Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Metodolóxicas:
· Planificar, proxectar e realizar experimentos relacionados co transporte de materia e de carga.
· Ppropoñer e elaborar un estudo cinético dunha reacción química.
· Aplicación de programs informáticos sinxelos para o análise cuantitativo dos datos cinéticos.
· Interpretación dos resultados en base a un mecanismo de reacción.
· Simulación / predicción de datos non publicados partindo da ecuación de velocidade. |
A3 A4 A10 A19 A20 A22 A23 A27
|
B1 B3 B4
|
C3
|
Conceptual:
· Comprender as interaccións interiónicas e inter- ou intramoleculares e a súa relación cos fenómenos de asociación, auto-agregación ou conformación molecular.
· Manexar os métodos propios da cinética química. Interpretación a nivel molecular (mecanicista) das reaccións químicas. Entender e coñecer os factores que poden modificar a velocidade dunha reacción.
· Comprender o proceso de catálise e súa relación coa activación química, fotoquímica ou electroquímica. |
A1 A4 A10 A14
|
B3
|
|
Actitudinales:
·Presentar informes axeitados dun estudo experimental
·Analizar e criticar estudos cinéticos publicados de dificultade baixa. |
A22 A23 A25 A27
|
B1 B3 B4
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Interaccións iónicas e moleculares |
· Interaccións entre ións en disolución: coeficiente de actividade. Lei de Debye-Hückel. Forza iónica.
· As interaccións entre moléculas. Momento dipolar. Polarizabilidade: Clausius-Mossotti. Interaccións dipolares. Interacción hidrofóbica: autoagregation e conformación molecular.
· Coloides: micelas directas e inversas, membranas biolóxicas.
· Macromoléculas |
Fenómenos de transporte |
· Ecuacions fenomenolóxicas. Fluxo. Difusión. Lei de Fick. Ecuación de Stokes-Einstein.
· Conductividade térmica
· Conductividade eléctrica: Teoría de Debye-Huckel-Onsager.
· Viscosidade |
Ecuación de velocidade e mecanismo de reacción |
· Ecuación integrada de velocidade. Velocidades iniciais. Orden de reacción e estequiometría. Método de aillamento. O uso das propiedades físicas no seguimento cinético dunha reacción química.
· Esquemas complexos de reacción: reaccións paralelas, reversibles e consecutivas.
· Aproximación do estado estacionario.
· Mecanismos de reacción, reacción elemental. deducción de mecanismos de reaction. |
Teorías cinetoquímicas e aplicacions |
· Teoría de colisions: factor de frecuencias
· Teoría do complexo activado: aproximación según a Termodinámica Estadística e según la Termodinámica clásica. Curvas de enerxía potencial
· Reaccions en fase gas: mecanismo de Lindeman
·Reaccions en disolución. Reaccions controladas pola difusión dos reactivos.
· Reaccions fotoquímicas |
Catálise |
· Catálise homoxénea, heteroxénea e microheteroxénea
· Mecanismo xeral de catálise: ecuacions de velocidade
· Catálisise homoxénea: catálise nucleófila, catálise ácido-base
· Correlacions de enerxía libre: ecuacións de Bronsted, Hammet, Taft
· Catálise microheteroxénea: catálise micelar e enzimática.
· Catálise heteroxénea: isoterma de Langmuir. Ecuacións de velocidade |
Introducción a cinética electroquímica |
· Reaccions electroquímicas: aspectos singulares
· Interfase electrodo-disolución: modelo de Gouy-Chapman
· Velocidade de transferencia de carga. Ecuación de Butler-Volmer
· Voltametría |
Prácticas |
· Experimentos de Laboratorio relacionados con fenómenos de transporte, determinación de ecuacions de velocidade e procesos de catálise. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A10 A25 A27 B3 |
21 |
50 |
71 |
Seminario |
A1 A4 A10 A14 B1 B3 C6 |
7 |
28 |
35 |
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 A22 A23 A25 A27 B1 B3 B4 C3 C6 |
20 |
20 |
40 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A10 A14 A20 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nas clases de exposición serán introducidos os conceptos, modelos, métodos e teorías dos contidos fundamentais do programa do curso. |
Seminario |
Contemplase coma unha actividade de docencia interactiva.
Algúns conceptos serán enfatizados mediante o desenvolvemento detallado de exercicios estándar e resolveranse as dúbidas plantexadas polo alumno. |
Prácticas de laboratorio |
Experiments related to the concepts addressed in the course are carried out. It consists of two stages:
The first includes the understanding of the experiment/s to be carried out in the lab (its theoretical basis and related techniques), and the development of the experimental work (planning, execution and analysis of the obtained results).
The second stage involves the delivery of the corresponding Report. Presentation (including oral presentation), methodological justification and interpretation, as well as comparison with bibliographic data will be assessed. |
Proba mixta |
Resolución de cuestións de teoría e exercicios relacionados cos temas abordados nas clases expositivas, nas prácticas de laboratorio ou seminarios. O alumno debe demostrar de forma independente e nun intervalo de tempo predefinido, o coñecemento adquirido e a capacidade de resolver ejercicios e/ou cuestións conceptuais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Recoméndase o uso das titorías individuais para a súa orientación na resolución das dúbidas, cuestións e conceptos que non quedaron suficientemente claros, tanto no que se refire o desenvolvemento dos contidos teóricos como dos seminarios, prácticas de laboratorio ou na preparación da proba final. Os profesores estarán a dispor dos alumnos para resolver calquer tipo de dúbidas sobre a asignatura no horario de atención das titorías.
