Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Derecho Procesual Laboral Código 760G01032
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 2º cuatrimestre
Cuarto Obligatoria 6
Idioma
Castellano
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinador/a
Lopez Arránz, Maria Asuncion
Correo electrónico
a.larranz@udc.es
Profesorado
Lopez Arránz, Maria Asuncion
Correo electrónico
a.larranz@udc.es
Web
Descripción general O Dereito Procesual ten como primeiro e fundamental obxectivo, que os alumnos coñezan as institucións e os conceptos procesuais básicos; que comprendan, sobre todo, o seu significado e alcance, tanto na súa vertente teórica como na súa aplicación práctica. Preténdese, así mesmo, que se familiaricen coa organización xudicial en materia social e o tipo de actividades, que se realizan no seu seo, a partir das diferentes fases en que se divide o proceso. Baixo os principios do respecto e a responsabilidade que como persoa e profesional ten no mundo social.
Esta docencia en Dereito Procesual, realízase desde unha perspectiva de xénero, non é sinónimo de sexo nin de mulleres, é unha ensinanza que considera o sexo e o xénero como variables analíticas e explicativas. Implica prestar atención ás semellanzas e diferenzas nas experiencias, intereses, expectativas, actitudes e comportamentos de mulleres e homes, así como identificar as causas e consecuencias da desigualdade de xénero, para combatela. O ensino con perspectiva de xénero ten en conta tanto as características biolóxicas das persoas (sexo) como as características sociais e culturais de mulleres e homes (xénero). É dicir, o xénero é unha categoría social e un elemento constitutivo das relacións e estruturas sociais que se basea nas xerarquías impostas polas normas e estereotipos sociais que hai que erradicar.


Competencias del título
Código Competencias del título
A1 Marco normativo regulador de las relaciones laborales.
A13 Transmitir y comunicarse por escrito y oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar y gestionar información y documentación laboral.
A15 Dirigir grupos de personas.
A16 Asesorar y/o gestionar en materia de empleo y contratación laboral.
A17 Asesoramiento y gestión en materia de Seguridad Social, Asistencia Social y protección social complementaria.
A20 Realizar funciones de representación y negociación en diferentes ámbitos de las relaciones laborales.
A27 Asesoramiento a organizaciones sindicales y empresariales, y a sus afiliados.
A30 Representación técnica en el ámbito administrativo y procesal y defensa ante los tribunales.
A31 Aplicar los conocimientos a la práctica.
A32 Comprender la relación entre procesos sociales y la dinámica de las relaciones laborales.
A33 Comprender el carácter dinámico y cambiante de las relaciones laborales en el ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar las distintas disciplinas que configuran las relaciones laborales.
B1 Resolución de problemas.
B3 Capacidad de organización y planificación.
B4 Capacidad de gestión de la información.
B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B7 Habilidades en las relaciones interpersonales.
B8 Razonamiento crítico.
B9 Trabajo en equipos.
B12 Motivación para la calidad.
B13 Adaptación a nuevas situaciones.
B14 Aprendizaje autónomo.
B19 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
B20 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
B21 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
A1 Marco normativo regulador de las relaciones laborales A1
A13 Transmitir y comunicarse por escrito y oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas A13
A14 Seleccionar y gestionar información y documentación laboral. A14
A20 Realizar funciones de representación y negociación en diferentes ámbitos de las relaciones laborales A20
A27 Asesoramiento a organizaciones sindicales y empresariales, y a sus afiliados. A27
A30 Representación técnica en el ámbito administrativo y procesal y defensa ante los tribunales. A30
A34 Interrelacionar las distintas disciplinas que configuran las relaciones laborales. A34
B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. B6
B12 Motivación para la calidad B12
B13 Adaptación a nuevas situaciones B13
B14 Aprendizaje autónomo B14
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. C1
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. C3
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. C7
A15 Dirixir grupos de persoas. A15
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A16
A17 Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria. A17
A31 Aplicar os coñecementos á práctica. A31
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. A33
B1 Resolución de problemas. B1
B3 Capacidade de organización e planificación. B3
B4 Capacidade de xestión da información. B4
B7 Habilidades nas relacións interpersoais. B7
B8 Razoamento crítico. B8
B9 Traballo en equipos. B9
B19 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. B19
B20 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. B20
B21 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. B21
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contenidos
Tema Subtema
I.- INTRODUCCIÓN
1- Jurisdicción, acción y proceso. 1.1. La Jurisdicción. Concepto y notas esenciales. La función jurisdiccional. 1.2. El derecho a la jurisdicción: la acción. El derecho fundamental a la tutela judicial efectiva. 1.3. El proceso como instrumento de la jurisdicción. Ordenación formal de los actos procesales: el procedimiento. 1.4. Fontes del Derecho Procesal Lab. LBPL Y LPL. LEC.

