Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electrónica industrial. |
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A9 |
Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador. |
A23 |
Coñecementos e capacidades para organizar e xestionar proxectos. Coñecer a estrutura organizativa e as funcións dunha oficina de proxectos. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B11 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado e non especializado. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece as atribucións e facultades que lle confiren as leis de atribucións. |
A1 A4
|
|
|
Adquire coñecementos para a redacción e interpretación de documentos técnicos propios da enxeñaría |
A3 A9 A23
|
B1 B2
|
C1 C5 C6
|
Interpreta os conceptos e normas fundamentais relacionados con proxectos industriais. |
A4 A5 A23
|
B1
|
|
Interpreta e prepara a documentación técnica específica dun proxecto do ámbito da enxeñaría industrial. |
A3 A4
|
B4 B5 B6 B11
|
C5 C6
|
Comprende e aplica coñecementos de Lexislación |
A4 A5
|
B4
|
|
Entende as interrelacións entre todos os axentes relacionados co proxecto. |
A2 A5 A23
|
B2 B6
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. A ENXEÑERÍA COMO PROFESIÓN
|
1.1 Atribucións profesionais
_ Evolución histórica da titulación
_ Atribucións e facultades profesionais
_ Colexios e asociacións profesionais
1.2 A profesión de Enxeñería.
1.3 O enxeñeiro na empresa industrial.
1.4 O enxeñeiro na empresa de servizos.
1.5 Acceso dos enxeñeiros as empresas.
1.6 O enxeñeiro na Administración Pública.
1.7 Acceso dos enxeñeiros á Administración Pública.
|
TEMA 2. A OFICINA TÉCNICA DE PROXECTOS
|
2.1 Definición e denominacións
2.2 Empresas de Enxeñería
2.3 A Oficina Técnica como departamento
|
TEMA 3. DOCUMENTOS TÉCNICOS
|
3.1 Introdución
3.2 Documentos administrativos
3.3 Documentos técnicos: informes, dictames e peritacións. |
TEMA 4. METODOLOXÍA E MORFOLOXÍA DO PROXECTO |
4.1 Desenvolvemento metodolóxico do proxecto.
4.2 Fontes de información.
4.3 Técnicas creativas
4.4 Fases do proxecto
4.5 O documento 'Proxecto' (UNE 157001)
_ Definición
_ Tipos de proxectos
_ Documentos do proxecto
_ Normas de presentación |
TEMA 5. NORMATIVA LEGAL SOBRE PROXECTOS
|
5.1 O Código Técnico da Edificación
5.2 Reglamentos sobre instalacións industriais
5.3 Reglamentos sobre productos industriais
5.4 Normativa de Seguridade e Saúde
5.5 Normativa medioambiental
|
TEMA 6. INTRODUCIÓN Á DIRECIÓN DE PROXECTOS |
6.1 Introdución.
6.2 Marco lexislativo que regula a dirección da obra.
6.3 Funcións e actividades do director da obra según a L.O.E.
6.4 Funcións do director da obra en materia de seguridade e saúde.
6.5 Responsabilidades dodirector da obra.
6.6 O 'Project Management' (UNE-ISO 21500) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A23 C3 C5 C6 |
28 |
28 |
56 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A3 A4 A9 B1 B2 B4 B5 B6 B11 C1 C3 |
28 |
56 |
84 |
Proba práctica |
A2 A3 A9 B5 |
3 |
0 |
3 |
Proba obxectiva |
A4 A5 A23 B1 C5 |
1 |
5 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición do profesor complementada co uso de medios audivisuales e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas de laboratorio |
Os alumnos enfróntanse a un caso práctico real no ámbito da enxeñería. Os alumnos deberán:
Identificar cales son os requisitos de deseño tanto os impostos polo "promotor" como os que impoñen as distintas normativas que afectan.
Escoller procedementos axeitados de cálculo ou deseño e aplicalos convenientemente
Plasmar a solución nun documento cun formato e según normas establecidas
|
Proba práctica |
Exame de manexo dos procedementos levados a cabo nas prácticas de laboratorio |
Proba obxectiva |
Exame de teoría, sobre do temario exposto nas horas presenciais.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Os alumnos terán que facer a exposición e defensa do seu traballo de prácticas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A4 A5 A23 B1 C5 |
Realízase un exame de teoría, sobre o temario exposto nas horas presenciais.
|
15 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A23 C3 C5 C6 |
Puntuarase a calificación acadada nos test de reforzo feitos na clase |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A3 A4 A9 B1 B2 B4 B5 B6 B11 C1 C3 |
Os alumnos deberán entregar un documento que recolla a solución ao caso práctico proposto polo profesor. (65% nota práctica) Poderán facelo engrupos de dous máximo.