Os alumnos con dispensa académica disporán de titorías tanto presenciais como por correo electrónico ou Teams, sempre que o necesiten.
Antes de realizar o traballo experimental de laboratorio, o alumnado debe demostrar que comprende o artigo científico que describe a experiencia que vai reproducir. Durante o desenvolvemento do experimento, aconséllase o estudiante sobre as complicacións que poden xurdir. Despois diso, o profesorado guiarán a cada alumno/a na interpretación dos resultados, baseándose nos modelos teóricos desenvolvidos na aula para o tratamento cuantitativo dos resultados |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 A22 A23 A25 A27 B1 B3 B4 C3 C6 |
Na avaliación desta actividade tense en conta o traballo de laboratorio e o Informe de resultados:
-Entrevista no laboratorio, previa ao desenvolvemento do experimento, que reflicta a comprensión do sistema químico, a metodoloxía a aplicar, a técnica empregada e a seguridade necesaria.
-Desenvolvemento do experimento no laboratorio: planificación, toma de datos e análise dos mesmos.
-Informe de resultados que serán avaliados en termos de presentación, tratamento cuantitativo e explicación dos resultados en base a modelos teóricos. |
20 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A10 A14 A20 |
Proba escrita para responder a preguntas teóricas e resolver exercicios relacionados cos contidos das clases teóricas, seminarios e prácticas.
É necesario realizar as prácticas e superar a proba mixta para superar a materia. A nota obtida nunha actividade superada manterase só nas restantes convocatorias do curso académico (segunda oportunidade).
Se non se aproba a proba mixta, aínda que a nota media das actividades sexa superior a 5, a cualificación numérica que figura no Acta será a da proba mixta.
O estudante obterá a nota de Non presentado cando non realice as prácticas e, polo tanto, tampouco se presente á proba final.
Os estudantes que soliciten unha convocatoria anticipada para decembro rexeranse por esta mesma guía docente.
|
80 |
|
Observacións avaliación |
-A asistencia a totalidade das prácticas de laboratorio e a entrega do correspondente Informe son actividades obrigatorias pa todo o alumnado. -A asistencia os seminarios non e obrigatoria para o alumnado con dispensa académica. -Para superar a asignatura será necesario obter unha nota non inferior a 5.0 sobre 10 en todas as actividades evaluables. -A calificación de matrícula otorgarase preferentemente na primeira oportunidade. -Segunda oportunidade: repetición da proba mixta sobre contidos dos seminarios, prácticas e clases de teoría.-Os alumnos en réxime de adicación a tempo parcial ou en réxime de adicación parcial con dispensa académica de asistencia dispoñen de tutorías presenciais e/ou telemáticas (sempre que a complexidade da dúbida o permita) para resolver calquer dúbida que poida xurdir na preparación da asignatura.
-A realización fraudulenta das probas de avaliación, unha vez comprobada directamente, implicará a calificación de suspenso na convocatoria na que se practique; o alumno ou alumna será calificada con "suspenso" (nota numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, independentemente de que a faude se produzca na primeira ou na segunda oportunidade, polo que, de ser o caso, mesmo se modificaría a calificación da primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
P. W. Atkins, J. de Paula (2008). Química Física, 8ª Ed. . Panamericana
Laidler K. J. (1994). Chemical Kinetics . Harper and Row, New York.
Espenson J. H. (1995). Chemical kinetics and reaction mechanisms 2ª ed.. McGraw-Hill, New York.
Bockris, J.O.M., Reddy, A K.N. (1998). Electroquímica Moderna. . Reverté. 1980
P. W. Atkins, J. de Paula (2010). Physical Chemistry, 9th Ed. . Oxford University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
LEVINE I. N. (2004). Fisicoquímica 5ª ed.. McGraw-Hill, Madrid
R. A. Jackson (2004). Mechanism in Organic Reactions.. Royal Society of Chemistry (RSC)
P. L. Brezonik (1994). Chemical Kinetics and Process Dynamic in Aquatic Systems.. Lewis Publishers
P. Sanz Pedredo (1992). Físicoquímica para Farmacia y Biología.. Masson-Salvat Medicina
S. R. Logan (2000). Fundamentos de Cinética Química. Addison Wesley
BOCKRIS, J.O.M., REDDY, A.K.N., GAMBOA-ADELCO, M.E. (2000). Modern Electrochemistry 2A. Fundamentals of Electrodics.. Kluwer Academic/Plenum Press: New York
BERRY R. S., RICE S. A., ROSS J. (2000). Physical Chemistry. 2ª ed.. Oxford University Press, New York
KORITA, J, DVORAK, J., KAVAN, L. (1987). Principles of Electrochemistry. 2nd ed.. Wiley, Chichester
J. BERTRAN-RUSCA, J. NUÑEZ-DELGADO Eds , (2002). Química Física, vol. II. Ariel Ciencia |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química Xeral 1/610G01007 | Química Xeral 2/610G01008 | Química Xeral 3/610G01009 | Laboratorio de Química 1/610G01010 | Química Física 1/610G01016 | Química Física 2/610G01017 | Química Física 3/610G01018 | Experimentación en Química Física/610G01019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Prerrequisitos: - -Son necesarios os coñecementos das asignaturas de Química e de Química Física.
- -Saber redactar, sintetizar e presentar ordeadamente un traballo.
- -Dominar a representación gráfica, regresión lineal con coñecimentos básicos de estadística.
- -Utilizar a nivel de usuario ferramientas básicas de informática (Excel, Word, Power Point).
- -Recoméndase coñecer inglés co nivel medio de comprensión de lectura.
|
|