Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A2 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas. |
A3 |
Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado. |
A5 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A8 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A9 |
Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos. |
A10 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Unha vez completado o curso, o alumno será capaz de analizar e comprender os distintos procesos produtivos empregados na industria na actualidade, así como especificar as necesidades e requirimentos construtivos básicos que ha de satisfacer un produto para facer viable a súa produción.
Dun modo complementario, o alumno desenvolverá as súas habilidades de traballo en equipo, procura de información e manexo de bibliografía, redacción de documentos, exposición e defensa en público e análise crítica, entre outros |
A1 A2 A3 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B2 B4 B5 B6 B9 B10 B11
|
C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
Introdución os procesos industriais.
Materiais. |
Conformado por moldeo. |
Fundición.
Materiais plásticos |
Conformado por deformación. |
Forxado.
Extrusión.
Laminado.
Conformado de Chapas: plegado, embutición, corte e punzonamento de chapas |
Conformación por desprendemento de material |
Introdución a conformación por desprendemento de material |
Procesos de mecanizado |
Torneado.
Tradeado e procesos complementarios.
Fresado.
Rectificado e procesos especiais de acabado. |
Acabado superficial |
Introdución o acabado superficial |
Fabricación avanzada |
Xestión da fabricación
Automatización da fabricación |
Metroloxía |
Introdución a metroloxía en enxeñaría
Normalización, axustes e tolerancias |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A5 A10 A6 A7 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 A8 A9 B6 B9 B10 |
35 |
45 |
80 |
Solución de problemas |
A9 B2 B4 B5 B6 B10 B11 C3 C6 C7 C8 |
9 |
15 |
24 |
Traballos tutelados |
A5 A10 A6 A7 A8 A9 B2 B4 B5 B6 B9 B10 B11 C3 C6 C7 C8 |
5 |
20 |
25 |
Proba obxectiva |
A1 B11 C3 |
3 |
15 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da Materia. |
Sesión maxistral |
Clases teóricas nas que se desenvolverán os contidos da materia. |
Solución de problemas |
Resolverase en clase unha colección de exercicios de exames de anos anteriores representativos dos contidos tratados nas clases teóricas. |
Traballos tutelados |
Os alumnos deberán preparar e expor en público un traballo de curso sobre calquera aplicación práctica dos contidos da materia. Tendo en conta que entre os obxectivos do curso atópase promover o traballo en equipo, necesariamente os traballos serán realizados en grupos de dous ou tres alumnos como máximo. |
Proba obxectiva |
Ademais do traballo de curso, os alumnos deberán realizar un exame final sobre os contidos da materia, constando dunha serie de cuestións curtas teórico-prácticas, cunha duración total aproximada de hora e media. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Para a consulta de calquera aspecto que os alumnos consideren oportuno, os alumnos terán á súa disposición o seis horas semanais que o profesor dedica con carácter xeral a tutorías, así como os tempos de descanso entre clases.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A5 A10 A6 A7 A8 A9 B2 B4 B5 B6 B9 B10 B11 C3 C6 C7 C8 |
Traballos realizados polo alumno |
50 |
Proba obxectiva |
A1 B11 C3 |
Exame sobre os contidos da materia. Esíxese unha nota mínima de 4 sobre 10 |
50 |
|
Observacións avaliación |
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Asistencia/ participación nas actividades de clase mínima do 75%: a) Traballo tutelado: elaboración e presentación do traballo tutelado proposto (50%) b) Proba obxectiva: exame escrito sobre os contidos da materia (50%) 2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA 2.1 Obter unha nota mínima de 4 sobre 10 na proba obxectiva. 2.2 Entregar e expor os traballos na data que se indique na planificación de actividades ao principio do cuadrimestre. 2.3 Segunda oportunidade e Convocatoria adiantada mantéñense os criterios de avaliación correspondentes á primeira oportunidade. PLAXIO: "Cualificación de suspenso na convocatoria en que se
cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será
cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do
curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira
oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
M. Groover (2008). Fundamentos de Manufactura Moderna, 3º Edición.. McGraw Hill
S. Kalpakjian, S. R. Schmid (2008). Manufactura, Ingeniería y Tecnología, 5ª Edición. . Prentice Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social do Plan de Acción Green Campus Ferrol: A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. En caso de ser necesario realizalos en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores.
Aplicación da normativa en materia de igualdade:
-Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación
para a docencia universitaria deberá incorporarse a perspectiva de xénero nesta
materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as
de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e
alumnas...)
-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores
de respecto e igualdade.
-Deberán detectarse situacións de discriminación por razón
de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas."
|
|