Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Capacidade de utilizar ferramentas Bioinformáticas a nivel de usuario |
A6 |
Capacidade de comprender o funcionamento celular a través da súa organización estrutural, sinalización bioquímica, expresión génica e variabilidade xenética |
A11 |
Capacidade de comprender a estrutura, función e evolución dos xenomas e aplicar as ferramentas necesarias para o seu estudio |
A12 |
Capacidade para comprender, detectar e analizar a variación xenética, coñecer os procesos de genotoxicidad e as metodoloxías para a súa avaliación, así como realizar estudos de diagnóstico e risco xenético |
A13 |
Capacidade para integrarse profesionalmente en servizos do sector sanitario, farmacéutico, veterinario, produción animal, biotecnoloxía ou industrias do sector da alimentación |
B1 |
Capacidade de análise e síntese de problemas biolóxicos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética |
B2 |
Capacidade de toma de decisións para a resolución de problemas: que sexan capaces de aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na formulación de problemas biolóxicos e a busca de solucións |
C2 |
Capacidade para coñecer e empregar axeitadamente a terminoloxía técnica do campo de coñecemento do máster, na lingua nativa e en inglés, como lingua de difusión internacional neste campo |
C3 |
Capacidade de utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Lectura comprensiva de textos científicos relacionados coas materias do módulo
Capacidade para expoñer o estado actual do coñecemento neste campo
Capacidade crítica para avaliar hipóteses e interpretar resultados
Comprensión da estrutura e funcionamento celular desde unha perspectiva interdisciplinar na que conflúen Bioloxía Celular, Citoloxía Clásica, Xenética e Bioloxía Molecular.
Comprensión dos procesos bioquímicos e fisiolóxicos que permiten a sinalización entre células e con elementos estruturais, así como os aspectos que provocan patoloxías relacionadas coas alteracións da sinalización celular e
as ferramentas utilizadas para o seu estudo
Coñecer as técnicas experimentais para acceder ao estudo dos mecanismos moleculares de regulación da
expresión xénica así como a maquinaria molecular implicada e os seus sistemas de regulación
Coñecer as características das proteínas e complexos implicados na regulación da expresión xénica, a súa interacción co material xenético e as reaccións enzimáticas que modulan a súa actividade.
Coñecer os mecanismos que provocan a variabilidade xenética |
AI3 AI6 AI11 AI12 AI13
|
BI1 BI2
|
CM2 CM3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Natureza das mutacións.
|
Estimacións da taxa de mutación e frecuencia.
Tipos de lesións causadas por mutacións. Mutáxenos físicos e químicos.
Reversión e eliminación.
A paramutación. |
Tema 2. Mecanismos de reparación do ADN. |
Métodos preventivos.
Reparación directa.
Reparación por escisión.
Reparación post-replicación. |
Tema 3. Enfermidades xenéticas relacionadas con axentes mutaxénicos. |
Cancro.
Enfermidades por avarías nos sistemas de reparación. |
Tema 4. ADN móbil: |
Abundancia nos xenomas.
Clasificacións de elementos transpoñibles. Proliferación.
Evolución modular. Impacto nos xenomas. Domesticación. |
Tema 5. Procesos de recombinación. |
Taxas de recombinación.
Conversión xenética.
Dimorfismo sexual da taxa de recombinación, cruzamento e conversión de xenes.
Conversión xenética sesgada. |
Tema 6. Evolución do pensamento científico sobre a orixe da variabilidade xenética. A contribución de Woese. |
Introdución: Evolución celular: o camiño “desigual” cara “quen sabe
onde"
Historia do pensamento evolutivo: Lamarck
Historia do pensamento evolutivo: unha síntese moderna da bioloxía evolutiva
Estado da microbioloxía (e da viroloxía) durante a maior parte dun século
XX
luca |
Tema 7. A evolución microbiana na era da xenómica |
Introdución
A dinámica turbulenta da evolución microbiana
hgt
Conceptos malditos da xenética clásica: elementos xenéticos con sabor
Lamarckiano?
Conceptos malditos da xenética clásica: evolución da evolución? |
Tema 8. O misterioso mundo dos virus |
Introdución
figuras e definicións
¿Están vivos os virus?
As primeiras ideas sobre a evolución dos virus
A bioloxía estrutural permite unha mirada profunda ao pasado
A orixe dos replicóns virais
Cando se orixinaron os virus?
Fluxo xenético entre virus e hóspedes
Novos descubrimentos sobre a evolución dos virus
Modelos de dinámica de poboacións virales
conclusións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A6 A11 A12 A13 B1 B2 C2 C3 |
12 |
24 |
36 |
Lecturas |
A6 A11 A12 A13 B1 B2 C2 C3 |
0 |
14 |
14 |
Proba de ensaio |
C2 C3 |
2 |
8 |
10 |
Proba de resposta múltiple |
C2 C3 |
8 |
0 |
8 |
Prácticas a través de TIC |
A3 B1 B2 C2 C3 |
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
En cada clase se expondrán contenidos sobre diferentes aspectos del temario |
Lecturas |
Los estudiantes leerán documentos científicos para profundizar en los contenidos trabajados en la materia. |
Proba de ensaio |
|
Proba de resposta múltiple |
|
Prácticas a través de TIC |
Trabajos con herramientas informáticas de análisis de la variación genética |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Los estudiantes podrán acudir a las tutorías de los profesores en aquellos horarios previamente establecidos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A3 A6 A11 A12 A13 B1 B2 C2 C3 |
Se valorará, mediante una prueba objetiva, los conocimientos adquiridos |
60 |
Prácticas a través de TIC |
A3 B1 B2 C2 C3 |
Se valorará asistencia y ejecución de los ejercicios mediante la elaboración de un cuaderno de prácticas (en inglés) |
25 |
Lecturas |
A6 A11 A12 A13 B1 B2 C2 C3 |
Se realizará un journal club con presentación en power point mediante la lectura de varios artículos de investigación. |
15 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
La materia se prepara exclusivamente con artículos científicos |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A a sistencias as clases maxistrais posibilita o tratamento de
dúbidas ou cuestións que poidan xurdir no transcurso das explicacións,
facilitando a comprensión dos temas. O estudo debe contemplar a consulta
habitual de, ao menos, a bibliografía recomendada. O estudo e traballo
en grupo favorece a comprensión e desenvolve o espíritu crítico. As
dudas e dificultades que plantexe calqueira asoecto da materia
resolveránse o antes posible, plantexándoas nas clases presenciáis ou
acudindo as tutorías individuais. Dado que
parte da bibliografía recomendada para esta materia está en inglés, se
recomenda ter manexo dista lingua, a lo menos a nivel de comprensión de
textos escritos. 
Perspectiva de xénero En
esta materia terase presente a perspectiva de xénero, non se tolerarán
actitudes sexistas e fomentaranse os valores de respecto e igualdade. Programa Green Campus
Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e
cumprir co punto 6 da “Declaración Ambiental da facultade de Ciencias (2020)”,
os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e
soporte informático b. De realizarse en papel: Non se empregarán plásticos Realizaranse impresións a dobre cara Empregarase papel reciclado Evitarase a realización de borradores A Declaración Ambiental está disponible en: https://ciencias.udc.es/images/Facultade/Green_Campus/Regulamento_Comit%C3%A9_Green_Campus_FCiencias.pdf |
|