Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A12 |
Coñecementos de termodinámica aplicada e transmisión de calor. Principios básicos e a súa aplicación á resolución de problemas de enxeñaría. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
O alumno aprende a identificar, observar e describir a parte do universo que atrae a súa atención e fai obxecto do seu estudo |
A4 A12
|
B1 B2 B4 B5 B7
|
C1 C3 C6
|
Aprende a utilizar a termodinámica como ferramenta para a modelización dos fenómenos naturais, permitindo predicir o comportamento dos sistemas na súa interacción co medio ambiente ou outros sistemas.. |
A4 A12
|
B1 B2 B4 B5 B7
|
C1 C3 C6
|
Adquire os coñecementos teóricos para resolver problemas básicos no campo dos motores térmicos de combustión interna, das máquinas de vapor, dos sistemas de refrixeración e dos procesos industriais que utilizan o aire como un insubstituíble elemento para o control de atmosferas e acondicionamento de ambientes |
A4 A12
|
B1 B2 B4 B5 B7
|
C1 C3 C6
|
Coñecer o tratamiento dos ciclos termodinámicos de sustancias de interés industrial |
A4 A12
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C6 C7
|
Sabe expor e resolver problemas de enxeñaría no ámbito da transformación dunha forma de enerxía noutra, particularmente da calor en traballo. Así como en procesos industriais de transmisión de calores |
A4 A12
|
B1 B2 B4 B5 B7
|
C1 C3 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I Conceptos y definiciones |
Introducción a termodinámica |
II Primer Principio da Termodinámica |
Enerxía dun sistema. Transferencia de enerxía mediante calor e traballo. Análisis energético de sistemas pechados. Exercicios e Problemas |
III Propiedades dunha sustancia pura simple e comprensible |
Estado termodinámico dun sistema. Calculo das propiedades dun sistema e as súas relacións. Exercicios e Problemas |
IV Segundo Principio da Termodinámica |
Necesidade do Segundo Principio. Formulaciones do Segundo principio. Irreversibilidades. A escala Kelvin de temperaturas. O ciclo de Carnot. Exercicios e Problemas |
V Análisis enerxético de sistemas abertos |
Conservación da masa nun sistema aberto. Conservación da enerxía para un sistema aberto. Análisis en estado estacionario e transitorio. Exercicios e problemas |
VI Entropía |
Desigualdade de Claussius. Variación de entropía. Obtención da entropía. Análisis entrópico de sistemas pechados. Análisis entropico de sistemas abertos. Rendimientos isentrópicos. Exercicios e Problemas |
VII Análisis exergético |
Intoducción. Balance de exergía para un sistema pechado. Exergía de fluxo. Balance de exergía para volúmenes de control. Termoeconomía |
O desenrrolo de estos temas se fixa como obxetivo asentar os seguintes contidos:
-Dominar os procesos básicos termodinámicos que determinan a actuación dos dispositivos elementais dispoñibles na enxenería (válvulas, turbinas compresores e intercambiadores de calor)
|
Non se precisa información adicional |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A12 B1 B2 B4 B5 B7 C1 C3 C6 |
30 |
33 |
63 |
Laboratory practice |
B2 |
10 |
12.5 |
22.5 |
Problem solving |
A12 |
20 |
37.5 |
57.5 |
Directed discussion |
A4 A12 B1 B2 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C6 C7 |
1 |
0 |
1 |
Objective test |
B1 |
4 |
0 |
4 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Directed discussion |
Se discutirá co alumnado os diferentes aspectos fundamentais de cada tema. Servirá para poder evaluar de forma cotinua os coñecimentos e razoamentos do alumno |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
|
Description |
For the development of the personalized attention is necessary to have all the notable information for llevarr to cape the specific tasks that requires each student. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
B2 |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigación.
Las prácticas son necesarias para aprobar la materia.
Si ya se han realizado no necesitan repetirse a no ser que el profesor lo estime oportuno |
10 |
Objective test |
B1 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
|
70 |
Directed discussion |
A4 A12 B1 B2 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C6 C7 |
Se discutirá co alumnado os diferentes aspectos fundamentais de cada tema. Servirá para poder evaluar de forma cotinua os coñecimentos e razoamentos do alumno |
20 |
|
Assessment comments |
.With relation specific measured ace so much na primeira oportunidade like na second for aqueles alumn@s with recoñecemento of dedication to partial tempo and dispenses academician of exemption of assistance you criteria adaptaránse characteristic ace individuals according to ace motivacións give circumstances that motivated so much to partial dedication as to exemption. With respecto ace implicacións of plaxio na realization give probas proceeds to comment: To fraudulent realization give probas ou activities of avaliación, unha time checked, will involve directly to qualification of suspense "0" na matter na announcement correspondente, invalidating like this calquera qualification obtida in all ace activities of avaliación of face to extraordinary announcement"
|
Sources of information |
Basic
|
Russel,Adebiyi (1997). TERMODINÁMICA CLASICA. Ed. ADDISON-WESLEY IBEROAMERICANA
Agüera Soriano (1999). TERMODINÁMICA LOGÍCA Y MOTORES TÉRMICOS. S.A. CIENCIA 3
Michael J. Moran y Howard N. Shapiro (2004). TERMODINÁMICA TÉCNICA. Reverté |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Calculus/770G01001 | Physics I/770G01003 | Physics II/770G01007 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|