Identifying Data 2023/24
Subject (*) Mathematics II Code 771G01006
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Matemáticas
Coordinador
Anton Nacimiento, Jose Augusto
E-mail
jose.augusto.anton@udc.es
Lecturers
Anton Nacimiento, Jose Augusto
Deibe Díaz, Álvaro
Orjales Saavedra, Félix
E-mail
jose.augusto.anton@udc.es
alvaro.deibe@udc.es
felix.orjales@udc.es
Web http://www.eudi.udc.es
General description A materia aporta aquelas nocións e ferramentas matemáticas que axudan ó alumno a estructurar a súa maneira de pensar e razoar, de modo que sexa capaz de afrontar e resolver con éxito, e de maneira independente, os problemas -novos e distintos- que no desenrolo da súa profesión poida atopar.
O propósito da materia, por tanto, non é únicamente o de dotar ó alumno de ferramentas matemáticas para a resolución de problemas típicos de cálculo. Mais ben, pretende axudar a desarrollar as capacidades necesarias para estructurar o coñecemento dos problemas, e a maneira de acadar, de forma estructurada, unha solución.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A8 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A9 Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Capacidade para estruturar e dividir problemas complexos plantexados tanto individualmente como en grupo e acadar unha solución empregando tanto ferramentas matemáticas como razoamentos lóxicos e coñecementos de outras áreas. A1
A4
A5
A7
A8
A9
B1
B4
B5
B6
B7
B9
B11
Comprensión da importancia da base matemática presente tanto no deseño como no desenvolvemento de produtos. A1
A6
A8
A10
B2
B5
B11
B12
Coñecemento acerca das superficies e curvas en R3 e das súas propiedades, así como do significado asociado os mesmos e da súa utilidade para o deseño A4
A5
A8
A10
B5
B11

Contents
Topic Sub-topic
Xeometría Euclídea O Espacio afín: Punto, Recta, Plano
Vectores no espacio euclídeo. Problemas métricos.
Aplicación dos conceptos básicos
Curvas en R3 Estudio local das curvas planas; curvatura
Envolventes. Método de representación.
Curvas alabeadas: torsión
Curvas notables
Superficies en R3 Xeometría intrínseca das superficies
Superficies elementais. Estudio local.
Superficies regladas e de Revolución e Traslación
Sistemas de superficies e Envolventes
Xeración de volúmenes e prototipado rápido Modelado paramétrico: OpenSCAD
Isometrías en R3
Prototipado rápido. Corte por Laser

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A1 A5 A10 A6 A7 A8 B2 B5 B9 B11 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A1 A5 A10 A6 A7 A8 B2 B5 B9 B11 B12 28 42 70
Problem solving A1 A5 A6 A7 A9 B1 B2 B5 B6 B7 B9 B11 21 42 63
ICT practicals A1 A4 A5 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9 B11 5.5 5.5 11
Mixed objective/subjective test A1 A5 A6 A7 B1 B2 B5 B6 B7 B9 B11 2 0 2
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Trátase de unha exposición na aula, interactuando cos alumnos, de aquela información que se considera fundamental para acceder ós coñecementos da asignatura.
Esta exposición interactiva persigue uniformizar os coñecementos mínimos de partida de todolos alumnos, así como obter información do grado de coñecemento de partida dos alumnos para que o profesor poida estructurar con mais eficacia a exposición da materia.
Guest lecture / keynote speech Clases teóricas na aula. Aínda que o propósito fundamental sexa o de impartir os coñecementos teóricos propios da asignatura, habitualmente se utilizarán exemplos a modo de problemas ou exercicios coa finalidade de aclarar aqueles puntos da teoría que se presentan.
Problem solving Clases na aula, cun alto grado de participación (esperada) do alumno, coa finalidade de presentar problemas habituais e familiarizar ó alumno coas pautas de razoamento e os coñecementos necesarios para acadar una solución.
ICT practicals Uso de ferramentas informáticas específicas relacionadas co modelado e manipulación de sólidos en R3 co obxetivo de fabricar os sólidos mediante técnicas de prototipado rápido.
Mixed objective/subjective test Examen. Xeralmente composto por cuestións prácticas, de exposición que simula unha realidade plausible, que porá en proba o grao de coñecementos acadado á hora de analizar, plantexar e resolver novos problemas.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Problem solving
Description
Está orientada, fundamentalmente, a axudar ó alumno a analizar novos problemas, a expresar as súas características nuha linguaxe que permita acadar unha solución (utilizando a linguaxe matemática) e a resolver o problema e comprender o resultado final acadado.
Nas prácticas a través das TIC preséntanse ferramentas que axudan á resolución de problemas. A atención personalizada, en este caso, pretende mostrar qué ferramentas son mais axeitadas en cada caso, o seu manexo, e qué se pode esperar dos resultados acadados con elas. A atención personalizada, na mesma aula na que se imparte, ou no despacho, pretende resolver as dudas que se plantexen neste sentido.
A solución de problemas na aula, que comprende tamén o seu plantexamento e a análise do resultado, é a parte fundamental dos coñecementos que se pretenden acadar na asignatura. Neste caso, a atención personalizada faise na propia aula, á hora de discutir algúns problemas tipo que se plantexan e resolven de forma colectiva na aula, polo profesor e o colectivo de alumnos.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 A5 A6 A7 B1 B2 B5 B6 B7 B9 B11 Fundamentalmente en forma exercicios prácticos, que necesitan do coñecemento do total da materia impartida para a súa correcta resolución. Unha parte da evaluación farase tamén mediante probas no moodle. 70
ICT practicals A1 A4 A5 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9 B11 Problemas abordados e solucionados na aula da informática, utilizando ferramentas das TIC axeitadas a este tipo de problemas. 30
 
Assessment comments

A avaliación farase a partir de resultados de distintas probas ó longo do curso, incluidas as convocatorias oficiais. 

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou exención de asistencia será evaluado da misma maneira que o resto do alumnado. En todo caso se algunha práctica plantease problemas de compatibilidades de horarios podrase acordar co alumnado un horario compatible.

Os criterios de avaliación para a segunda oportunidade serán os mesmos que os da primeira oportunidade, salvo para as prácticas a través de TIC. As prácticas a través de TIC, avaliaranse únicamente na primeira oportunidade, manténdose esa calificación para a segunda oportunidade, no caso de ter que concurrir a ésta. Para superar a materia o alumnado deberá acadar en cada parte da materia un 30% da nota total desa parte, agás nas prácticas, que na segunda oportunidades non terán ese requisito.

Ao alumnado que se presente a convocatoria adelantada teráselle en conta as notas das prácticas das convocatorias anteriores e poderá optar o resto da nota mediante a realización dunha proba mixta ou obxetiva.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.


Sources of information
Basic Ayres, Frank (2000). Cálculo. --
Spiegel, Murray (1991). Cálculo Superior. España
Lopez de la Rica (1997). Geometría Diferencial. España

-

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Expresión Gráfica/771011102
Fundamentos de Física/771011103

Subjects that continue the syllabus
Statistics/771G01007

Other comments
Si o alumno non está muy familiarizado coa resolución de problemas matemáticos, ou mesmo coa linguaxe matemática, póde resultarlle de utilidade o estudio dos precursos de matemáticas que a UDC pon á súa disposición.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.