Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Auditoría Laboral Código 760G01035
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Vizcaíno Ramos, Iván
Correo electrónico
i.vizcaino@udc.es
Profesorado
Vizcaíno Ramos, Iván
Correo electrónico
i.vizcaino@udc.es
Web http://www.fcct.es
Descrición xeral Conxunto de actuacións realizadas por profesionales independentes que levan a cabo a análise e revisión da situación laboral dunha empresa, mediante o estudo da documentación e información aportada pola mesma, reflexando nun informe final a situación real da propia empresa en canto ó cumprimento das obrigas xurídico-laborais e da Seguridade Social.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A1 Marco normativo regulador de las relaciones laborales. A4 Dirección y gestión de recursos humanos. A5 Políticas sociolaborales. A7 Auditoría Sociolaboral. A8 Psicología del Trabajo y Técnicas de negociación. A10 Organización y dirección de empresas. A11 Teoría y sistemas de relaciones laborales. A12 Historia de las relaciones laborales. A14 Seleccionar y gestionar información y documentación laboral. A15 Dirigir grupos de personas. A16 Asesorar y/o gestionar en materia de empleo y contratación laboral. A17 Asesoramiento y gestión en materia de Seguridad Social, Asistencia Social y protección social complementaria. A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A20 Realizar funciones de representación y negociación en diferentes ámbitos de las relaciones laborales. A21 Realizar análisis y diagnósticos, prestar apoyo y tomar decisiones en materia de estructura organizativa, organización del trabajo, estudio de métodos y estudio de tiempos de trabajo. A23 Participar en la elaboración y diseño de estrategias organizativas, desarrollando la estrategia de recursos humanos de la organización. A24 Aplicar técnicas y tomar decisiones en materia de gestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). A25 Aplicar las distintas técnicas de evaluación y auditoria sociolaboral. A26 Aplicar técnicas cuantitativas y cualitativas de investigación social al ámbito laboral. A31 Aplicar los conocimientos a la práctica. B1 Resolución de problemas. B2 Capacidad de análisis y síntesis. B3 Capacidad de organización y planificación. B4 Capacidad de gestión de la información. B5 Toma de decisiones. B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. B7 Habilidades en las relaciones interpersonales B9 Trabajo en equipos. B13 Adaptación a nuevas situaciones. B15 Creatividad. C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. A1
A4
A5
A7
A8
A10
A11
A12
A14
A15
A16
A17
A18
A20
A21
A23
A24
A25
A26
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B13
B15
C1
C3
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- A auditoría laboral. Concepto, obxectivos e requisitos. Procedemento. Adaptación e subtipos.
Tema 2.- A auditoría laboral e as fontes documentais en materia de contratación Contratos de Alta Dirección. Contratos ordinarios. Traballadores estranxeiros. Traballadores autónomos.
Tema 3.- A auditoría laboral en materia de vicisitudes contractuais Promovidas pola empresa. Promovidas polo traballador.
Tema 4. A auditoría laboral en materia de retribucións Estrutura salarial. Bonus. Salario en especia. Percepcións extrasalariais. Outras.
Tema 5. A auditoría laboral en materia de tempo de traballo Xornada e horario. Horas extraordinarias. Descansos. Vacacións
Tema 6. A auditoría laboral en materia colectiva Representación dos traballadores. Convenios colectivos e outros pactos. Dereito de Liberdade Sindical.
Tema 7. A auditoría laboral en materia administrativa Organización e estrutura. A Inspección de Traballo. Procedemento sancionador.
Tema 8. A auditoría laboral e as relacións con terceiras empresas Contratas e subcontratas. ETTs. Cesións ilegais de traballadores.
Tema 9.
A auditoría laboral en materia de extincións contractuais e despedimentos
Despedimentos disciplinarios. Extinción por causas obxectivas. Despedimentos colectivos. Outras causas.
Tema 10.- A auditoría laboral en materia de Seguridade Social Custos. Certificacións. Cotizacións. Curmás de accidentes. Plans de pensións. Sancións.
Tema 11.- A auditoría laboral en materia de prevención de riscos laborais Responsabilidades. Modalidades de organización preventiva. Plan de prevención de riscos laborais. Outros aspectos.
Tema 12.- A auditoría laboral en materia de protocolos e documentación interna Protocolos contra o acoso. Plans de igualdade.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A7 A11 A16 A17 A18 A21 A23 A24 A25 A31 B1 B2 B4 C3 C6 1 22 23
Sesión maxistral A8 A10 A12 A20 21 42 63
Estudo de casos A4 A5 A14 A15 A26 B3 B5 B6 B7 B9 B13 B15 C1 C8 21 42 63
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/o de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito enfróntase á descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolvido por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase #ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. O resultado convértese nun informe para ser valorado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
O profesor orientará aos alumnos na materia de que se trate, cos medios adecuados a cada situación.
Esta actividade poderá desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías) ou de forma non presencial (a través de correo electrónico, Teams ou do campus virtual).