II.- JURISDICCIÓN Y PROCESO DE TRABAJO
1- Jurisdicción y proceso de trabajo. 1.1. Órganos jurisdiccionales de la orden Social: antecedentes, evolución y situación vigente. Juzgados y Salas del Social. 1.2 La competencia material, objetiva, funcional y territorial en la orden Social. 1.3. Principios informadores del proceso de trabajo. 1.4. Las partes: capacidad, legitimación y postulación.
III.- ACTIVIDADES PROCESALES Y PROCESO PREVIO. 1- Actividades preprocesales y procesos previos. 1.1. La conciliación previa: su obligatoriedad. La) Supuestos y excepciones. B) Procedimiento y efectos. 1.2. Reclamación previa a la vía judicial laboral: La) Supuestos. B) Procedimiento y efectos. 1.3. Los procesos previos: actos preparatorios y medidas precautorias.
IV.- PROCESO ORDINARIO 1- Proceso común (1). 1.1. Introducción.1.2. La demanda: La) Régimen jurídico. B) Acumulación de acciones. C) Documentos que deben acompañarla. 1.3. Presentación, reparto y admisión de la demanda. 1.4. Citación: Forma y contenido.1.5. Acumulación de autos.

2- Proceso común (2). 2.1. Conciliación judicial: Procedimiento y efectos. 2.2. Acto del juicio oral: La) Alegatos de las partes. B) Pruebas: proposición y práctica. C) Conclusiones definitivas. D) Acta: contenido.2.3 2.4. Diligencias para mejor proveer. 2.5. Terminación del proceso en instancia: la sentencia. Otras formas de finalización.
V.- MODALIDADES PROCESALES. 1- Modalidades procesales (1)1.1. Introducción. 1.2. Despidos y sanciones. Otros supuestos de extinción. 1.3. Procesos sobre seguridad social. 1.4. Modalidad por vacaciones, en materia electoral, clasificación profesional, movilidad geográfica y modificación sustancial de condiciones de trabajo.

2- Modalidades procesales (2). 2.1. Procesos de oficio: Supuestos.2.2. Modalidad sobre conflictos colectivos e impugnación de convenios colectivos. 2.3. Procesos sobre impugnación de Estatutos de Sindicatos y tutela de los derechos de libertad sindical y demás derechos fundamentales y libertades públicas. 2.4.Otros procesos: en el ámbito de S.A.L. y Cooperativas de Trabajo Asociado.
VI.- PROCESOS IMPUGNATORIOS 1- Procesos impugnatorios. 1.1 Introducción. 1.2. Recursos contra providencias y autos: reposición, súplica y queja. 1.3. Recurso de Suplicación, Casación común y Casación para unificación de doctrina: La) Decisiones recurribles y motivos. B) Procedimiento y efectos. C) Disposiciones comunes. 1.4. Otros recursos.
VII.- PROCESOS DE EJECUCIÓN
1- Procesos de ejecución. 1.1 Procesos de ejecución: Normas Generales. 1.2. La ejecución dineraria. Insolvencia empresarial. 1.3. Supuestos especiales: La) Ejecución de sentencias firmes de despido. B) Ejecuciones frente a Entes públicos y en materia de Seguridad Social. 1.4. Ejecución provisional de sentencias: Supuestos. Anticipos reintegrable

