Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Márketing Código 771G01032
Titulación
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Calvo Dopico, Domingo Javier
Correo electrónico
domingo.calvo.dopico@udc.es
Profesorado
Calvo Dopico, Domingo Javier
Losada López, José María
Correo electrónico
domingo.calvo.dopico@udc.es
jose.maria.losada@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo principal desta materia é adquirir habilidades e competencias de marketing que permitan ao deseñador ou deseñadora crear e desenvolver non só produtos adaptados ás necesidades dos consumidores/as ou usuarios/as (sexan consumidores/as ou empresas) senón a metodoloxía para identificar problemas visuais, técnicos, funcionales ou estéticos nos produtos e poder resolvelos.

Además, existen obxectivos específicos:

1- Comprender a importancia do deseño e no desenvolvemento de novos produtos.

2- Saber analizar estratéxicamente os sectores e identificar cómo o diseño pode engadir valor aos produtos.

3- Saber aplicar as ferramentas de xestión do produto e da marca (carteira de producto, estratexia de marca e ciclo de vida do produto).

4- Saber segmentar e posicionar adecuadamente os produtos no mercado

5.- Comprender as variables del marketing (produto, precio, distribución e comunicación) e saber tomar decisions nunha contorna empresarial

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A2 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas.
A3 Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A8 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. Comprensión da dimensión social do deseño industrial Saber usar ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría que se adquiren durante o desenvolvemento do traballo tutelado Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. Saber tomar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos A1
A2
A4
A5
A7
A8
A10
B1
B2
B4
B5
B6
B7
B10
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. A3
B11
C1
C3
C6
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. Resolver problemas de forma efectiva. Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. A6
B1
B4
B5
B9
B12
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I. INTRODUCION
TEMA 1. INTRODUCCION
PARTE II. ANALISE DO MERCADO TEMA 2. ANALISE DO ENTORNO, COMPETENCIA E ANALISE INTERNO

TEMA 3 COMPORTAMIENTO DO CONSUMIDOR
PARTE III. CONCEPTUALIZACION Tema 4. INVESTIGACION DE MERCADOS Y CONCEPTUALIZACION

Tema 5. INNOVACION Y DESARROLLO DE PRODUCTOS
PARTE IV. DECISIONS COMERCIAIS TEMA 6. SEGMENTACION E POSICIONAMENTO

TEMA 7. POLITICA DE PRODUTO E MARCAS

TEMA 8. POLITICA DE DISTRIBUCION

TEMA 9. POLITICA DE PREZOS

TEMA 10. POLITICA DE COMUNICACION

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A2 A4 A5 A6 A7 A8 B2 B4 B7 B9 B10 B11 C3 C6 15 37.5 52.5
Proba de resposta múltiple B5 B6 B11 1 11.5 12.5
Proba mixta B1 C1 1 4 5
Sesión maxistral A3 A10 B12 C7 C8 25 50 75
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Se deberá formar un equipo de traballo que será tutelado polo docente e por tanto terá apoio titorial. Formaranse grupos reducidos de alumnos/as, entre 4 e 7 alumnos/as. Poderiase aceptar que fora de mais alumnos ou alumnas sempre que exista acordo entre os membros do grupo. O traballo ten por obxectivo a aplicación dos conceptos e fundamentos da metodoloxia de marketing e deseño que se explican na primeira parte da materia.

O docente irá tutorizando e realizando o seguimento do grupo de forma gradual de maneira que o grupo poida ir desenvolvendo o traballo paulatinamente a medida que se desenvolve a materia. Desta forma conséguese unha docencia interactiva, práctica e unha participación activa por parte do alumno ao longo do proceso de aprendizaxe.

A entrega e/ou presentación do traballo estaría planificada para finais do mes de outubro (ultima semana de outubro). Non é necesario facer a presentación. O formato de entrega é dun poster en tamaño din A3.
Proba de resposta múltiple Test de resposta múltiple individual: 20 preguntas tipo test. Cada pregunta mal contestada penaliza un terzo do valor da pregunta.
Proba mixta Preguntas de resposta breve. Trátase de saber aplicar os fundamentos teóricos a casos reais do mercado e de saber responder a preguntas curtas baseados nos fundamentos teóricos e de resolver exercicios baseados na politica de produto, prezos e marcas. Valórase a precisión e claridade da resposta.
Sesión maxistral Explicación en clase dos diferentes temas con apoio de transparencias e medios audiovisuais. Valórase a participación activa do alumno e dos diferentes membros do subgrupo formado

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Os diferentes membros do grupo poden pedir unha titoria personalizada a través do correo electronico para ser atendidos preferiblemente o dia da clase maxistral ou despois da titoria de grupo moi reducido.