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A4 A5 A14 A15 A26 B3 B5 B6 B7 B9 B13 B15 C1 C8 O estudo de casos culmina coa presentación dun portafolio por parte do alumno, no que se presenta de maneira monográfica o conxunto dos casos analizados e resoltos durante as sesións interactivas da materia. 60
Proba obxectiva A1 A7 A11 A16 A17 A18 A21 A23 A24 A25 A31 B1 B2 B4 C3 C6 A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/o de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. 40
 
Observacións avaliación

1) O
alumnado con dispensa académica terá a posibilidade de presentarse
exclusivamente á proba obxectiva final, nas datas sinaladas pola Xunta de
Centro, na que terá que resolver unha proba teórica de coñecementos e
enfrontarse a un suposto práctico. A valoración neste caso da proba final será
sobre 10 puntos. Nas convocatorias extraordinarias gardarase a nota da parte
que superase na convocatoria ordinaria, de ser o caso.

2) A
entrega das prácticas, documentos ou arquivos elaborados polos alumnos (e que
integrarán os seus portafolios individuais) farase exclusivamente a través de
Moodle e nos prazos fixados para cada unha delas.

3) De acordo
co artigo 11, apartado 4 b), do Regulamento disciplinar do
estudantado da UDC, o alumnado que incurra en fraude ou plaxio terá
cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto
da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado como
"suspenso" (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidadade
como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta
de primeira oportunidade si fose necesario.


Fontes de información
Bibliografía básica Benito Norario, J.M. (2010). Auditoría sociolaboral. Madrid: UDIMA
Martínez Girón, J. y Arufe Varela, A. (2016). Derecho crítico del Trabajo. Barcelona: Atelier
Martínez Girón, J., Arufe Varela, A. y Carril Vázquez, X. M. (2017). Derecho de la Seguridad Social. Barcelona: Atelier
Del Bas Marfá, E. (2011). Guía de auditoría laboral de legalidad. Valencia: CISS
De la Poza Lleida, J.M. (1992). Introducción a la Auditoría Laboral "Social-Audit". Barcelona: Mutual Cyclops
Fuentes García, F.J. (Ed.) (2005). Introducción a la auditoría sociolaboral. Murcia: DM
Sempere Navarro, A.V. (Dir.) (2011). Manual de auditoría laboral. Cizur Menor: Aranzadi
Del Bas Marfa, E. (2009). Prácticas de auditoría laboral y de la legalidad. Madrid:Centro Europeo de Auditores
Del Bas Marfá, E. y García Munira, J.I. (2007). Practicum de auditoría laboral de legalidad. Madrid: La Ley
Faraldo Tenreiro, A.M. (Coord.) (2003). Tratado de Auditoría laboral. Barcelona: Difusión Jurídica y Temas de Actualidad

Bibliografía complementaria


2009 - Manual de valoraciónde puestos de trabajo - Deusto.

Joaquín Fernández Aguado- 2009 - Dirigir y motivar equipos de trabajo - Ariel

Brian E. Besker - 2009 - Cuadro de mando de recursos humanos - AEDIPE

Ken Blanchard - 2009 - El Empowerment - Deusto


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Dereito do Traballo I/760G01011
Dereito da Seguridade Social I/760G01021
Prácticas de Dereito do Traballo e da Seguridade Social/760G01031
Dereito do Traballo II/760G01012
Dereito da Seguridade Social II/760G01022

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías