Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A20 |
Coñecementos básicos dos sistemas de produción e fabricación. |
A35 |
Capacidade para aplicar os principios e métodos da calidade |
A37 |
Realización e interpretación de planos normalizados mediante o manexo e utilización da simboloxía, normas e regulamentos máis adecuados |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B9 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio. |
B10 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética. |
B11 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquirir unha amplia base de coñecenentos basados en criterios científicos, tecnóloxicos y económicos sobre distintos procesos e sistemas de fabricación. |
A2 A5 A20 A35
|
B1 B4 B5
|
C3
|
Identificar as ventaxas e inconvenientes, así como os defectos que puede presentar a súa apliación, os medios de controlalos y evitalos. |
A2 A5 A20 A35
|
B1 B10
|
|
Interpreta as pautas de control metrolóxico utilizadas para asegurar a calidade dos productos e procesos. |
A2 A5
|
B1
|
C3
|
Seleccionar os procesos de fabricación máis adecuados a partir do coñecemento das capacidades y limitacions de éstos e según las esixencias tecnolóxicas, técnicas e económicas tanto do producto como do mercado. |
A2
|
B1 B4 B5 B9
|
C3
|
Reconoce e aplica as consideracions básicas para configurar unha folla de procesos.
|
A2 A3 A5 A20
|
B1
|
C3
|
Conocer diversos sistemas e niveles de automatización existentes, seleccionando o mais adecuado atendendo a criterios de productividade y flexibilidade.
|
A2 A20 A35
|
B1 B9 B10
|
|
Coñecer os modelos de calidade industrial e ser capaz de integrar en eles as funcions de fabricación y medición. |
A2 A20 A35 A37
|
B1 B10
|
C3
|
Adquirir unha actitude crítica ante solucions xa utilizadas, de maneira que lle incite a o alumno a profundizar no estudio y análisis dos temas obxeto desta disciplina. |
A5
|
B1 B2 B11
|
C6
|
Coñecer as interaccions entre os procesos fabricación e o medio ambiete ( Sustentabiliade Ambiental) |
A5
|
B9 B11
|
C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introducción os procesos de enxeñeria da fabricación. |
Introducción os procesos de fabricación.
|
Descripción dos Procesos de fabricación e das suas caracteristicas tecnolóxicas. |
Descripción dos Procesos de fabricación e das suas caracteristicas tecnolóxicas. |
Conformado por moldeo de materiais metálicos y plásticos. |
Conformado por moldeo de materiais metálicos.
Conformado por moldeo de materiais plásticos. |
Conformado por deformación de materais elastoplásticos y mecanizado. |
Conformado por deformación de materais elastoplásticos.
Conformado por mecanizado. |
Métodos de unión. |
Métodos de unión.
|
Introducción a Metroloxia, e control de calidade. |
Introducción Metroloxia
Normalización normas ISO y UNE (axustes e tolerancias)
Introducción o control de calidade. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A20 A35 |
30 |
21 |
51 |
Problem solving |
A2 A3 A5 A20 A37 B1 B10 C6 |
20 |
30 |
50 |
Laboratory practice |
B1 B4 B5 C3 C6 |
10 |
5 |
15 |
Objective test |
A2 A5 A20 A35 B1 B2 B4 B9 B11 |
4 |
26 |
30 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Ofrecer unha visión xeral e estructurada dos temas da asignatura, destacando os puntos mais importantes.
Deselvolverse na aula, intercalando aplicacións prácticas con temas teóricos, e emplearanse medios audiovisuales de apoio. |
Problem solving |
Realizanse exercicios prácticos sobre os contenidos teóricos de la asignatura explicados nas sesions maxistrais.
Propeñeranse temas para a sua discusión e ampliaranse alguns dos aspectos estudiados en na teória, ca finalidade de mallerar os fundamentos mediante problemas prácticos.
|
Laboratory practice |
Realizaránse experiencias prácticas no taller e nas aulas de simulación, resolvento temas e traballos relacionadas co contido da asignatura. |
Objective test |
Deberá demostrar o seu grado de aprendizaje dunha manera obxetiva, deberá quitar a suas propias conclusiones a fin de autoevaluar su aprendizaxe, e si fose necesario introducir medidas correctoras |
Personalized attention |
Methodologies
|
Objective test |
Problem solving |
Laboratory practice |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Orientar o alumno/a nos puntos básicos, dando unha visión estructurada da asignatura
Realizar experiencias prácticas que sirvan para contrastar os coñecementos teóricos adquiridos, e tamen apoio a alumno/a a través de tutorias personalizadas.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A2 A5 A20 A35 B1 B2 B4 B9 B11 |
SConsistirá nunha proba onde se comprobarán os coñecementos teóricos e prácticos que o/a alumno/a adquiriu durante o curso.
Realizarase un exame dividido en duas partes:
Resolución de problemas e casos prácticos con valor do 70 % do exame.
