Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
O alumno aprende a identificar, observar e describir a parte do universo que atrae a súa atención e fai obxecto do seu estudo |
A4 A7
|
B4 B6
|
|
Aprende a utilizar a termodinámica como ferramenta para a modelización dos fenómenos naturais, permitindo predicir o comportamento dos sistemas na súa interacción co medio ambiente ou outros sistemas.. |
A12
|
B1 B5
|
|
Adquire os coñecementos teóricos para resolver problemas básicos no campo dos motores térmicos de combustión interna, das máquinas de vapor, dos sistemas de refrixeración e dos procesos industriais que utilizan o aire como un insubstituíble elemento para o control de atmosferas e acondicionamento de ambientes |
A12
|
B2
|
|
Coñecer o tratamiento dos ciclos termodinámicos de sustancias de interés industrial |
A12
|
|
C7
|
Sabe expor e resolver problemas de enxeñaría no ámbito da transformación dunha forma de enerxía noutra, particularmente da calor en traballo. Así como en procesos industriais de transmisión de calores |
A12
|
B7
|
C1 C2 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Os bloques o temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación que son: |
-Procesos básicos termodinámicos que determinan a actuación dos dispositivos elementais dispoñiblen la enxeñeria (válvulas, turbinas, compresores, intercambiadores de calor)
-Principios e mecanismos elementais
relacionados coa transferencia de calor, presentes en cualquer ámbito da enxeñeria (electrónica, eléctrica o termo-mecánica)
|
I Conceptos y definiciones |
Introducción a termodinámica |
II Primer Principio da Termodinámica |
Enerxía dun sistema. Transferencia de enerxía mediante calor e traballo. Análisis energético de sistemas pechados. Exercicios e Problemas |
III Propiedades dunha sustancia pura simple e comprensible |
Estado termodinámico dun sistema. Calculo das propiedades dun sistema e as súas relacións. Exercicios e Problemas |
IV Segundo Principio da Termodinámica |
Necesidade do Segundo Principio. Formulaciones do Segundo principio. Irreversibilidades. A escala Kelvin de temperaturas. O ciclo de Carnot. Exercicios e Problemas |
V Análisis enerxético de sistemas abertos |
Conservación da masa nun sistema aberto. Conservación da enerxía para un sistema aberto. Análisis en estado estacionario e transitorio. Exercicios e problemas |
VI Entropía |
Desigualdade de Claussius. Variación de entropía. Obtención da entropía. Análisis entrópico de sistemas pechados. Análisis entropico de sistemas abertos. Rendimientos isentrópicos. Exercicios e Problemas |
VII Análisis exergético |
Intoducción. Balance de exergía para un sistema pechado. Exergía de fluxo. Balance de exergía para volúmenes de control. Termoeconomía |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A7 |
30 |
33 |
63 |
Laboratory practice |
B2 |
10 |
12.5 |
22.5 |
Problem solving |
A12 |
20 |
37.5 |
57.5 |
Directed discussion |
A4 B1 B4 B7 C2 C6 C7 |
2 |
0 |
2 |
Objective test |
A7 B2 B5 B6 C1 |
4 |
0 |
4 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Directed discussion |
Se discutirá co alumnado os diferentes aspectos fundamentais de cada tema. Servirá para poder evaluar de forma cotinua os coñecimentos e razoamentos do alumno |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
|
Description |
It will develop for each methodology
For the students with dedication part time and dispenses academician of exemption of assistance will take into account the methodologies but appropriate to the specific needs that require each student |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
B2 |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigación.
Las prácticas son necesarias para aprobar la materia.
Si ya se han realizado no necesitan repetirse a no ser que el profesor lo estime oportuno |
10 |
Objective test |
A7 B2 B5 B6 C1 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
|
70 |
Directed discussion |
A4 B1 B4 B7 C2 C6 C7 |
Se discutirá co alumnado os diferentes aspectos fundamentais de cada tema. Servirá para poder evaluar de forma cotinua os coñecimentos e razoamentos do alumno |
20 |
|
Assessment comments |
With regard to the criteria and activities of the evaluation for the first opportunity will depend on the quantity of dedication part time For the second opportunity applies the mesmo comment that in the previous case For the extraordinary evaluation will follow similar criteria to the previous Regarding the implications of plaxgo in the realization of the probas proceeds to comment the following: The fraudulent realization of the proofs or activities of evaluation once checked, will involve directly the qualification of suspense "0" in the matter in the corresponding announcement, invalidating like this any one qualification obtained in all the activities of evaluation of face to the extraordinary announcement
|
Sources of information |
Basic
|
Russel,Adebiyi (1997). TERMODINÁMICA CLASICA. Ed. ADDISON-WESLEY IBEROAMERICANA
Agüera Soriano (1999). TERMODINÁMICA LOGÍCA Y MOTORES TÉRMICOS. S.A. CIENCIA 3
Michael J. Moran y Howard N. Shapiro (2004). TERMODINÁMICA TÉCNICA. Reverté |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Calculus/770G01001 | Physics I/770G01003 | Physics II/770G01007 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|