Así mesmo, se se ten algunha dúbida de material explicado en clase, pódese consultar co docente no seu despacho ou fixar outro momento para aclarar dúbidas e facilitar o seguimento do alumno.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta B1 C1 Tratase de preguntas curtas e breves. Son cuestions practicas baseadas en feitos e casos reais de mercado onde hai que aplicar os conceptos ou fundamentos teóricos que se van desenvolvendo durante a a asignatura. A resposta é curta e breve. 20
Traballos tutelados A1 A2 A4 A5 A6 A7 A8 B2 B4 B7 B9 B10 B11 C3 C6 Se evalua a claridade, a síntese, a orixinalidade e a calidade da presentación (empresa ou marca, sector, produto ou tendencias) 40
Proba de resposta múltiple B5 B6 B11 Pregunta tipo test de resposta múltiple. 40
 
Observacións avaliación

A) NORMAS DE AVALIACIÓN:

1. Condicións de avaliación: Prohíbese o acceso á aula de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.

2. Identificación do alumno: O alumno deberá acreditar a súa identidade de acordo coa normativa vixente.

B) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:

1. Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente sinalados neste apartado.

2. Segunda oportunidade: os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación.

3. Convocatoria anticipada: As condicións de avaliación da oportunidade anticipada (art. 19 das Normas de Avaliación, Revisión e Reclamación de Cualificacións dos Estudos de Grao e Mestrado) serán específicas para esta oportunidade. Esta avaliarase mediante unha proba mixta que suporá o 100% da nota final.

C. OUTRAS OBSERVACIÓNS DA AVALIACIÓN:

Traballo supervisado. Representa o 40% (40%) da nota final. Os subgrupos formaranse entre un mínimo de 4 e un máximo de 8. Cada grupo establecerá un coordinador.

Establecerase un horario de servizo semanal ou quincenal, en función do número de grupos que finalmente se formen. Non existe data final para o réxime de titorías, polo que se adaptará ao ritmo de evolución do traballo de cada subgrupo.

A entrega da obra será antes do 20 de decembro. Deberá acordarse entre os membros do grupo e o profesor o día da entrega do traballo. A entrega realízase en cartel, preferiblemente en formato impreso DIN A3. A aula, día e hora de entrega dos traballos acordaranse cos distintos subgrupos.

A nota manterase ao longo do curso académico de forma que no caso de aprobarse esta nota se manterá para a primeira e segunda oportunidade. O alumnado que superase o traballo tutelado no curso anterior poderá manter esa titulación no presente curso. De non superar a materia neste curso, deberán realizar todas as probas do curso seguinte.

No caso de producirse algún conflito dentro do grupo, o coordinador comunicará ao coordinador da materia para valorar se esa persoa pode pasar a outro subgrupo ou se ten que realizar o traballo individualmente.

O traballo supervisado é obrigatorio. No caso de que por razóns laborais ou outra circunstancia non puidese realizar o traballo en grupo, valorarase a posibilidade de realizar o traballo individualmente, que se poderá presentar antes da primeira oportunidade ou antes do exame final.

Proba mixta. Representa o 20 por cento (20 %). Trátase de preguntas breves sobre conceptos temáticos, casos reais de mercado ou exercicios sobre política de produtos, marcas e política de prezos. Haberá unha redacción de proba que servirá de redacción e preparación da materia. É importante asistir a estas probas xa que contribúen a mellorar significativamente o rendemento académico da materia e a aprendizaxe da mesma.

Proba de opción múltiple. Proba proba na que é necesario obter 5 puntos, resultado da media entre o exame tipo test e as preguntas curtas para superar a materia. É dicir, a nota media do traballo tutelado computarase sempre e cando se obteña un mínimo de 5 puntos despois do cálculo da proba e das preguntas curtas.

No caso de non acadar a media de 5 puntos nas preguntas curtas e nas probas, a cualificación que figurará na primeira e na última oportunidade será a maior nota obtida -que se ponderará en función do 60% ou 40%, respectivamente. no exame ou no traballo tutelado.

A plataforma Moodle e o correo electrónico serán utilizados como principal vehículo de comunicación para a xestión de contidos, titorías e entrega de tarefas.

Alumnado con dedicación parcial e exención académica de asistencia: ao comezo do curso acordarase un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, aínda que terán o mesmo deber de realizar actividades e asistir a calquera tipo de proba de avaliación. que os estudantes a tempo completo. Agás as datas aprobadas pola Xunta de Facultade no que se refire á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatibles coa súa dedicación.


Fontes de información
Bibliografía básica Santesmases, M. (2005). Marketing. Conceptos y Estrategias.. Pirámide, Madrid

No caso de que exista algunha bibliografía especifica para cada tema se facilitará ao principio do mesmo.

Santesmases, M. (2005). Marketing. Conceptos y Estrategias. Pirámide, Madrid

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño e Producto/771G01023
Proxectos de Deseño I/771G01024

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Aspectos Económicos e Empresariais do Deseño/771G01033
Administración e Organización Industrial/771G01034

Materias que continúan o temario

Observacións

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e  nos comportamentos persoais e profesionais.

Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

No caso de que se detecten situacións de discriminación por razón de xénero proporanse accións e medidas para corrixilas

Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.

 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías