Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A8 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
C6 |
Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquirir os coñecementos teóricos e prácticos para expresar as cualidades dun deseño a través das técnicas da Expresión Artística: fotografía, infografía, renderizado, etc. |
A4 A7 A8
|
B4 B6 B9 B10
|
C6 C7
|
Desarrollar la capacidad de identificar, sintetizar y abstraer los elementos esenciales de una composición artística, técnica, arquitectónica, etc. y juzgar su adecuación estética. |
A8
|
|
|
Coñecer o itinerario do color desde un diseño nunha ferramenta informática ata a realidade impresa, pintada, etc. |
A4 A7 A8
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
O analise da forma a través da textura e a cor
|
Visión, composición e fotografía.
Plantexamento conceptual: a natureza da fotografía.
A fotografía no deseño industrial.
|
Técnicas gráficas e recursos de representación |
Debuxo vectorial e en mapa de bits.
Técnicas de impresión.
|
Fotografíe e imaxe: conceptos xerais e aspectos históricos
|
O nacemento da fotografía.
A influencia da fotografía en outras técnicas de representación.
O momento actual: fotografía e infografía.
Dende a cámara escura á fotografía dixital.
Tipos de cámaras.
|
A imaxe analóxica, luz e fotografía
|
A exposición e o seu control. Manexo do fotómetro.
O obturador: control da luz e o movemento.
O diafragma: control da luz e a nitidez.
Os obxectivos: a distancia focal.
A luz e as súas propiedades.
Luz natural e luz artificial.
Luz continua e luz de descarga.
Filtros. |
A imaxe dixital: captación e manipulación da imaxe dixital |
A cámara dixital.
O escáner.
Programas de manipulación de imaxes.
Imaxe e texto.
A presentación do produto.
|
Composición: deseño fotográfico |
A composición da imaxe fotográfica.
Preparación e planificación do traballo fotográfico.
Proxectos fotográficos. |
Técnicas mixtas, tratamento de imaxes e debuxos analóxicos por medios dixitais |
Programas para tratamento de imaxes
Imaxe e texto.
A presentación do produto.
|
A exposición da idea sobre o soporte |
Soportes expositivos.
Composición de láminas.
Modos de presentación. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A7 A8 C6 C7 |
30 |
0 |
30 |
Supervised projects |
A4 A7 A8 B9 B10 |
4 |
40 |
44 |
Workshop |
A8 B4 B6 C6 |
25 |
44.5 |
69.5 |
Objective test |
A7 A8 B6 |
1 |
4.5 |
5.5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Leccións de teoría a cargo do profesor ou dun grupo de alumnos que expoñen un determinado tema. |
Supervised projects |
Entregaranse varios traballos ao longo do curso. Algunos deles realizados individualmente e outros en grupo. Na clase de presentación, o primeiro día, anunciarase en qué consistirán os traballos dese curso, así como a metodoloxía e aclararánse os criterios de avaliación. |
Workshop |
Nas sesións de docencia interactiva e tutorías de grupos reducidos, poñeranse en práctica técnicas de traballo en grupo para discutir traballos sinxelos que haberán sido encargados a semana anterior. Asimismo nestas sesións mostraranse determinadas técnicas relacionadas coa expresión artística que, ás veces, requiren o manexo de equipos. |
Objective test |
Examen final da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Workshop |
|
Description |
El profesor-titor supervisará el desarrollo de los trabajos. Ademais atenderanse as consultas que o alumnado queira formular. As titorías desenrolaranse de xeito presencial se así o acosellan as circunstancias. De outra maneira recurrirase a ferramentas telemáticas. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A4 A7 A8 B9 B10 |
Haberá que realizar varios traballos ao longo do curso. Levaranse a cabo de xeito individual ou en grupo.
Os criterios de valoración destes traballos expoñeranse en clase e publicaranse no Moodle da materia.
A entrega fóra de prazo de calqueira destes traballos está penalizada cunha minoración do 30% na nota. Esta condición rexe tamén para a eventual entrega na convocatoria de segunda oportunidade: todas as entregas na segunda oportunidade teñen esta penalización por considerarse entregas fora de prazo.
Non é posible superar a materia sen acadar unha nota mínima de 3 sobre 10 en cada un dos traballos tutelados. |
60 |
Workshop |
A8 B4 B6 C6 |
Encargaranse unha serie de traballos sinxelos (entre 8 e 10; o número dependerá do desenrolo do curso) que se discutirán mediante técnicas da dinámica de grupo co profesor nas sesións.
Para que os traballos sexan evaluados é condición imprescindible ter asistido á sesión onde se presentaran e discutiran.
Os traballos entregados fora de prazo teñen unha penalización do 30% na nota. |
20 |
Objective test |
A7 A8 B6 |
Consistirá na realización dunha proba de respostas múltiples con cuestións teórico-prácticas relacionadas co contido da materia. É preciso obtener a lo menos unha puntuación de 3 sobre 10 nesta proba para superar a asignatura tanto na convocatoria ordinaria coma na de segunda oportunidade. |
20 |
|
Assessment comments |
Os alumnos que non cumpran a condición de obter un mínimo de 3 sobre 10 na proba obxectiva e teñan unha nota media ponderada, segundo os conceptos avaliables, superior ou igual a 5.0, serán cualificados no total da materia cun 4,9 (suspenso). Na convocatoria de segunda oportunidade, a nota obterase mediante a media ponderada das cualificacións dos traballos tutelados (60%), os traballos encargados nos obradoiros (20%) e a nota do exame final (20%). Non entanto, nesta convocatoria so es posible presentarse ao exame e/ou facer os traballos tutelados individuais. Manterase para o cómputo da nota final a cualificación de "obradoiro" obtida durante o curso. Os traballos tutelados para a convocatoria de segunda oportunidade comunicaranse cun prazo suficiente e poderían non ser os mesmos que se encargaron durante o curso. Os alumnos con dispensa académica ou aqueles que concorran á convocatoria adiantada, serán avaliados mediante os traballos tutelados individuais e un exame do contido da materia. A nota obterase promediando as notas dos traballos (70%) e do exame (30%).
As cualificacións obtidas en calqueira das metodoloxías que serven para a avaliación final só son válidas no curso académico no que son cualificadas (non se gardan notas para cursos posteriores nin se rescatan de cursos anteriores).
|
Sources of information |
Basic
|
Freeman, Michael (2010). Guía completa de Luz e iluminación en fotografía digital. Blume. Barcelona.
López Mondejar, Publio (2005). Historia de la fotografía en España. Lunwerg Editores. Barcelona
Kelby, Scott (2012). Iluminar, disparar y retocar. Anaya Multimedia. Madrid
Ambrose, Gavin; Harris, Paul (2007). Impresión y Acabados. Paramón Ediciones, S.A. Barcelona
Child, John; Galer, Mark (2010). La iluminación en la fotografía. Técnicas esenciales. Anaya Multimedia. Madrid
Johansson, Kaj; Lundberg, Peter; Ryberg, Robert (2011). Manual de Producción Gráfica. Recetas. Gustavo Gili, S.L. Barcelona
Jones, J. Christopher (1976). Métodos de Diseño. Gustavo Gili, S.L. Barcelona
Evening, Martin (2012). Photoshop CS6 para fotógrafos. Anaya Multimedia. Madrid
Powell, Dick (1993). Técnicas de presentación guía de dibujo y presentación de proyectos y diseños. Hermann Blume Ediciones, Madrid |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitaranse maioritariamente en formato virtual y/o soporte informático,
- Realizaranse a través de Moodle, Teams ou outra plataforma, en formato digital sen necesidade de imprimilos,
- Nos casos nos que sexa necesario realizalos en papel:
- Non se emplearán plásticos,
- Na medida do posible realizaranse impresións a dobre cara e
- Evitarase a impresión de borradores.
Debese facer un uso sostible dos recursos e deben prevenirse os impactos negativos sobre o medio natural. |
|