicatos e tutela dos dereitos de liberdade sindical e demais dereitos fundamentais e liberdades públicas. 2.4.Outros procesos: no ámbito de S.A.L. e Cooperativas de Traballo Asociado.
VI.- PROCESOS IMPUGNATORIOS 1- Procesos impugnatorios. 1.1 Introdución. 1.2. Recursos contra providencias e autos: reposición, súplica e queixa. 1.3. Recurso de Suplicación, Casación ordinaria e Casación para unificación de doutrina: A) Decisións recurribles e motivos. B) Procedemento e efectos. C) Disposicións comúns. 1.4. Outros recursos.
VII.- PROCESOS DE EJECUCIÓN
1- Procesos de execución. 1.1Procesos de execución: Normas Xerais. 1.2. A execución dineraria. Insolvencia empresarial. 1.3. Supostos especiais: A) Execución de sentenzas firmes de despedimento. B) Execucións fronte a Entes públicos e en materia de Seguridade Social. 1.4. Execución provisional de sentenzas: Supostos. Anticipos reintegrable

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve A1 B4 B7 B8 5 15 20
Análise de fontes documentais A14 B9 B19 B20 B21 C4 C8 0 23 23
Estudo de casos A27 B12 B13 B14 C1 7 5 12
Presentación oral A13 A16 A17 A20 A31 2 2 4
Prácticas a través de TIC A30 C3 3 10 13
Sesión maxistral A34 B6 20 43 63
Simulación A13 A14 A15 A20 A32 A33 B1 B3 B6 B12 B13 C3 C7 5 5 10
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Análise de fontes documentais Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Simulación Consiste na representación dun fenómeno de natureza física, técnica ou psicolóxica, que permite unha análise máis sinxela, económica ou inocua que si se levara a cabo sobre o orixinal ou na realidade. Ponse ao suxeito ante unhas condicións hipotéticas nas cales se proba o seu comportamento ante situacións concretas, os seus coñecementos, a súa capacidade de analizar alternativas e as súas consecuencias. Baséase, por tanto, na configuración de situacións similares ás que se producen nun contexto real, coa finalidade de utilizalas como experiencias de aprendizaxe ou como procedemento para a avaliación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Estudo de casos
Presentación oral
Prácticas a través de TIC
Proba de resposta breve
Sesión maxistral
Simulación
Descrición
Estudo e aprendizaxe do manexo das fontes do dereito. a traves da información e as directrices do profesor no manexo de de textos legais, xurisprudencia .
Formar ao alumno na resolución practica dos temas teoricos e na súa exposición.
Axuda a elección de temas complementarios aos coñecementos adquiridos na clase para á súa exposición e presentación individual ou en grupo.
Practicas de defensa de determinados supostos a traves aplicacións informaticas con programas especificos sonbre a materia e a realidade xurídica.
Proba obxectiva a preto do programa desenvolvido na aula a través de preguntas curtas.
Novas metodolojias técnicas no desarrollode a lección magistra

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A14 B9 B19 B20 B21 C4 C8 Reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. 5
Estudo de casos A27 B12 B13 B14 C1 Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. 10
Presentación oral A13 A16 A17 A20 A31 Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. 8
Prácticas a través de TIC A30 C3 Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. 2
Proba de resposta breve A1 B4 B7 B8 Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. 60
Sesión maxistral A34 B6 Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade reservase a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
10
Simulación A13 A14 A15 A20 A32 A33 B1 B3 B6 B12 B13 C3 C7 Consiste na representación dun fenómeno de natureza física, técnica ou psicolóxica, que permite unha análise máis sinxela, económica ou inocua que si se levara a cabo sobre o orixinal ou na realidade. Ponse ao suxeito ante unhas condicións hipotéticas nas cales se proba o seu comportamento ante situacións concretas, os seus coñecementos, a súa capacidade de analizar alternativas e as súas consecuencias. Baséase, por tanto, na configuración de situacións similares ás que se producen nun contexto real, coa finalidade de utilizalas como experiencias de aprendizaxe ou como procedemento para a avaliación. 5
 
Observacións avaliación

A materia poderá superarse mediante avaliación continua, para a que o alumno deberá asistir e participar na clase nunha porcentaxe do 90%, sen que se computarán como faltas as faltas xustificadas.

Os alumnos que teñan recoñecido dedicación a tempo parcial desta materia, (sempre que devandito recoñecemento sexa oficial) terán a posibilidade de superar a mesma a través dun exame teórico práctico que levará a cabo nas datas establecidas oficialmente pola Facultade. 


En canto á segunda convocatoria os requisitos serán os mesmos que na primeira convocatoria para todos los alumnos. 
Todo iso sobre unha calificación de 9.

