Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Organización y Gestión: Gestión Empresarial y Gestión Eficaz del Laboratorio Código 610475201
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Economía
Empresa
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://masterbiotecnologiaavanzada.com/
Descrición xeral IMPORTANTE:ESTA MATERIA NON SE IMPARTE, É SUSTITUIDA POLA MATERIA: XESTIÓN, INNOVACIÓN E EMPRENDEMENTO EN BIOEMPRESAS.
As plataformas de guías docentes das dúas universidades, aínda sendo similares, teñen lixeiras diferenzas. En caso de que exista algunha discrepancia entre as guías, terase en conta a publicada na páxina web do máster.
NA DOCENCIA DESTA MATERIA PARTICIPA TAMÉN O SEGUINTE PROFESORADO DA UVIGO:
Pedro Pablo Gallego Veigas (e-mail: pgallego@uvigo.es)
O DECANO DO COLEXIO OFICIAL DE BIÓLOGOS E DIRECTOR DO CENTRO ANALÍTICO MÍGUEZ Y MUÍÑOS:
José Pelayo Míguez Baños (e-mail: direcciontecnica@laboratoriocalidad.com)
E A DIRECTORA DA OTRI-UVIGO (OFICINA DE TRANSFERENCIA DE RESULTADOS DA INVESTIGACIÓN DA UVIGO):
Ángeles López Lozano (e-mail: dirotri@uvigo.es)
Nesta materia preténdese que o alumnado adquira competencias en saber xestionar e traballar con garantías de calidade, éticas e de plena legalidade nun laboratorio biotecnolóxico. Isto implica, capacidade de organización e planificación dos RRHH; capacidade de comunicación oral e escrita; capacidade de traballlar nun entorno respetuoso co medio ambiente; capacidade de liderazgo e coordinación.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer e saber aplicar os sistemas de control de calidade vixentes que permitan xestionar e traballar en diferentes laboratorios AM13
Adquirir unha visión integrada dos procesos de I+D+i dende os coñecementos básicos ata a súa introducción no mercado. AM14
Coñecer os métodos de investigación prospectiva de mercados para un producto biotecnolóxico, e os aspectos financeiros necesarios para o éxito dun producto no mercado AM15
AM16
Desenrolar a capacidade de análise e síntese BM1
Adquirir a capacidade de organizar as tarefas e o tempo BM2
Adquirir coñecementos de inglés relativos ao ámbito de estudio CM2
Saber buscar e interpretar información procedente de fontes diversas y conocer los mecanismos de solicitud de una patente de un proceso biotecnológico BM3
BM6
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva BM5
BM14
Desenrrolar a capacidade de aprendizaxe autónomo BM13
Traballar en colaboración BM9
Desenrrolar o razoamento crítico BM11
Sensibilizarse polos temas medioambientais BM10
BM15
Desenrrolar a creatividade BM12
Asumir un compromiso coa calidade AM12
Capacidade de xestión da información (con apoio das tecnoloxías da información e as comunicacións) e para identificar problemas e buscar solucións en un contexto biotecnolóxico BM4
BM8
Razoamento crítico e respeto profundo pola ética e a integridade intelectual e adaptación a novas situacións legais o novedades tecnolóxicas, así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia. BM7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1 Organización de empresas de biotecnoloxía
Tema 2 Marketing e organización de redes comerciais
Tema 3 Análisis financeiro
Tema 4 Bases da I+D. Visión global dos programas de I+D. preparación e xestión de proxectos de I+D. Proxectos europeos (EU framework).
Tema 5 A transferencia de tecnoloxía: valorización do coñecemento transferibel. A proteción do coñecemento. A creación dunha empresa de base tecnolóxica.
Tema 6 Rol e funcionamiento dun laboratorio (normas famiias ISO 9000)
Tema 7 Xestion de Recursos Humáns e de equipos de traballo: seguidade no laboratorio
Tema 8 Sistemas para a optimización de procesos. xestión documental, metroloxía e LIMS
Tema 9 Técnicas para mellorar o rendemento do laboratorio: calificación e calibración de equipos de análise. Estadística aplicada.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A12 A13 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 4 14 18
Actividades iniciais B3 B4 B6 B11 B12 C2 2 2 4
Sesión maxistral A12 A13 A14 A15 A16 30 60 90
 
Atención personalizada 0.5 0 0.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Actividades iniciais Toma de contacto alumnos/profesores.
Presentación do curso: metodoloxía docente, planificación, desenvolvemento, presentación dos
talleres sobre a xestión do laboratorio. Sistemas de avaliación.
Sesión maxistral Explicación na aula dos diferentes temas con apoio de medios audiovisuais e transparencias.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
Realizarase unha labor de seguemento cos alumnos, sobre os casos propuestos e a documentación adxuntada
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, o profesorado adoptará as medidas que considere oportunas para no perxudicar a súa calificación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Solución de problemas A12 A13 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 A distribución da puntuación explicarase na presentación da materia polo profesorado correspondente.

Normalmente consta de preguntas e exercicios propios de cada apartado incluíndo exames de preguntas curtas y/o seguimento do traballo do alumno e/ou entrega de traballos.
100
 
Observacións avaliación

A puntuación final do módulo repartirase proporcionalmente ás horas de clase impartidas polo profesorado. Ao comezo das clases oprofesorado explicará en que consiste a evaluación continua. As matrículas de honra condederanse a aqueles estudantes que superando un 9, alcancen a máxima calificación na primeira oportunidade en cada unha das universidades.


Fontes de información
Bibliografía básica Fernández Espina, C., y Mazziota, D., (2005). Gestión de la calidad en el laboratorio clínico,. Medica Panamericana
Hormiga, E., Batista, R. y Sánchez, A (2008). El Capital Intelectual en las empresas de nueva creación: influencia de los activos intangibles en el éxito empresarial. Santa Cruz de Tenerife: Fundación FYDE-CAJA Canarias
Claver Cortés, E., (2011). Gestión de la calidad y gestión medioambiental,. Pirámide

Bibliografía complementaria Hoyle y Thompson, (2002). Del aseguramiento a la gestión de la calidad. el enfoque basado en procesos. Pirámide


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Auditoría de empresas biotecnolóxicas/610475202
Aspectos legais e éticos en Biotecnoloxía/610475203

Materias que continúan o temario
Análise de alimentos, seguridade alimentaria e trazabilidade/610475302

Observacións

A coordinadora deste curso é a profesora Mercedes Teijeiro Álvarez (mercedes.teijeiro@udc.es) e o coordinador da UVIGO é o profesor Pedro Pablo Gallego Veigas (pgallego@uvigo.es).

Coa finalidade de mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso centro, sería convinte que o alumnado atendese á solicitude realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no proceso de avaliación das materias cursadas e cuxa chamada realiza baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder as enquisas que avalían a docencia do profesorado en cada materia.

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 

 a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 

 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 

 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquecias ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías