Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A2 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas. |
A3 |
Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado. |
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A8 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A9 |
Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos. |
A10 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
B1 |
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B3 |
Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B7 |
Capacidade de liderado e para a toma de decisións. |
B8 |
Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional |
C1 |
Adequate oral and written expression in the official languages |
C2 |
Mastering oral and written expression in a foreign language. |
C3 |
Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C4 |
Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective |
C5 |
Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people |
C6 |
Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecementos da análise semiótica e emprego da terminoloxía básica |
A2 A6
|
B2 B3 B9 B11
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7
|
Capacitamento no manexo das ferramentas da análise dun obxecto |
A1 A5 A7 A8
|
B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C3
|
Coñecemento e emprego da terminoloxía básica da psicoloxía da percepción |
A3 A4 A9 A10
|
B1 B2 B10 B12
|
C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. APROXIMACIÓN Á SEMIÓTICA |
· Conceptos introdutorios.
. Do signo ao texto
. Do texto ao discurso
· Signo lingüístico vs. singo visual.
· Semiótica simbólica, icónica e indicial. |
II. SEMIÓTICA ICÓNICA. ANÁLISE DE IMAXES VISUAIS. |
· A imaxe. Definición. Natureza e orixe.
· Poética e deseño: semiótica das mensaxes visuais.
· O signo icónico: referente, significante e tipo.
· O problema da iconicidade.
· O signo plástico: textura. forma e color.
. Innovación e deseño
. O sistema dos obxectos e a economía política do signo |
III. INTRODUCIÓN A PSICOLOXÍA DA PERCEPCIÓN. |
· Conceptos introdutorios.
. Psicofísica básica
. A percepción visual: sensación e percepción.
· A experiencia perceptiva.
· Teorías clásicas da percepción humana.
. Teoría e medida da discrimininación psicofísica
· Cuantificación da magnitude perceptiva e da información do estímulo
. A atención
|
IV. CONDICIONANTES DA PERCEPCIÓN HUMANA. |
· Estabilidade da experiencia perceptiva
. Paradigmas perceptivos.
· Luz e imaxes.
· Percepción da cor.
· Percepción da forma e textura.
· Percepción do espazo, do movemento e no visual.
· Influencias cognitivas na percepción.
· Novidade e complexidade: determinantes da preferencia e do sentimento.
· Desenvolvemento perceptivo. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
A4 A7 A8 A9 B1 B4 |
15 |
21 |
36 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A5 A10 A6 B2 B3 C5 C6 C7 |
12 |
25 |
37 |
Supervised projects |
A2 A4 A6 |
11 |
31 |
42 |
Mixed objective/subjective test |
B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 |
1 |
31 |
32 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
No laboratorio levaranse a cabo exercicios individuais e/ou en grupo, que se entregarán ao remate da clase ou (de non ser o caso) na forma estimada pola profesora.
Estes exercicios poñerán en práctica algúns dos aspectos tratados nas sesións maxistrais e aulas teóricas.
|
Guest lecture / keynote speech |
Explicación oral dos contidos teóricos do temario apoiada e complementada co uso de medios audiovisuais.
En ocasións utilizaranse preguntas para desenvolver unha discusión dirixida en torno a un tema concreto.
|
Supervised projects |
Ao longo da materia o alumnado desenvolverá un traballo proposto polo profesor.
(Presencial e traballo autónomo do alumnado). Partindo dun formato seminario dun tema concreto, realizarase unha aproximación á realidade estudada a través da aprendizaxe activa do alumno e búsqueda de información. |
Mixed objective/subjective test |
Test e pregunta curtas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Mixed objective/subjective test |
Supervised projects |
|
Description |
O desenvolvemento das actividades prácticas, ao igual que durante o traballo tutelado, estará permanentemente tutorizado polo profesor.
Ademáis da resolución de dúbidas o profesor interverá no proceso de execución dos exercicios prácticos e/ou traballo para incorporar novas perspectivas que poidan mellorar o proceso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A4 A7 A8 A9 B1 B4 |
No laboratorio levaranse a cabo pequenos exercicios individuais e en grupo, que se entregarán ao remate da clase ou (de non ser o caso) na forma estimada polo profesor.
|
50 |
Mixed objective/subjective test |
B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 |
Test e pregunta curtas.
|
30 |
Supervised projects |
A2 A4 A6 |
Ao longo da materia o alumnado desenvolverá un traballo proposto polo profesor.
(Presencial e traballo autónomo do alumnado). Partindo dun formato seminario dun tema concreto, realizarase unha aproximación á realidade estudada a través da aprendizaxe activa do alumno e búsqueda de información. |
20 |
|
Assessment comments |
Para aprobar a materia é preciso ter aprobado a parte das prácticas de laboratorio e o traballo proposto.
Cada traballo ou exercicio práctico non entregado no tempo e forma estipulados supón a súa anulación.Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos traballos e prácticas supoñen unha penalización na cualificación.Actuación contra o plaxio. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.Os alumnos/ as con dispensa académica deben contactar co profesor a fin de acordar un itinerario personalizado que permita suplir as ausencias ás sesións maxistrais, horas de traballo en aula e á conferencia / masterclass planificadas.
|
Sources of information |
Basic
|
Fraenza, F. y Perié, A. (2015). El diseño. Del sentido a la acción. Editorial brujas
Braudrillard, J. (1997). El sistema de los objetos. Siglo XXI
Dember, W. (1990). Psicología de la percepción. Alianza Psicología
Norman, D. (1998). Psicología de los objetos cotidianos. Hondarribia
Cobley, P. y Jansz, L. (2004). Semiótica para principiantes. Era Naciente |
Luna, M. D, Tudela, P., Percepción visual. Madrid: Trotta, 2006.
Arnheim, R., Arte y percepción visual. Madrid: Alianza, 2002.
Lillo, J., Psicología de la percepción. Madrid: Debate, 1993.
Dember, W., Psicología de la percepción. Madrid: Alianza, 1990.
Sebeok, T., Signos, una introducción a la semiótica. Barcelona: Paidós, 1996.
Sudjic, D., Il Linguaggio delle cose. Edizione Laterza, 2009.
Deni, M. y Proni, G., La semiotica e il progetto. Milán. FrancoAngeli, 2008.
Polidoro, P., Che cos'è la semiotica visiva. Roma, Carocci, 2008
Costa, J., Diseñar para los ojos. Barcelona, Costa Punto Com, 2008.
|
Complementary
|
Marín, J.M. (2016). Breviario de diseño industrial. Función, estética y gusto. Cátedra
Rodríguez, R. y Mora, K. (2002). Frankenstein y el cirujano plástico. Una guía multimedia de semiótica de la publicidad. Alicante: Universidad de Alicante
Barthes, R. (1990). La aventura semiológica. Paidós
Bajar Eco, U. (1999). La estructura ausente. Lumen |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Marketing/771G01032 | History of Art and Design/771G01038 | Aesthetics/771G01040 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Marketing/771G01032 | History of Art and Design/771G01038 |
|
|