Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A31 |
Coñecementos de regulación automática e técnicas de control e a súa aplicación á automatización industrial. |
A34 |
Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Sabe deseñar automatismos lóxicos baseados en autómatas de estados finitos |
A34
|
B1 B4 B5
|
|
Coñece a arquitectura dos autómatas programables e controladores industriais
Coñece os distintos tipos de accionamientos.
Coñece os principios de funcionamiento e sabe seleccionar os distintos sensores e captadores de aplicación industrial. |
A4 A31 A34
|
B1 B3 B4 B6 B7
|
C1 C4 C7
|
Coñece e sabe aplicar as técnicas básicas de programación de automatismos en controladores industriais |
A2 A31 A34
|
B1 B2 B5
|
C2 C5 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Resumo dos contidos segundo a memoria do título: |
.Técnicas de deseño e realización de automatismos lóxicos (Temas 1, 2 e 3)
· Controladores industriais. (Tema 4)
· Programación de controladores Industriais (Temas 5, 6 e 7)
· Estudo de marchas-paradas (Tema 8)
· Instrumentación de campo. Sensores e actuadores e a sua interacción cos equipos de control (Temas 9 e 10) |
Tema 1. Introducción a automatización |
Introducción. Definición. Elementos dun proceso a automatizar. Tipos de sistemas de control. Obxetivos da automatización. |
Tema 2. Automatismos lóxicos cableados |
Introducción. Automatismos lóxicos, variables e funcións binarias. Relés e contactos. Pulsadores, interruptores. Funcións realizadas pola aparamenta eléctrica: seguridade, control e protección.
Dispositivos de control de potencia. Guardamotor. Símboloxía de elementos eléctricos. Interpretación de esquemas eléctricos de control sinxelos. |
Tema 3. Sistemas lóxicos secuenciais. Diagramas de estado. |
Diagramas de estados. Exemplos. Problemas para representar sistemas concurrentes. Diagrama funcional (Grafcet). Elementos do Grafcet e Estructuras básicas. |
Tema 4. Autómata programable. Hardware e ciclo de funcionamento. |
Arquitectura do PLC. CPU. Memoria. Interfaces de E/S: Entradas e saídas dixitais.Modos de operación do autómata. Ciclo de funcionamento. Ciclo de tratamento de E/S. |
Tema 5. Introducción a programación. Sistema normalizado IEC 61131. |
Presentación da Norma IEC-61131-Parte 3. Software Unity Pro. Variables elementais. Direccionamiento. Tipos de datos elementais. Variables derivadas. Bloques función elementais. Librerías. Bloques función derivados (DFB). |
Tema 6. Programación en linguaxe de contactos |
Elementos básicos. Secuencia de procesamento. Descripción de obxetos en LD. Temporizadores. Contadores. |
Tema 7. Programación en Grafcet |
Reglas do SFC. Etapas. Transicions. Saltos. Secuencias alternativas. Secuencias paralelas. Enlaces. Macroetapas. Tempos e variables asociadas as etapas. Accions das etapas. Seccions de transición. Execución single-token e multiple-token. Posibilidade de sincronización de Grafcets. Tablas de obxetos para manexar o SFC. |
Tema 8. Modos de Marcha e Parada. GEMMA. |
Modos fundamentais de GEMMA. Guía para aplicar GEMMA a unha automatización. Deseño estructurado: Grafcets coordinados. Exemplo de aplicación. |
Tema 9. Sensores |
Clasificación. Características xerais. Tipos de sensores segundo a magnitude a medir. Compatibilidade con entrada do PLC. Sensores de presencia inductivos, capacitivos, ópticos e acústicos: Principio de funcionamento. Rango de operación. Tipos de saida (2, 3, 4 fíos). Símbolos. Aplicacions. Interruptores Reed. Finais de carreira. Criterios de selección de detectores de proximidade. |
Tema 10. Actuadores |
Actuadores neumáticos. Aire comprimido: Magnitudes e unidades. Propiedades dos gases. Elementos dun sistema neumático: Compresor, acondicionamento e almacenaxe, distribución. Unidade de mantemento nas estacions MPS. Válvulas. Representación e nomenclatura. Válvulas distribuidoras. Accionamentos das válvulas. Cilindros. Mando de cilindros. Válvulas reguladoras de control e de bloqueo. Aplicacions de control de cilindros. Aplicacions de vacío. Esquemas neumáticos. Identificación de compoñentes. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A4 A31 C5 C7 |
30 |
18 |
48 |
Mixed objective/subjective test |
A31 A34 B1 B2 B5 |
10 |
12 |
22 |
Laboratory practice |
B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C6 |
26 |
49 |
75 |
Field trip |
C6 C7 |
4 |
0 |
4 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
O profesor guía aos alumnos aclarando os principais conceptos do temario. Fomentarase a participación dos alumnos co plantexamento de cuestions ou supostos prácticos. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que consiste nun exame que poderá conter tanto cuestións tipo test, cuestións teóricas, prácticas ou teorico-prácticas de resposta curta,problemas sobre os temas traballados na materia e exercicios co software de simulación de autómatas. |
Laboratory practice |
Son obrigatorias para todos os alumnos. Consisten na resolución dun suposto mediante a programación do autómata. Na maioría dos casos os alumnos fanas de forma individual.