Obrigatoriamente o documento de proxecto que se entregue deberá seguir as Normas do TFG da EUP (baseado éste na UNE 157001) Non serán aceptados planos sin a información pertinente, planos que non se poidan ler ou mesmo que non manteñan unha mínima calidade gráfica
Os alumnos deberán facer unha exposición do seu traballo e defendelo fronte as preguntas que xurdan (35% nota práctica)
A falta de destreza evidenciada na proba práctica poderá dar lugar a penalización ou incluso a anulación dos traballos entregados |
55 |
Proba práctica |
A2 A3 A9 B5 |
Exame de manexo dos procedimentos levados a cabo nas prácticas de laboratorio |
20 |
|
Observacións avaliación |
As entregas de traballos obrigatorios y adicionais da asignatura así como os libros prácticas de taller realizados polos alumnos serán en formato digital, y preferentemente a través da plataforma Moodle. Os traballos entregados fóra do prazo establecido serán penalizados con ata un 25% na calificación do mesmo. Recórdase que a comisión de fraude académico implica, segundo Regulamento disciplinar do estudantado da UDC, "a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese : o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda" Para aprobar a asignatura será preciso aprobar as prácticas e mais o examen de teoría de xeito independiente Respecto do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica:- Non terá dereito á puntuación por participación na clase maxistral e polo tanto a máxima nota que poderá acadar será un 9
- Deberá entregar e defender igualmente o traballo encargado nas prácticas de laboratorio (55%), pero además deberá facer un exame adicional no que amose que realmente adquiriu as destrezas necesarias para o desenvolvemento da práctica. A nota final da práctica resultará de multiplicar a nota do traballo e mais exposición pola nota do antedito exame (calificado sobre 10) e dividida por 10
- Terá dereito a facer a proba obxectiva (35%)
Respecto as convocatorias extraordinaria e mais de segunda oportunidade, gardarase a calificación acadada na parte (teoría o práctica) aprobada en primeira oportunidade
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E. (2000). CUADERNOS DE INGENIERÍA DE PROYECTOS.. VALENCIA. UNIVERSIDAD
LOZANO APOLO, G. (1994). CURSO DE PREPARACIÓN Y PRESENTACIÓN DE DOCUMENTOS, GRÁFICOS, MEMORIAS, REPRESENTACIONES TÉCNICA Y PATENTES. GIJÓN. CONSULTORÍAS TÉCNICAS DE LA CONSTRUCCIÓN
MORILLA ABAD, I. (2001). GUÍA METODOLÓGICA Y PRÁCTICA PARA LA REALIZACIÓN DE PROYECTOS. MADRI. C.O.I. de CAMINOS, CANALES Y PUERTOS
DE FUENTES RUIZ, A. (2012). MANUAL IMPRESCINDIBLE DE ARQUIMEDES. MADRID. ED ANAYA MULTIMEDIA
MERCHÁN GABALDÓN, F. (2000). MANUAL PARA LA DIRECCIÓN DE OBRAS. MADRID. DOSSAT
SEVILLA LÓPEZ, J. M. (2001). MANUAL PARA LA REDACCIÓN DE PROYECTOS DE CONSTRUCCIÓN EN LA ADMINISTRACIÓN PÚBLICA. MADRID. DOSSAT
(2013). Microsoft PROJECT 2013. BARCELONA. EDICIONES ENI
BRUSOLA SIMÓN, F. (1999). OFICINA TÉCNICA Y PROYECTOS. VALENCIA. S. P. de la U.P. de VALENCIA
COS CASTILLO, M (1997). TEORÍA GENERAL DEL PROYECTO. DIRECCIÓN DE PROYECTOS. MADRID. SÍNTESIS
COS CASTILLO, M (1997). TEORÍA GENERAL DEL PROYECTO. INGENIERÍA DE PROYECTOS. MADRID. SÍNTESIS |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Instalacións Eléctricas e Industriais/770G01032 | Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022 | Instalacións Industriais e Comerciais/770G02031 | Expresión Gráfica/770G02005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Grao/770G02045 |
|
Observacións |
É moi conveniente traer unha formación ou coñecementos previos sobre ferramentas de modelado gráfico e instalacións eléctricas en edificación En consonancia cos obxectivos Green Campus, a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|