Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electricidade. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A25 |
Coñecementos sobre control de máquinas e accionamientos eléctricos e as súas aplicacións. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Definir un problema e identificar as restricións na análise e deseño dos accionamiento das máquinas eléctricas.
Coñece as características de materiais e equipos relacionados co deseño de accionamiento de máquinas eléctricas.
Ten habilidades de traballo en laboratorio e en talleres. |
A1 A4 A5 A25
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Accionamientos eléctricos con motores de c.c. |
Con rectificadores monofásicos semi controlados.
Con rectificadores monofásicos controlados.
Con rectificadores trifásicos semi controlados.
Con rectificadores trifásicos controlados.
Con convertidores de cc. Funcionamiento nos catro cuadrantes.
|
Accionamientos con motores de inducción. |
Construcción e principios de funcionamiento.
Circuito equivalente. Medida dos parámetros.Ensaios.
Potencia.Par de rotación.
Arranque. Regulación da velocidade.
Motor de inducción monofásico.
Accionamientos controlando a tensión do estator, a frecuencia e a tensión-frecuencia.
Cicloconvertidores.
Sistemas de modulación por ancho de pulso.
Inyección de tensión no rotor.
Regulación da velocidade mediante a recuperación da potencia de deslizamiento.
Máquina de inducción doblemente alimentada.
Prácticas de laboratorio.
-Ensaio en vacío e corto. Circuito equivalente.
-Inversor estrella-triángulo con PLC.
-Funcionamiento con variador de velocidade. Entradas analóxicas e dixitales.
-Regulación da velocidade variando a tensión no rotor.
|
Máquina sincrona. |
Construción e principios de funcionamento.
Principio de funcionamento como xerador e como motor.
O sistema inductor e a súa excitación.
Funcionamento en baleiro e en carga.
Diagramas vectoriales, curvas características e parámetros singulares.
Diagrama no espazo da máquina de rotor cilíndrico con carga equilibrada e non saturada.
Diagrama vectorial da máquina saturada.
Diagrama vectorial da máquina síncrona de polos saíntes.
Características en curtocircuíto
Triángulo de Potier.
Característica reactiva.
Regulación de tensión dun alternador.
As máquinas síncronas funcionando en paralelo
Manobra de axuste, sincronización.
Estabilidade estática do funcionamento en paralelo.
A máquina síncrona axustada a unha rede de potencia infinita.
Análise do funcionamento como xerador e como motor.
Repartición das potencias activa e reactiva entre alternadores axustados en paralelo sobre unha rede de potencia infinita.
O motor síncrono en servizo.
Par e potencia do motor síncrono
Curvas en V de Mordey.
Motores de reluctancia, histéresis e imáns permanentes.
Aplicacións do motor síncrono.
Diagramas de funcionamento dunha máquina síncrona.
Curtocircuíto da máquina síncrona.
Prácticas de laboratorio.
-Análise non lineal. Método de Potier ou do factor de potencia nulo.
-Axuste á rede. Variacións da potencia activa e reactiva.
- Límites de funcionamento dun alternador.
-Control de motores síncronos
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A4 A5 A25 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C5 |
30 |
23 |
53 |
Laboratory practice |
A1 A4 A5 A25 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C5 |
10 |
10 |
20 |
Problem solving |
A1 A4 A5 A25 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C5 |
20 |
38 |
58 |
Objective test |
A1 A4 A5 A25 B1 B2 B3 B5 C1 C2 C3 C5 |
4 |
12 |
16 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Actividade presencial na aula, onde se establecerán os conceptos fundamentais da materia. Realizarase mediante unha exposición oral, complementada con medios audiovisuais e multimedia, cuxo fin é transmitir os coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Laboratory practice |
Realizaranse no laboratorio de electricidade, en 6 sesións de 10 horas/grupo. Consistirán en casos prácticos onde o alumno deberá demostrar os coñecementos teóricos adquiridos. |
Problem solving |
O profesor realizará diversos problemas tipo, explicando dunha maneira sistemática os diferentes métodos de resolución. En cada sesión resolveranse as dúbidas ou dificultades que poidan xurdir, a fin de proporcionar ao alumno os recursos necesarios para a súa posterior solución. |
Objective test |
Proba de avaliación que se realizará ao final do curso, nas correspondentes convocatorias oficiais, onde o alumno deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe dunha maneira obxectiva. Constarán dun número comprendido entre 15 e 20 preguntas tipo test, acompañadas de 6 posibles respostas, onde só unha é a correcta, o alumno deberá xustificar sempre a resposta, sendo esta condición indispensable para que a resposta sexa aceptada como correcta. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Laboratory practice |
|
Description |
Realízase nas correspondentes tutorias, onde a iniciativa do alumno resólvense, ou aclaran as posibles dúbidas.
Nas prácticas de laboratorio o alumno deberá resolver e explicar os diferentes casos que se lle propoñan. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A1 A4 A5 A25 B1 B2 B3 B5 C1 C2 C3 C5 |
A proba obxectiva que se realizará ao final do curso, nas correspondentes convocatorias oficiais, onde o alumno deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe dunha maneira obxectiva. Constarán de duas partes cun número comprendido entre 10 e 15 preguntas tipo test en cada unha das partes, acompañadas de 6 posibles respostas, onde só unha é a correcta, o alumno deberá xustificar sempre a resposta, sendo esta condición indispensable para que a resposta sexa aceptada como correcta. As respostas incorrectas descontarán 0,17 puntos.
Para superar a materia o alumno deberá obter 4,5 puntos. sobre 10, como mínimo en cada unha das dúas partes de que consta esta proba.
|
70 |
Problem solving |
A1 A4 A5 A25 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C5 |
Trátase de casos prácticos a proposta do profesor, que deberá resolver e explicar mediante unha exposición oral. |
20 |
Laboratory practice |
A1 A4 A5 A25 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C5 |
A realización con aproveitamento das prácticas de laboratorio é indispensable para superar a materia.
O exame de prácticas de laboratorio representarán o 10% da nota final da materia, sempre que o alumno obteña 4,5 ptos. sobre 10 na proba obxectiva, en ningún caso pode servir para compensar notas inferiores a 4,5 ptos, na Proba Obxectiva. |
10 |
|
Assessment comments |
-A materia divídese en 2 partes, ao finalizar a exposición da 1ª parte coincidindo coa metade do período lectivo realizarase unha proba voluntaria, que será eliminatoria, os alumnos que a superen xa non terán que volver examinarse da mesma nas convocatorias da 1ª e 2ª oportunidade do curso onde superaron a 1ª parte.
- Os criterios de avaliación serán os mesmos para a 1ª e 2ª oportunidade e as probas similares. -Recoméndase a asistencia a clase, sendo obrigatoria nas prácticas de laboratorio.
-A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario
|
Sources of information |
Basic
|
Boldea, I.; Nasar, S.A. (1999). Electric Drives,. CRC Press
El-Sharkawi, M.A. (2000). Fundamentals of Electric Drives. Cengage Learninig
Fraile Mora, Jesús (2008). Máquinas Eléctricas. Mc Graw Hill
Wildi, Theodore (2007). Máquinas Eléctricas y Sistemas de Potencia. Pearson Prentice Hall
Fraile Mora, Jesús (2003). Problemas de máquinas eléctricas. Mc Graw Hill |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Electrical power circuits/770G02023 | Fundamentos de Electricidade/770G02013 | Electric Machines/770G02121 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Power Electronics/770G02029 | Fundamentos de Automática/770G02017 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Electric Vehicle/770G02134 |
|
|