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prueba de respuesta breve A1 B4 B7 B8 5 15 20
Análisis de fuentes documentales A14 B9 B19 B20 B21 C4 C8 0 23 23
Estudio de casos A27 B12 B13 B14 C1 7 5 12
Presentación oral A13 A16 A17 A20 A31 2 2 4
Prácticas a través de TIC A30 C3 3 10 13
Sesión magistral A34 B6 20 43 63
Simulación A13 A14 A15 A20 A32 A33 B1 B3 B6 B12 B13 C3 C7 5 5 10
 
Atención personalizada 5 0 5
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prueba de respuesta breve Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Análisis de fuentes documentales Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Estudio de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Sesión magistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Simulación Consiste na representación dun fenómeno de natureza física, técnica ou psicolóxica, que permite unha análise máis sinxela, económica ou inocua que si se levara a cabo sobre o orixinal ou na realidade. Ponse ao suxeito ante unhas condicións hipotéticas nas cales se proba o seu comportamento ante situacións concretas, os seus coñecementos, a súa capacidade de analizar alternativas e as súas consecuencias. Baséase, por tanto, na configuración de situacións similares ás que se producen nun contexto real, coa finalidade de utilizalas como experiencias de aprendizaxe ou como procedemento para a avaliación.

Atención personalizada
Metodologías
Análisis de fuentes documentales
Estudio de casos
Presentación oral
Prácticas a través de TIC
Prueba de respuesta breve
Sesión magistral
Simulación
Descripción
Estudio y aprendizaje del manejo de las fuentes del derecho. la traves de la información y las directrices del profesor en el manejo de de textos legales, jurisprudencia .
Formar al alumno en la resolución practica de los temas teoricos y en su exposición.
Ayuda la elección de temas complementarios a los conocimientos adquiridos en la clase para a su exposición y presentación individual o en grupo.
Practicas de defensa de determinados supuestos a traves aplicaciones informaticas con programas especificos sonbre la materia y la realidad jurídica.
Prueba objetiva a cerca del programa desarrollado en el aula a través de preguntas cortas.
Nuevas metodolojias técnicas en el desarrollode la lección magistra

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Análisis de fuentes documentales A14 B9 B19 B20 B21 C4 C8 Reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. 5
Estudio de casos A27 B12 B13 B14 C1 Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. 10
Presentación oral A13 A16 A17 A20 A31 Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. 8
Prácticas a través de TIC A30 C3 Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. 2
Prueba de respuesta breve A1 B4 B7 B8 Pruoba objetiva que consiste en formular una cuestión en forma de pregunta directa o de afirmación incompleta, y varias opciones o alternativas de respuesta que proporcionan posibles solución, de las que solo una de ellas es válida. 60
Sesión magistral A34 B6 Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade reservase a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
10
Simulación A13 A14 A15 A20 A32 A33 B1 B3 B6 B12 B13 C3 C7 Consiste na representación dun fenómeno de natureza física, técnica ou psicolóxica, que permite unha análise máis sinxela, económica ou inocua que si se levara a cabo sobre o orixinal ou na realidade. Ponse ao suxeito ante unhas condicións hipotéticas nas cales se proba o seu comportamento ante situacións concretas, os seus coñecementos, a súa capacidade de analizar alternativas e as súas consecuencias. Baséase, por tanto, na configuración de situacións similares ás que se producen nun contexto real, coa finalidade de utilizalas como experiencias de aprendizaxe ou como procedemento para a avaliación. 5
 
Observaciones evaluación

A materia poderá superarse mediante avaliación continua, para a que o alumno deberá asistir e participar na clase nunha porcentaxe do 90%, sen que se computarán como faltas as faltas xustificadas.

Os alumnos que teñan recoñecido dedicación a tempo parcial desta materia, (sempre que devandito recoñecemento sexa oficial) terán a posibilidade de superar a mesma a través dun exame teórico práctico que levará a cabo nas datas establecidas oficialmente pola Facultade. 


En canto á segunda convocatoria os requisitos serán os mesmos que na primeira convocatoria para todos los alumnos. 
Todo iso sobre unha calificación de 9.

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, se incorporará a  perspectiva de sexo nesta materia.Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e razoarase para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.Se detectarán situacións de discriminación por razón de sexo e proporanse accións e medidas para corrixilas.

Se recomienda al alunnado que no utilice papel en la presentacion de trabajos y que estos se preseten on line a través de la plataforma moodle. 