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, se incorporará a  perspectiva de sexo nesta materia.Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e razoarase para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.Se detectarán situacións de discriminación por razón de sexo e proporanse accións e medidas para corrixilas.

Se recomienda al alunnado que no utilice papel en la presentacion de trabajos y que estos se preseten on line a través de la plataforma moodle. 

Informase que  a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso 0 na materia, na convocatoria correspondiente, invalidando así cualquier cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria.   

Fontes de información
Bibliografía básica QUINTANA AMADO, A., (Última edición). Breve Manual de Derecho Procesal Laboral. Beginbook
GOERLICH PESET, J.M. (Última edición). Curso de Derecho Procesal. Tirant lo Blanch
NORES TORRES, L.E. (Última edición). Curso de Derecho Procesal Laboral. Tirant lo Blanch
MONTOYA MELGAR, A., (Última edición). Curso de procedimiento laboral. Tecnos
MONTOYA MELGAR, A. y otros (Última edición). Curso de procedimiento laboral.. (TECNOS, Madrid)
MARTINEZ GIRÓN, J. ; ARUFE VARELA ,A; CARRIL VÁZQUEZ,X.M.; (Última edición.). Derecho del Trabajo. A Coruña . Netbiblo
SAVEDRA GALLO, P. OSORIO ACOSTA, E. (Última edición). Derecho Procesal (Manual Universitario de Teleformación Grado en Relaciones Laborales y Recursos Humanos). Servicio de Publicaciones y Difusión Científica de la ULPGC
ALONSO GARCÍA, R.M., ALONSO OLEA, M. (Última edición). Derecho Procesal del trabajo. Aranzadi
ALONSO OLEA, M; MIÑAMBRES PUIG, C. Y ALONSO GARCIA, R. Mª (Última edición). Derecho Procesal del Trabajo. .. Madrid (CIVITAS),
MARTÍN RODRÍGUEZ, M.O. (Última edición). Derecho Procesal Laboral. Centro de Estudios financiero
ALBIOL ORTUÑO, M. (Última edición). Derecho Procesal Laboral. Tirant lo Blanch
MANEIRO VÁZQUEZ, Y. (Última edición). Derecho Procesal Laboral Práctico. Tirant lo Blanch
MÚÑOZ MOLINA, J. (Última edición). Derecho Procesal Laboral Práctico. Casos Resueltos y Guías De Actuación En sala. Tirant lo Blanch
ALBIOL MONTESINOS, I. y otros: (Última ediciónc., 2000). Derecho Procesal Laboral... Tirant lo Blanch Valencia
MONTERO AROCA, J (Ultima edición). Introducción al Proceso Laboral. Marcial Pons
MOYA AMADOR, ROSA (Última edición). Manual de Derecho Procesal Laboral . Tecnos
ALEMAN CANO J. (Última edición). Manual de Derecho procesal laboral. Bomarzo
MONEREO PÉREZ, J.L., NAVARRETE MOLINA, C. (Última edición). Manual de Derecho Procesal Laboral, teoria y práctica. Tecnos
MONEREO PÉREZ, JOSÉ LUIS (Última edición). Manual de Derecho Procesal Laboral: Teoría y práctica. Tecnos
MOYA AMADOR, R. SERRANO FALCÓN,C. (). Materiales práctico-audiovisuales de proceso laboral - Incluye anexo con la Ley 36/2011, de 10 de octubre, reguladora de la jurisdicción social: Incluye CD (Manuales) Tapa blanda – 10 novembro 2011. Thomson ReutersS
SEMPERE NAVARRO, A., BUENCIA JIMÉNEZ, J.A. (Última edición). Procedimiento Laboral. Aranzadi
LOUSADA AROCHENA, J.F., RON LATAS, R.P. (Última edición). Sistema de Derecho Procesal Laboral . Ediciones Laborum

Bibliografía complementaria (). LEGISLACION LABORAL BASICA. CIVITAS, ARANZADI, TECNOS


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
En aras a contribuír cun medio ambiente responsable, desde esta materia pretendese contribuír, non utilizando máis que o papel imprescindible, no caso de los examines e algúns traballos de importancia, todo o demais realizarase por medios telemáticos.

A materia impartirase baixo un ángulo de xénero, para que o alumno estea sensibilizado coa igualdade.Preténdese intefrar a perspectiva de xénero neste ensino para identificar as experiencias e contribuciós de homes e mulleres no mundo do Dereito Procesual.

Todo o aquí planificado realizará en forma de avaliación continuada e no caso de emerxencia de forma telemática a través de teams


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías