Identifying Data 2023/24
Subject (*) Automatic Control Systems Code 770G01017
Study programme
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Velo Sabin, Jose Maria
E-mail
jose.velo@udc.es
Lecturers
Vega Vega, Rafael Alejandro
Velo Sabin, Jose Maria
E-mail
rafael.alejandro.vega.vega@udc.es
jose.velo@udc.es
Web http://https://moodle.udc.es/
General description Introducir os conceptos básicos do control automático

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A17 Coñecer os fundamentos dos automatismos e métodos de control.
A31 Coñecementos de regulación automática e técnicas de control e a súa aplicación á automatización industrial.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Sabe modelizar os sistemas de control automático A3
A4
A17
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C5
C7
Coñece as propiedades da realimentación de sistemas de control automático A4
A17
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C5
C7
Sabe analizalos no dominio temporal e frecuencial A4
A17
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C5
C7
É capaz de estudar a súa estabilidade mediante diferentes criterios tanto en dominio temporal como frecuencial A3
A4
A17
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C5
C7
Sabe analizar a súa precisión A3
A17
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C5
C7
Coñece as accións básicas de control e é capaz de aplicar técnicas de axuste de reguladores A3
A4
A17
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C5
C7

Contents
Topic Sub-topic
Introdución aos sistemas de Automatización Arquitectura e compoñentes.
Etapas da Automatización.
Modelado de sistemas de control, retroalimentación Modelos matemáticos de sistemas.
Linealización
Función de transferencia e diagramas de bloques
Sistemas de retroalimentación.
Análise temporal de sistemas, estabilidade e precisión Resposta transitoria e estacionaria.
Criterio de estabilidade de Routh.
Erros en estado estacionario.

Lugar das raíces Gráficos do lugar das raíces
Deseño de sistemas de control a través do lugar das raíces
Análise de frecuencia de sistemas, estabilidade Diagrama polar.
Diagramas de Bode
Estabilidade relativa e criterio de Nyquist.
Compensación por demora-adianto
Accións básicas de control e técnicas de axuste do regulador Tipos de reguladores
Método de Ziegler-Nichols

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A4 B1 B3 B5 B6 C1 C3 C7 30 20 50
Problem solving A4 A31 B3 20 40 60
Laboratory practice A3 B7 C1 C5 10 5 15
Objective test A3 A17 B1 B2 B4 B5 C1 C2 C5 4 18 22
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación oral do contido da materia complementada co uso de medios audiovisuais.
Faranse preguntas aos estudantes para mellorar a transmisión de coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Problem solving Proporanse exercicios e problemas que permitan a asimilación dos conceptos desenvolvidos nas clases.
Laboratory practice Esta metodoloxía permite verificar e consolidar os fundamentos teóricos da materia, mediante a realización de actividades prácticas
Objective test Permitirá comprobar se os alumnos adquiriron as competencias fixadas como obxectivo da materia.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Problem solving
Guest lecture / keynote speech
Description
Asociado ás clases teóricas e á resolución de problemas, cada alumno dispón das correspondentes titorías personalizadas para resolver as súas dúbidas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A3 B7 C1 C5 Avaliarase a adquisición de habilidades desenvolvidas durante as mesmas. Representan o 10% da materia. 10
Objective test A3 A17 B1 B2 B4 B5 C1 C2 C5 Consistirá na resolución de cuestións teórico-prácticas, exercicios e problemas. Esta proba representa o 70% da nota final do curso. 70
Problem solving A4 A31 B3 Proporanse exercicios ou problemas, cuxa resolución pode ser presencial ou como tarefa proposta a través da secretaria virtual. Esta metodoloxía representa o 20% da nota final do curso 20
 
Assessment comments
  • As prácticas de laboratorio son obrigatorias e a súa nota será válida para dous cursos: o actual e o seguinte.
  • A cualificación final do curso será a suma das cualificacións das distintas metodoloxías e será necesario obter polo menos unha puntuación de 28 puntos sobre 70 na proba obxectiva. Para aprobar o curso requirirase un mínimo de 50 puntos.
  • No exame correspondente á segunda oportunidade só se realizará a proba obxectiva e manteranse as cualificacións obtidas nas restantes metodoloxías.
  • No exame correspondente á convocatoria anticipada (extraordinario), só se realizará a proba obxectiva, que representará o 100% da nota final.

  • Os estudantes con exención de asistencia á clase deberán demostrar a adquisición de habilidades e coñecementos mediante probas adicionais.

Sources of information
Basic Katsuhiko Ogata (2003). Ingeniería de Control moderna. Prentice Hall
Jesus Fraile Mora y Otros (2018). Ingenieria de control. Aplicaciones con MATLAB. Garceta
DORF/BISHOP (2005). Sistemas de control moderno. Prentice Hall
Francisco Oliver Charlon (2000). Teoría abreviada y problemas resueltos de Sistemas Lineales de Control. UDC

Outra fonte de información son as notas de clase. A bibliografía básica serve para completalos e profundar no asunto

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Calculus/770G01001
Physics I/770G01003
Linear Algebra/770G01006
Physics II/770G01007
Differential Equations/770G01011

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Fundamentals of Electronic Circuits/770G01018

Subjects that continue the syllabus
Automation I/770G01024
Control Engineering/770G01028
Automation II/770G01037
Advanced Control/770G01042

Other comments
  • Recoméndase a asistencia á clase para un mellor uso das prácticas da materia.
  • Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostenido e cumplir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

            A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia:

              •  Se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático

             •  Se realizará a través do campus virtual, en formato dixital sin necesidad de imprimirlos

             •  En caso de ser necesario realizalos en papel:

                  -     Non se emplearán plásticos

                 -      Se realizarán impresiones a doble cara.

                 -      Se empleará papel reciclado.

                 -      Se evitará a impresión de borradores.

     • Débese facer un uso sostenible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.