Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A6 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poidan suscitar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Resolve problemas matemáticos que poden plantexarse na enxeñaría. |
A6
|
B4
|
|
Ten aptitude para aplicar os coñecementos adquiridos de Cálculo Diferencial e Integral. |
A3 A6
|
B1
|
C5 C6
|
Sabe utilizar métodos numéricos na resolución dalgúns problemas matemáticos que se plantexan. |
A6
|
B1 B2 B4
|
|
Coñece o uso reflexivo de ferramentas de cálculo simbólico e numérico. |
|
B6
|
C3
|
Posúe habilidades propias do pensamento científico matemático, que lle permiten preguntar e responder a determinadas cuestións matemáticas. |
A6
|
|
|
Ten destreza para manexar a linguaxe matemática; en particular, a linguaxe simbólica e formal. |
A6
|
B1
|
C3
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
A6
|
|
|
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos. |
A6
|
B3
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Topoloxía |
Tema 1: Produto escalar, módulo e distancia. Clasificación de puntos e conxuntos. Coordenadas polares, cilíndricas e esféricas. |
Funcións |
Tema 2: Funcións escalares e vectoriais. Conxuntos de nivel. Continuidade. Continuidade en compactos. |
Cálculo Diferencial |
Tema 3: Derivada direccional. Derivadas parciais: propiedades e cálculo práctico. Diferencial dunha función. Relación entre diferencial e derivadas parciais. Vector gradiente, relación coas derivadas direccionais. Derivadas parciais de orde superior. Matriz Xacobiana.
Tema 4: Teorema de Taylor para funcións reais e escalares. Puntos críticos, clasificación. Matriz Hessiana. Extremos condicionados: reducción da dimensión. |
Cálculo Integral |
Tema 5: Sumas de Riemann. Funcións integrables. Teoremas do cálculo integral: teorema do valor medio, primeiro e segundo teoremas fundamentais. Áreas de superficies planas. Cálculo de volumes.
Tema 6: Integrais dobres. Integrais triplas. Cambio de variables nas integrais múltiples. Aplicacións das integrais: cálculo de áreas e volumes. |
Números complexos |
Tema 7: O corpo dos números complexos. Operacións: suma, produto. Módulo e argumento. Forma exponencial. Operacións en forma exponencial. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B3 B4 C6 |
30 |
20 |
50 |
Proba práctica |
A6 B1 |
6 |
6 |
12 |
Proba mixta |
A6 A6 B1 B4 C3 C5 |
8 |
12 |
20 |
Solución de problemas |
A3 A6 A6 B2 C5 |
20 |
20 |
40 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A6 B1 B6 |
10 |
8 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Proba práctica |
Con eles pásase de teoría á práctica. Resólvense problemas concretos da materia desenvolvida nas clases maxistrais. |
Proba mixta |
Son útiles para coñecer o grao de aproveitamento que os alumnos fan das clases e o estudo persoal. Pode consistir nunha explicación de parte do contido da asignatura, a contestación a preguntas test, a resolución de cuestións teóricas ou prácticas e o desenvolvemento de solucións a cuestións que implican o dominio profundo da materia. |
Solución de problemas |
Utilízanse os coñecementos adquiridos para resolver distintas cuestións. |
Prácticas de laboratorio |
O seu obxectivo é que o alumno amose a súa capacidade para resolver problemas dos contidos da asignatura mediante o uso de programas informáticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Desenvolverase na aula e nos despachos do profesorado.
En concreto, nas sesión dedicadas á resolución de problemas tratarase de atender ao alumnado de xeito individual.