Responder a preguntas tipo test co valor do 30 % do exame.
|
70 |
Problem solving |
A2 A3 A5 A20 A37 B1 B10 C6 |
Terase en conta a asistencia as clases de problemas donde se irán proporcionando y resolvendo exercicios prácticos o largo do curso , para reforzar os coñecementos teóricos adquiridos. |
5 |
Laboratory practice |
B1 B4 B5 C3 C6 |
Realizaranse experiencias e prácticas no laboratorio. Para a avaliación terase en conta o cartafol das prácticas realizadas (50%) así como un exame de avaliación (50%)
A asistencia é obrigatoria e o mínimo para ser evaluado será dun 80 %
|
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A20 A35 |
Terase en conta a asistencia a participación as clases maxistrales, donde se expoñeran e explicarán os contidos teóricos da asignatura. |
5 |
|
Assessment comments |
Para superar a asignatura compre aprobar por separado as duaspartes: Prácticas de Laboratorio e Proba obxectiva (Teoria e problemas). Na segunda oportunidade, o alumno deberá presentarse o exame de
teoría e problemas con todos os contidos da asiginatura, o resto
de criterios serán os mesmos da primeira oportunidade. En canto á convocatoria extraordinaria, o alumnado deberá
realizar un exame de teoría e problemas de todo o temario da materia, así como
ter superado a parte correspondente de prácticas de taller/laboratorio,
distribuíndose as ponderacións para a cualificación final da seguinte forma:
Teoría e problemas 80%, prácticas de taller/laboratorio 20% As entregas de traballos obrigatorios y adicionais da asignatura
así como os libros prácticas de taller realizados polos/as alumnos/as serán en
formato digital, y preferentemente a través da platafoma Moodle.
Os alumnos matriculados a “tempo parcial” ó que non
asistan polo menos ao 70% de practícas de taller, deberán realizar igualmente
os exercicios pola súa conta, e presentarse un “exame práctico” sobre un
exercicio similar
|
Sources of information |
Basic
|
Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. (1994). Materiales y procesos de fabricación. Reverté cop
José Luis Cantero Guisánchez, Mª Henar Miguelez Garrido (2005). Problemas Resueltos de Tecnologias de Fabricación. Paraninfo (Thomson)
Lasheras, J. M. (2000). Tecnología Mecánica y Metrotecnia. Editorial Donostiarra |
- Lasheras, J. M.: Tecnología Mecánica y Metrotecnia. Editorial Donos-tiarra, San Sebastián, 2000.
- Coca, P.; Rosique, J.: Tecnología Mecánica y Metrotecnia. Ediciones Pirámide (Grupo Anaya), Madrid, 2002.
- Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. 1994. Materiales y procesos de fabricación. Barcelona Reverté cop.. 2ª ed.
- Fernández, E. Avella. L.Fernández, M. Estrategia de producción. McGraw-Hill, Madrid. 2006.
- Dale. H Besterfields. Control de calidad. Pearson. Prentice-Hall. México 2009. Octava edición.
- Kiely, Gerard. Ingeniería Ambiental. Fundamentos, entornos, tecnologías y sistemas de gestión. McGraw-Hill, Madrid. 2001.
- Hansen, L.H.; Ghare, M.P.; Control de calidad: teoría y aplicaciones. Díaz de Santos, 1990.
- Gerling, H. Alrededor de las máquinas-herramienta. Ed. Reverté, 3ª ed. 2000,
- M. Reina, soldadadura de los aceros, Aplicaciones, Madrid 1986
- Alarcon Valero, Faustino, Libro de Prácticas de gestión avanzadas de fabricación. UPV (2007)
- Mª Henar Miguelez Garrido, Problemas Resueltos de Tecnologias de Fabricación, Thomson (2005)
- Marián García Prieto , Apuntes de soldadura: Conceptos Básicos , Bellisco 2012 - 2º ed
- Apuntes da asignatura Tecnologias de fabricación (teoria e boletins de problemas) - EPE Ferrol
- Guías de prácticas de taller, - EPE Ferrol
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Calculus/770G01001 | Physics I/770G01003 | Engineering Drawing/770G01005 | Linear Algebra/770G01006 | Business Management/770G01010 | Materials Science/770G01009 | Industrial Drawing and CAD/770G01029 | Teoría de Máquinas/770G02020 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Industrial Management/Industrial Organisation/770G01038 | Industrial Mantenience/770G01030 | Technical Office/770G02034 | Final Degree Proyect/770G02045 |
|
Other comments |
- Resolver de forma sistemática os problemas que se iran proporcionando o longo do curso, coa finalidade de afianzar os coñecementos adquiridos nas clases teóricas.
- Apoiar os estudos na blibiografia recomendada e apuntamentos de clase.
- Acudir ás tutorías para resolver as diversas dúbidas que poidan xurdir ao longo do curso.
- Seguimento da materia na plataforma de teleformación da UDC (MOODLE), onde se disporá de apuntamentos, problemas propostos, material de apoio, comunicados, e foro de noticias.
|
|