Informase que  a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso 0 na materia, na convocatoria correspondiente, invalidando así cualquier cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria.   

Fuentes de información
Básica QUINTANA AMADO, A., (Última edición). Breve Manual de Derecho Procesal Laboral. Beginbook
GOERLICH PESET, J.M. (Última edición). Curso de Derecho Procesal. Tirant lo Blanch
NORES TORRES, L.E. (Última edición). Curso de Derecho Procesal Laboral. Tirant lo Blanch
MONTOYA MELGAR, A., (Última edición). Curso de procedimiento laboral. Tecnos
MONTOYA MELGAR, A. y otros (Última edición). Curso de procedimiento laboral.. (TECNOS, Madrid)
MARTINEZ GIRÓN, J. ; ARUFE VARELA ,A; CARRIL VÁZQUEZ,X.M.; (Última edición.). Derecho del Trabajo. A Coruña . Netbiblo
SAVEDRA GALLO, P. OSORIO ACOSTA, E. (Última edición). Derecho Procesal (Manual Universitario de Teleformación Grado en Relaciones Laborales y Recursos Humanos). Servicio de Publicaciones y Difusión Científica de la ULPGC
ALONSO GARCÍA, R.M., ALONSO OLEA, M. (Última edición). Derecho Procesal del trabajo. Aranzadi
ALONSO OLEA, M; MIÑAMBRES PUIG, C. Y ALONSO GARCIA, R. Mª (Última edición). Derecho Procesal del Trabajo. .. Madrid (CIVITAS),
MARTÍN RODRÍGUEZ, M.O. (Última edición). Derecho Procesal Laboral. Centro de Estudios financiero
ALBIOL ORTUÑO, M. (Última edición). Derecho Procesal Laboral. Tirant lo Blanch
MANEIRO VÁZQUEZ, Y. (Última edición). Derecho Procesal Laboral Práctico. Tirant lo Blanch
MÚÑOZ MOLINA, J. (Última edición). Derecho Procesal Laboral Práctico. Casos Resueltos y Guías De Actuación En sala. Tirant lo Blanch
ALBIOL MONTESINOS, I. y otros: (Última ediciónc., 2000). Derecho Procesal Laboral... Tirant lo Blanch Valencia
MONTERO AROCA, J (Ultima edición). Introducción al Proceso Laboral. Marcial Pons
MOYA AMADOR, ROSA (Última edición). Manual de Derecho Procesal Laboral . Tecnos
ALEMAN CANO J. (Última edición). Manual de Derecho procesal laboral. Bomarzo
MONEREO PÉREZ, J.L., NAVARRETE MOLINA, C. (Última edición). Manual de Derecho Procesal Laboral, teoria y práctica. Tecnos
MONEREO PÉREZ, JOSÉ LUIS (Última edición). Manual de Derecho Procesal Laboral: Teoría y práctica. Tecnos
MOYA AMADOR, R. SERRANO FALCÓN,C. (). Materiales práctico-audiovisuales de proceso laboral - Incluye anexo con la Ley 36/2011, de 10 de octubre, reguladora de la jurisdicción social: Incluye CD (Manuales) Tapa blanda – 10 novembro 2011. Thomson ReutersS
SEMPERE NAVARRO, A., BUENCIA JIMÉNEZ, J.A. (Última edición). Procedimiento Laboral. Aranzadi
LOUSADA AROCHENA, J.F., RON LATAS, R.P. (Última edición). Sistema de Derecho Procesal Laboral . Ediciones Laborum

Complementária (). LEGISLACION LABORAL BASICA. CIVITAS, ARANZADI, TECNOS


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios
Para contribuir a un ambiente responsable, desde esta asignatura se pretende contribuir, utilizando únicamente el papel imprescindible, en el caso de exámenes y algún trabajo importante, todo lo demás se hará de forma electrónica.

La asignatura se impartirá desde una perspectiva de género, para que el alumno sea consciente de la igualdad, se pretende integrar la perspectiva de género en esta docencia para identificar las experiencias y aportaciones de hombres y mujeres en el mundo del derecho procesal.

Todo lo planeado aquí se llevará a cabo en forma de evaluación continua y en caso de emergencia de forma electrónica a través de equipos.


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías