Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A22 |
Coñecementos aplicados de organización de empresas. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B9 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúan as habilidades que se adoitan demostrar mediante a elaboración e defensa dos argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B10 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para facer xuízos que inclúan unha reflexión sobre cuestións sociais, científicas ou éticas relevantes. |
B11 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado e non especializado. |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ter unha visión das condicións do traballo e da súa incidencia na segurdidade y saude dos traballadores. |
A2 A5 A22
|
B1 B10
|
C6
|
Coñecer as diferentes tecnicas para combatir los riscos laboraias e o coñecemento do marco normativo europeo e español en materia de prevención de riscos laborais. |
A4 A22
|
B5 B11
|
C6
|
Saber organizar e xestionar a prevencion de riscos dentro da empresa. |
A2 A4 A22
|
B2 B9 B11
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os contidos desta materia, incluidos na memoria de verificación da titulación, desenvolvense nos nove temas que se amosan a continuación. Neste primeiro apartado, en "Subtemas", relacionanse os contidos da memoria de verificación cos temas que os desenvolven. |
Contidos e temas nos que se desenvolven.
- Normativa: Tema 1, Tema 2
- Seguridade no traballo: Tema 3, Tema 4
- Riscos laborais, Prevención e Plan de Prevención de Riscos Laborais: Tema 8, Tema 9
- Técnicas Analíticas, operativas e específicas: Tema 6, Tema 7
- Hixiene Industrial, Ergonomia e Psicosocioloxia: Tema 4, Tema 5 |
Tema 1:Introdución e conceptos básicos |
Traballo e saúde
Ambiente de traballo
Factores de risco laboral
Incidencia sobre a saúde dos factores de risco
Técnicas de actuación fronte aos riscos laborais: prevención e protección
Desenvolvo histórico da prevención de riscos laborais
|
Tema 2: Normativa internacional, da Unión Europea e Española |
Sistema legal: Convenios internacionais e marco europeo
Seguridade e saúde no traballo na Unión Europea: Directiva marco e directivas específicas
A lei de prevención de riscos laborais R.D. 31/1995
Obxectivos e actuacións da administración publica
Dereitos e obrigacións
Desenvolvo regulamentario de seguridade e saúde laboral
Reglamento de los Servicios de Prevención R.D. 39/97 |
Tema 3: Xustificación da prevención de riscos laborais |
Xustificación da prevención
Economía da seguridade: os custos dos accidentes e os custos da prevención
Métodos de análises
Vantaxes da prevención
|
Tema 4. Condicións de traballo, factores de risco e técnicas preventivas |
Riscos ligados as condicións de seguridade.(Máquinas, equipos, instalacións, lugares de traballo, electricidade, incendios, productos químicos, etc.)
Riscos ligados o medio ambiente do traballo. (Axentes físicos, axentes químicos, axentes biolóxicos)
Riscos ligados a carga de traballo, fatiga, insatisfación laboral. (ergonomia, factores psicosociales e organizativos, condicións ambientais)
Sistemas elementais de control de riscos.
Protección colectivas e individuais.
|
Tema 5. Prevención de riscos laborais |
Técnicas preventivas: Seguridade Laboral, Hixiene Industrial, Ergonomía e Psicosociología
|
Tema 6: Seguridade no traballo: Técnicas analiticas:notificación, rexistro e investigación de accidentes.Análise estatística dos accidentes |
Tecnicas analiticas posteriores ao accidente
Notificación, Rexistro e investigación de accidentes
Introdución á estatística de accidentes: clasificación, Índices estatísticos
|
Tema 7 Técnicas operativas: sinalización, protección individual Técnicas especificas: riscos de incendio. plan de autoprotección |
Técnicas operativas: sinalización, tipos de sinais
Técnicos especificas: risco de incendio: elementos do lume, tipos de lume, sistemas de detección e alarma, equipos e medios de extinción
Plan de emerxencia e autoprotección.
