Identifying Data 2023/24
Subject (*) Information and Communication Technologies II Code 771G01037
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Comesaña Comesaña, Patricia
E-mail
p.comesanac@udc.es
Lecturers
Comesaña Comesaña, Patricia
E-mail
p.comesanac@udc.es
Web
General description Estudio e capacitación nas Tecnoloxías da Información e Comunicación aplicadas ao deseño.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A2 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas.
A3 Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A8 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A9 Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B3 Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B8 Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C1 Adequate oral and written expression in the official languages
C2 Mastering oral and written expression in a foreign language.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.
C9 Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento das fases para a elaboración dun producto audiovisual e acercamento á tipoloxía dos mesmos. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B10
B11
B12
C1
C3
C5
C6
C8
Capacitamento no manexo de ferramentas de edición e gravación audiovisual. A1
A4
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B10
B11
C1
C3
C5
C6
C8
Capacidade para desenvolver contidos multimedia A1
A4
A5
B1
B2
B3
B4
B6
B8
B10
B11
B12
C1
C2
C3
C4
C7
C8
C9
Capacidade para desenvolver presentacións orais. A8
B1
B2
B3
B6
B9
B10
B11
C1
C3

Contents
Topic Sub-topic
Presentacións audiovisuais
1.1. Os medios tradicionais.
1.2. O medio audiovisual para a promoción dos produtos.
1.3. Técnicas e tipos de mensaxes audiovisuais e publicitarias.
1.4. Fotografía creativa e de produto.
1.5. Aplicacións, software e ferramentas de creación audiovisual.
1.6. Desenvolvemento dun proxecto audiovisual.

Presentacións multimedia 2.1. O medio dixital e multimedia.
2.2. Novos espazos de comunicación.
2.3. Do marketing dixital ao marketing interactivo.
2.4. Aplicacións dixitais e ferramentas interactivas útiles para profesionais.
2.5. Desenvolvemento dun proxecto multimedia.



Presentacións orais 3.1. Presentacións orais e comunicación creativa para crear marca persoal.
3.2. Ferramentas e aplicacións para deseñar presentacións.
3.3. Técnicas de comunicación oral. Storytelling.
3.4. Outras ferramentas de apoio ás exposicións orais: perfís en redes sociais profesionais, portfolio, vídeoCV.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B3 10 11 21
ICT practicals A7 A8 A9 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 25 76 101
Introductory activities B3 B5 B6 2 0 2
Speaking test A4 B1 B9 B11 C1 3 1 4
Mixed objective/subjective test A1 A4 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 C3 C5 C6 C8 1 20 21
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Explicación dos contidos teóricos da materia contando con materiais audiovisuais de apoio.
ICT practicals Prácticas a través do uso de ferramentas das TICs
Introductory activities Actividade de inicio da materia.
Speaking test Exposición oral para practicar as habilidades asociadas, de xeito que na entrega de actividades o alumnado fará exposicións e defensas das súas propostas que permitan ao profesor corrixilas e axuden a mellorar esta destreza.
Mixed objective/subjective test Proba composta por preguntas tipo test e preguntas curtas

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
Os alumnos necesitarán atención personalizada para resolver as dúbidas na realización das prácticas. As horas de titorías deben ser concertadas previamente co profesor a través do seu correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 A4 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 C3 C5 C6 C8 Proba composta por preguntas tipo test e preguntas cortas 40
ICT practicals A7 A8 A9 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 As prácticas evaluaranse segundo os criterios expostos na clase.
Realizanse presentacións orais de algunhas prácticas que serán parte da evaluación.
60
 
Assessment comments

Para superar a materia deberán estar
aprobadas as duas partes: teoría e práctica. Para superar a práctica, o
alumnado deberá superar todas e cada unha das prácticas.

Segunda convocatoria/extraordinaria. Para
aprobar a materia, deberán realizar e superar un exame na sesión de xuño-xullo,
na data oficialmente sinalada, presentar as prácticas requiridas durante o
curso (60% da nota), cos mesmos criterios que na avaliación.

A modalidade de avaliación na convocatoria
extraordinaria realizarase do mesmo xeito que na convocatoria ordinaria, salvo
que por adaptación académica se acorde realizar outras actividades co profesor.

Acción contra o plaxio. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario

O alumnado con exención académica deberá
poñerse en contacto co profesor ao comezo do curso, vía Moodle ou correo
electrónico, para acordar un itinerario personalizado para compensar as faltas
de asistencia ás clases maxistrais e as horas de traballo na aula.


Sources of information
Basic Ford, Rob y Wiedermann, Julius. (2008). Cómo triunfar en Internet: guía para el éxito. Taschen
MacDonald, Matthew (2015). Creación y diseño web. Anaya Multimedia
Pisani, F. y D. Piotet (2009). La alquimia de las multitudes: cómo la web está cambiando el mundo.. Paidós
Acosta Vera, José María (2006). Marketing personal: el camino al éxito.. ESIC
Rummel, Manuel (1998). Producción de video digital para multimedia. Paraninfo
Millerson, Gerald (2001). Técnicas de realización y producción en televisión. IORTV
McIntire, Penny (2009). Técnicas innovadoras en diseño web. Anaya Multimedia
Castillo, José María (2016). Televisión, realización y lenguaje audiovisual. IORTV, Madrid
Yus, F (2007). Virtualidades reales: nuevas formas de comunidad en la era de internet. . Universidad de Alicante
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Graphic Expression/771G01015
Semiotics and Psychology of Perception/771G01031
Information and Communication Technologies I/771G01036
Artistic Expression/771G01041
Applied Artistic Expression Techniques/771G01042

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Green Campus

1. A entrega dos traballos que se realicen nesta materia: 

  • Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. 
  • A entrega realizarase  a  través  de  Moodle,  en  formato  dixital  sen  necesidade  de imprimilos.
  • De se realizar en papel: 
    • Non se empregarán plásticos. 
    • Realizaranse impresións a dobre cara. 
    • Empregarase papel reciclado. 
    • Evitarase a impresión de borradores. 

2. Débese  facer  un  uso  sostible  dos  recursos  e  a  prevención  de  impactos  negativos sobre o medio natural. 

3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 

4. Segundo  se  recolle  nas  distintas  normativas  de  aplicación  para  a  docencia  universitaria  deberase  incorporar  a  perspectiva  de  xénero  nesta  materia  (usarase  linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). 

5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 

7. Facilitarase  a  plena  integración  do  alumnado  que  por  razón  físicas,  sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.