As prácticas precisan dunha preparación previa antes de ir ao Laboratorio, que consiste na lectura do guión, elaboración dunha taboa de entradas e saidas, e plantexamento do diagrama de contactos, ó do Grafcet correspondente. O profesor comprobará en cada sesión de prácticas o traballo previo realizado así como o feito no Laboratorio. |
Field trip |
Durante o curso prográmanse, no posible, visitas a feiras de automatización, empresas ou conferencias de profesionais do sector. Os alumnos teñen a obrigación de asistir a estas actividades. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
Os profesores atenderán persoalmente as dúbidas sobre calquera das actividades desenvolvidas ao longo do curso. O horario de tutorías será publicado ao comezo do cuadrimestre na páxina web do centro. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C6 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía. A avaliación realizarase mediante defensa do traballo realizado coas estacións da célula de fabricación flexible e nos exames das convocatorias oficiais mediante unha proba similar as actividades realizadas durante as clases. |
40 |
Mixed objective/subjective test |
A31 A34 B1 B2 B5 |
Corresponderá ben a unha proba de avaliación ao final do cuadrimestre, ben a probas repartidas ao longo do cuadrimestre, que englobarán todos os aspectos da materia tanto teóricos como prácticos e de resolución de problemas.
Poden constar de cuestións teórico-prácticas, exercicios escritos e exercicios de programación. |
60 |
|
Assessment comments |
The qualifications of the evaluable tasks will be valid only for the academic year in which they are carried out. In general, two mixed tests can be taken during the course: First test: once the first 6 topics have been explained. Second test: coinciding with the final exam in January. Final note The final mark will be calculated, in general, as Final Note = 0.45 x Note mixed test 1 + 0.15 x Note mixed test 2 + 0.3 x Note Practices + 0.1 x Defense practice stations Students who did not obtain a grade in the first mixed test, or who achieved a very low grade, can choose to take the 2nd mixed test with a weight of 40% (the test will be different in this case). In this case the final grade will be: Final Mark=0.6 x Mixed Test Mark 2 +0.3 x Practice Mark+0.1 x Practical Defense
2nd chance In the second opportunity, a mixed test will be carried out with practical written and programming exercises (60%), a programming exercise based on laboratory practices (30%) and the grade obtained in the defense of the practices is maintained (10 %).
|
Sources of information |
Basic
|
Piedrafita Moreno, Ramón (2003). Ingeniería de la automatización industrial. Madrid : RA-MA
Balcells Sendra, Josep (1997). Autómatas programables. Barcelona : Marcombo
Ramon L. Yuste y Vicente Guerrero (2017). Autómatas programables SIEMENS Grafcet y Guía Gemma con TIA Portal (Capítulo 8). España |
|
Complementary
|
Pedro Romera, J. (2001). Automatización. Problemas resueltos con autómatas programables. Madrid:Paraninfo |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|