No horario establecido polo profesorado para titorías, o alumnado poderá plantexar as dúbidas sobre a materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A6 A6 B1 B6 |
Cada estudiante debe resolver exercicios coa axuda dun programa informático. |
15 |
Proba mixta |
A6 A6 B1 B4 C3 C5 |
Correspóndese co exame oficial. É unha proba coa que se pretende medir o nivel de coñecemento da materia por parte de cada estudante. Pode abranguer cuestións test, resolución de problemas que impliquen unha estratexia de actuación ou cuestións teóricas. |
65 |
Proba práctica |
A6 B1 |
Formularanse cuestións prácticas nas que o estudante buscará a solución a un determinado problema. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia ás clases non forma parte da avaliación. Probas de avaliación continua. Realizaranse tres. A primeira dos contidos
dos temas 1 e 2, a segunda dos contidos dos temas 3 e 4, e a terceira dos
contidos dos temas 5 e 6. Cada una delas avalíase cunha nota comprendida entre
0 e 10 puntos. A estas notas as denominamos NEC1, NEC2 e NEC3. Prácticas de laboratorio. Avaliaranse cunha proba na que os estudiantes
poden usar o material docente da materia publicado no Campus Virtual da UDC. A
nota desta proba, comprendida entre 0 e 10 puntos, a denominamos NL. O exame oficial de cada oportunidade abarca todos os temas da materia.
Avaliarase cunha nota NPO ou NSO comprendida entre 0 e 10 puntos. En cada oportunidade o alumnado pode elixir entre conservar ou renunciar ás
notas NEC1, NEC2 e NEC3 de avaliación continua. A nota da acta calcularase do
seguinte xeito: • Consérvanse as notas de avaliación continua. A nota da acta será: 0.15×NL+0.2/3×(NEC1+NEC2+ NEC3)+0.65×NPO na primeira oportunidade 0.15×NL+0.2/3×(NEC1+NEC2+ NEC3)+0.65×NSO na segunda oportunidade. • Renuncia ás notas de avaliación continua. A nota da acta será: 0.15×NL+0.85×NPO na primera oportunidade, 0.15×NL+0.85×NSO na segunda oportunidade. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia. Dado que a asistencia ás clases non se considera obrigatoria, e a avaliación
realízase a través de varias probas, esta será a mesma que para o resto do
alumnado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
De Burgos, J. (2008). Cálculo infinitesimal de varias variables. Madrid. Mcgraw-Hill.
Marsden, J.E. (2008). Cálculo vectorial. Madrid. Pearson Educación.
Thomas, George B. (2010). Cálculo. Varias variables.
Salas, Hille, Etgen (2003). Calculus (una y varias variables). Barcelona. Reverté
Churchill, R. y Brown, J. (1987). Variable compleja y aplicaciones. Madrid: McGraw-Hill Interamericana |
|
Bibliografía complementaria
|
Purcell, E.J.; Varberg, D.; Rigdon, S.E. (2001). Cálculo. México. Prentice-Hall
García López, A. (2002 ). Cálculo II: Teoría y problemas de funciones de varias variables. Madrid. CLAGSA
Prieto Saéz, E.; Rodriguez e outros (1995). Matemáticas I. Economía y Empresa. 4000 pruebas de evaluación . Centro de Estudios Ramón Areces
Ladra, M, e outros (2003). Preguntas test de Álgebra Lineal y Cálculo Vectorial. Ferrol. E.U.Politécnica |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Alxebra/770G01006 | Ecuacións Diferenciais/770G01011 | Mecánica de Fluídos/770G01016 | Fundamentos de Automática/770G01017 | Fundamentos de Electrónica/770G01018 |
|
Observacións |
Estudo diario dos contidos tratados nas
sesións de sesión maxistral, complementados co curso virtual e a bibliografía
recomendada. Resolución tanto dos exercicios propostos nas sesións presenciais como
doutros atopados na bibliografía recomendada. É recomendable o
traballo en grupos reducidos, xa que a discusión entre os membros do
mesmo axuda a resolver as distintas cuestións que se podan plantexar no
estudo da asignatura. Uso das horas de titoría do profesorado para resolver todo tipo de
dúbidas sobre os contidos da materia. |
|