|
Tema 8: Seguridade no traballo: A avaliación de riscos laborais |
Definición e obxectivos
Fases da avaliación de riscos
Tipos de avaliación de riscos
Avaliación xeral de riscos
Métodos cuantitativos de avaliación de riscos: Método Fine
|
Tema 9: A xestión da prevención: O plan de prevención de riscos laborais |
A política e obxetivos xerais
Organización dos recursos
Evaluación periódica de riscos
Planificación da actividade preventiva
Controles y acción de millora
Documentación: recollida, elaboración e arquivo.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A4 B2 B5 B10 B11 |
12 |
0 |
12 |
Estudo de casos |
A4 A5 A22 B9 |
10 |
0 |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A4 B5 B10 |
5 |
0 |
5 |
Solución de problemas |
B1 B5 B9 B10 |
4.5 |
0 |
4.5 |
Traballos tutelados |
A2 A4 A22 B1 B5 B9 B11 C6 |
0 |
75 |
75 |
Proba obxectiva |
A2 A22 B1 B5 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais |
Estudo de casos |
Estudo e comentario casos prácticos. |
Prácticas a través de TIC |
Traballo en equipo con TICs, con programas informaticos específicos da materia. |
Solución de problemas |
Resolución de diferentes problemas plantexados na clase. (test, calculos, temas de discusión, etc) |
Traballos tutelados |
Preparación, presentación e defensa do alumno dun traballo relacionado coa asignatura (poderá ser elexido polo alumno o polo profesor) |
Proba obxectiva |
Responder a un cuestionario con preguntas de resposta breve |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Exposición dunha materia o tema
Explicación polo profesor con preguntas a os estudantes
Realización de prácticas con programas informáticos.
Seguemento periodico e orientación do traballo a realizar polo alumno |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
B1 B5 B9 B10 |
Resolución de problemas, casos prácticos e test propostos na clase. |
10 |
Traballos tutelados |
A2 A4 A22 B1 B5 B9 B11 C6 |
Realización dun traballo sobre ámbito da asignatura |
20 |
Sesión maxistral |
A2 A4 B2 B5 B10 B11 |
Asistencia e participación da clase |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A4 B5 B10 |
Asistencia, participación e realización de prácticas a través de TIC |
10 |
Proba obxectiva |
A2 A22 B1 B5 |
Realización dun exame. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes con recoñecemento á dedicación a tempo parcial e a dispensa académica ou que non asistan polo menos ao 70% das clases e prácticas a través das TIC, e resultado de casos prácticos e probas propostas na clase (moodle), tamén deben realizar os exercicios pola súa conta , e faga unha "proba práctica" nun exercicio similar. A avaliación da segunda oportunidade seguirá os mesmos criterios que a primeira oportunidade. Respecto a convocatoria extraordinaria, compre
entregar un novo conxunto de prácticas (Test, problemas y casos prácticos) (40%) ademáis superar o
correspondiente exame (60%) As
entregas de traballos obligatorios y adicionáis da asignatura así como
os libros prácticas de taller/simulación realizados polos alumnos/as,
preferentemente será, en formato dixital e a través da plataforma
Moodle.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- José Avelino Espeso Santiago (2007). Manual para la formación
de técnicos de prevención de riesgos laborales. LEX NOVA
-
Instituto Nacional
Seguridad y Salud en el Trabajo (). Página WEB
http://www.insht.es/portal/site/Insht/. INSHT
-
Instituto Galego de
Seguridade e Saúde Laboral (). Página WEB
http://issga.xunta.gal/portal/contido/o-issga/index.html. ISSGA
-
INSST (). Prevención
10. www.prevencion10.es/p10_front/
-
Ministerio Trabajo ().
Declaración Electrónica de Trabajadores Accidentados (DELTA) .
https://delta.mitramiss.gob.es/Delta2Web/main/principal.jsp
-
Ministerio Trabajo ().
Estadísticas de Accidentes de Trabajo. http://www.mitramiss.gob.es/estadisticas/eat/welcome.htm
-
Apuntes da asignatura con presentacións, exemplos, e casos
prácticos en moodle
- Páxina WEB https://www.insst.es/
|
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión Empresarial/770G01010 | Tecnoloxías de Fabricación/770G01015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Organización de empresas/770G01038 | Prácticas en Empresa/770G01061 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Grao/770G01045 |
|
Observacións |
As entregas de traballos obrigatorios e adicionais da
materiais; polos alumnos será en formato dixital, e preferentemente a través da
platafoma Moodle. |
|
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías |
|